728 x 90

ایران قیام سراسری – شماره ۴۱

گسترش خیزش مردم و رویارویی با دشمن ضدبشری در بخشهای وسیعی از تهران و اکثر استانهای کشور

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ایران قیام سراسری – شماره ۴۱

گسترش خیزش مردم و رویارویی با دشمن ضدبشری در بخشهای وسیعی از تهران و اکثر استانهای کشور

 

روز شنبه، در ساعات بعدازظهر خیزش و تظاهرات مردم بخشهای وسیعی از تهران و اکثر استانهای کشور را فراگرفت. مأموران سرکوبگر در برخی مناطق تهران مانند خیابان آزادی و میدان ولی عصر و جنت آباد به سمت تظاهر کنندگان شلیک کردند و در متروی تئاتر شهر و گلوبندک به سمت مردم گاز اشک‌آور زدند. مردم در خیابان آزادی به درگیری با مأموران رژیم پرداختند و آنها را فراری و در بهارستان یکی از آنان را گوشمالی دادند. شماری از کسبه بازار بزرگ تهران مغازه‌های خود را تعطیل و در خیابان تجمع کردند و در پامنار تهران شعار «مرگ بر دیکتاتور» سردادند. یک کانکس نیروی انتظامی در حوالی بازار به آتش کشیده شد. مردم قلعه حسن خان تهران نیز دست به تظاهرات زدند.

 

در سنندج برخی مناطق از جمله خیابان و چهارراه جام جم و اطراف آن به‌طور کامل به تصرف مردم درآمد و نیروهای سرکوبگر فرار کردند، جوانان یکی از خودورهای نیروهای رژیم را واژگون کرده و تعدادی از تظاهر کنندگان با شلیک مستقیم مأموران رژیم مجروح شدند. دانش‌آموزان سنندج با شعار «مرگ بر دیکتاتور» دست به تظاهرات زدند.

 

تظاهرات مردم اصفهان در چهارباغ بالا تا دروازه شیراز و در منطقه نظر ادامه یافت و نیروهای دشمن در مجتمع پارک اصفهان به سمت مردم شلیک کردند. در مشهد جوانان شجاع موتور دو تن از لباس‌شخصیها را که در حال فیلمبرداری از تظاهر کنندگان بودند آتش زدند.

 

دانشجویان دانشگاه‌های شاندیز و امامیه مشهد، دانشگاه قم، دانشگاه آزاد قائمشهر، دانشگاه زنجان، دانشگاه یزد و دانشگاه داروسازی شیراز به تظاهرات پرشور امروز دانشگاههای کشور پیوستند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶مهر ۱۴۰۱ (۸ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d865031a-6507-460b-af1e-e1cd1e88c75e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات