728 x 90

صدور تروريزم رژيم در جهان ,

سفر حریری به آمریکا

-

دیدار هیلاری کلینتون با سعد حریری
دیدار هیلاری کلینتون با سعد حریری
دولت لبنان فلج شده و اوضاع سیاسی این کشور بحرانی است. این ارزیابی ناظران از وضعیت کنونی لبنان است. علت چیست و چه تلاشهایی برای خروج از این وضعیت جریان دارد؟
یک مقام دولت لبنان به خبرگزاری فرانسه گفت: سفر سعد حریری نخست‌وزیر این کشور به نیویورک برای یافتن راهی جهت خارج کردن لبنان از بحران سیاسی فعلی است. سعد حریری در جریان این سفر با ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی که در نیویورک به‌سر می‌برد و هم‌چنین هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا گفتگو کرده است. در دیدار کلینتون با سعد حریری، وی حمایت قوی آمریکا از استقلال لبنان و از دادگاه بین‌المللی رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری را اعلام کرد. سعد حریری نیز بار دیگر تصریح کرد که به فشار حزب‌الله لبنان برای دست برداشتن از این دادگاه تن نخواهد داد. روزنامه الحیات لندن نوشت: «سعد حریری دنبال آن است که عربستان سعودی و سوریه برای خنثی کردن بحران سیاسی لبنان میانجیگیری کنند». این بحران که اوضاع سیاسی را در لبنان فلج کرده است به موضوع دادگاه بین‌المللی رسیدگی به پرونده رفیق حریری برمی‌گردد. به گفته منابع مطلع تحقیقات دادگاه نشان می‌دهد که عامل ترور رفیق حریری حزب‌الله لبنان بوده است. حزب‌الله که از حمایت تمام‌عیار رژیم آخوندی برخوردار است تهدید کرده است اگر اعضای آن متهم شوند اوضاع را به‌هم خواهد زد. رژیم آخوندی و شخص خامنه‌ای با دخالت آشکار در این پرونده بر دامنه بحران و بی‌ثباتی سیاسی در لبنان افزودند. خامنه‌ای به صراحت اعلام کرده است که نتیجه دادگاه مردود است. او با این موضع‌گیری حزب‌الله را ترغیب کرده که نتیجه دادگاه را نپذیرد. منابع مطلع لبنانی می‌گویند رژیم ایران می‌داند که متهم شدن حزب‌الله به ترور رفیق حریری به‌معنای متهم شدن خودش است و پیامدها و عواقب جدی برای آن دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4e3d2a5-d24a-4810-9c9e-2d3b0c4b67f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات