728 x 90

گزیده روزنامه ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز۱۷خرداد ۱۳۹۵

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه 17خرداد، بخش هراس‌آلود اظهارات ولی‌فقیه ارتجاع را لاپوشانی کرده‌اند. روز گذشته علی خامنه‌ای دردیدار با اعضای جدید مجلس ارتجاع با اشاره به گسل‌های اجتماعی از سرریز شدن تخاصمات باندی به داخل جامعه ابراز وحشت کرده و هشدار داده بود. روزنامه‌های حکومتی وفق منافع باندی خود اظهارات متناقض دیگرش را برگزیده‌اند:

آرمان: نماینده در صورت پاکی زبانش باز خواهد شد

اسرار: مشکلات اقتصادی به‌ویژه رکود و اشتغال باید حل شوند – قاچاق هم‌چون خنجری بر پشت نظام

اطلاعات: وظیفه مجلس، ریل گذاری برای حرکت دولت است، مجلس باید در مقابل سیاستهای استکبار ایستادگی کند

تعادل: مشکلات اقتصادی به‌ویژه رکود و بیکاری باید حل شوند

حمایت: مجلس انقلابی عمل کند هم در قانونگذاری هم در موضع‌گیریها – مشکلات اقتصادی به‌ویژه رکود و بیکاری باید حل شود- نباید در مقابل گستاخی آمریکایی‌ها ساکت ماند – در موضوع فرهنگ نوعی ولنگاری به چشم می‌خورد.

روزان: انتقادها در مجلس به یقه‌گیری و تشنج کشیده نشود


برخی روزنامه‌های باند خامنه‌ای که خواسته‌اند اظهاراتش را چماق بر سر باند هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی بکنند، بیشتر طلسم‌شکستگی ولی‌فقیه را برجسته کرده‌اند:

سیاست روز: وقتی ولنگاری دستگاه‌های فرهنگی خواب را از چشم رهبر انقلاب می‌رباید، فاجعه فرهنگی مدیران منور الفکر

جوان: در روز هشدار رهبر انقلاب درباره ولنگاری فرهنگی، نمایندگان بی‌اهتمامی خود را نشان دادند، بی‌اهتمامی فرهنگی یعنی فقط 4نفر نامزد کمیسیون فرهنگی شدند!


روزنامه‌های باند رفسنجانی اظهارات وی را رو روی حرفهای خامنه‌ای در مورد اقتصاد مقاومتی و رابطه با جهان برجسته کرده‌اند:

آرمان: رفسنجانی، با تأکید بر این‌که اگر از افراط و تفریط پرهیز و به اصول اسلام ناب محمدی عمل کنیم، علاوه بر جبران اشتباهات گذشته، راه توسعه و سعادت آینده کشور را نیز هموارتر می‌کنیم. افزود: امیدواریم با رشد فکری و آگاهی که مردم پیدا کرده‌اند، اتفاقات ناگوار گذشته تکرار نشود... خیلی‌ها تصور می‌کنند منظور از اقتصاد مقاومتی، ریاضت و سختی کشیدن است. در حالی که اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید با نگاه درون‌زا و برون‌نگر، رقابت‌گرا، تولید و تجارت و استفاده از تجربیات و تکنولوژی دنیا، در راه توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم.

برخی روزنامه‌های باند رفسنجانی، به نقش این باند در ویران کردن بنیادهای اقتصادی و هموار کردن راه چپاول برای سپاه و سایر باندهای حکومتی اذعان کرد.

جهان صنعت: ریشه و سرآغاز بیماری اقتصادی ایران را باید در دوره‌های گذشته جست‌وجو کرد؛ هنگامی که دولت سازندگی اساس اقتصاد را بر خصوصی‌سازی تعریف کرد و... بسیاری از سرمایه‌های ملی در قالب رانت یا چیزی شبیه آن به سرمایه‌دارانی هدیه شد که تعلق خاطر به کشور و توسعه آن نداشتند یا منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می‌دادند. تن رنجور اقتصاد ایران هم‌چنان اسیر چنگال بی‌رحم اقتصاد دولتی و دولتمردان بود. هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که در آن سال چگونه اقتصاد ایران دولتی‌تر شد و از نفس افتاد. از جمله اقدامات آن زمان باز شدن پای نظامی‌ها و امنیتی‌ها به فعالیت‌های اقتصادی بود و دستگاههای شبه دولتی کارهای پرسود اقتصادی که به بودجه دولت متکی بود را در اختیار گرفتند.


برخی روزنامه‌های باند رفسنجانی، اظهار شرمندگی دجالگرانهٴ خامنه‌ای از بیکاری جوانان را محصول عملکرد باند خودش دانسته و به رخش کشیده‌اند:

اعتماد: در واقع این شرمندگی که امروز با آن مواجه هستیم عمدتاً محصول عملکرد فاجعه‌بار دولت پیش است. اقدامات دولت احمدی‌نژاد با همراهی مجلس‌های هفتم، هشتم و نهم، منجر به وضعیت فعلی شده است.

روزنامه‌های باند خامنه‌ای اظهارات وی را بر سر باند رقیب چماق کرده و به حملات باندی خود به‌رغم روضه‌های وحدت ولی‌فقیهشان ادامه داده‌اند:

سیاست روز: آقایان مسئول کلاهشان را بالاتر بگذارند، وقتی آن‌قدر در کار خود بی‌قیدی به خرج داده‌اند و آن‌قدر ولنگاری و سهل‌انگاری به کار بسته‌اند که بالاترین مقام این کشور باید بیاید به آقایان تذکر بدهد و به هر زبان و در هر مقطعی به آنها بفهماند که چه بکنند و چه نکنند. باید به مطبوعاتی اشاره کند که زبان دشمن شده‌اند. باید از جشنواره فیلمی سخن بگوید که نامش «فجر» است، اما آبستن فیلم‌هایی می‌شود که چند وقت بعد با سلام و صلوات به دنیای اکران پا می‌گذارند و هر‌آنچه توهین و تحقیر را مکیده‌اند، به روی جامعه ما «قِی» کنند. باید از اوضاع نشر و مکتوبات دلخور باشد، از فضای مجازی بگوید، از نگاه درست به مقوله فرهنگ. اما مسئولان سرشان را روی میز عریض و طویل مدیریت خود گذاشته‌اند و «تخت» خوابیده‌اند.


روزنامه باند خامنه‌ای از امکان بالقوه گسل مجلس ابراز وحشت کرده و هشدار داده‌اند:

جوان: نگاه کلی به ترکیب مجلس و مخصوصاً ترکیب هیأت‌رئیسه و بررسی تذکره رفتاری نواب رئیس، قدری بیم‌ها را متوجه رئیس مجلس می‌کند. کسانی که در مجالس پیشین، عملکردی جز حاشیه‌سازی از آنها دیده نشده، امروز در جایگاه هیأت نشسته‌اند و همین موضوع بیم آن را محتمل می‌کند که مسائل حاشیه‌ای نامربوط و کم‌ارتباط با منافع ملت، جایگزین برطرف کردن مسائل و مشکلات مردم شود


بحران اقتصادی، اجتماعی موضوع بسیار دیگری از عنوانهای روزنامه‌های روز دوشنبه 17خرداد است:

آفتاب یزد: علل بروز تخلفهای مالی توسط مدیران بنگاه‌های اقتصادی: حقوق های میلیونی با حکم های صوری

آفتاب یزد: افزایش خودکشی در ملأعام دارای پیام است

اسرار: جنگ بوئینگ و ایرباس بر سر بازار ایران

ابرار: معاون مرکز پژوهشهای مجلس: هدفمندی یارانه‌ها هیچ باری از بودجه عمرانی کشور برنداشته است

حمایت: رئیس سازمان بازرسی: 130هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم

روزان: رمضان با طعم افزایش قیمت ها.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/deb7dbca-9f7d-4f96-ac92-0de35ffdf0ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات