728 x 90

انتخابات عراق,

مهمترین رویدادهای عراق - ۸۹۰۷۲۰

-

عراق
عراق
اظهارات حیدر ملا سخنگوی العراقیه در مورد دخالتهای رژیم در عراق و مرز سرخ آمریکا برای جلوگیری از روی کارآمدن دولتی با اراده و خواست رژیم ایران، هشدار معاون عملیاتی نیروهای آمریکایی در عراق در مورد اقدامات نیروی تروریستی قدس در عراق و مذاکرات العراقیه با فراکسیونهای مختلف به‌منظور هموار کردن راه تشکیل دولت، از مهمترین تحولات عراق بود.

گزارشی از این تحولات:
حیدر الملا سخنگوی العراقیه در گفتگو با تلویزیون الحره فاش کرد: جوزف بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سفری که به عراق داشت از سه خط سرخ در مورد دولت آینده سخن گفت. خط سرخ اول این بود که دولت به خواست و اراده رژیم ایران تشکیل نشود و این‌که دولتی باشد که بتواند دیدگاه ملی را منعکس کند و به دخالتهای رژیم ایران در عراق پایان دهد.
خط سرخ دوم این بود که جریان صدر بازیگری اساسی در دولت آینده نباشند و خط سرخ سوم این بود که العراقیه شرکتی فعال و مؤثر در دولت آینده داشته باشد.
حیدر ملا افزود: در جریان سفر هیأت العراقیه به عربستان دیدگاه و نظرات مردم عراق در مورد مخالفت با دخالتهای آشکار رژیم ایران را بیان کردیم.
وی افزود: هیأت العراقیه به مصر، عربستان سعودی و بعد هم به ترکیه و تمام کشورهای همسایه رفته و می‌رود تا تمامی امکاناتی را که در اختیار دارد برای پایان دادن به دخالت رژیم ایران در امور داخلی عراق به‌کار گیرد.

در مورد دخالتهای رژیم ایران در عراق، ژنرال رابرت کون معاون عملیات در ارتش آمریکا، گفت نیروی قدس به فرماندهی قاسم سلیمانی در پشت بیشترین اعمال خشونت‌آمیز در عراق قرار دارد. وی افزود: وجود برخی سلاحها ثابت می‌کند که سپاه پاسداران در این‌گونه اعمال خشونت‌آمیز دست دارد. سلاحهایی به‌دست آمده به‌ویژه موشک 240 میلیمتری تنها در ایران ساخته می‌شود.

از سوی دیگر، رهبران العراقیه از نزدیکی با فراکسیونهای دیگر خبر دادند. طارق الهاشمی از رهبران العراقیه و عادل عبدالمهدی از رهبران مجلس اعلای انقلاب اسلامی توافق کردند گفتگوها را با ائتلافهای سیاسی دیگر گسترش بدهند.
در همین رابطه اسامه نجیفی از رهبران العراقیه از امکان تشکیل اتحادی جدید خبر داد و گفت: ما درصددتشکیل یک ائتلاف بزرگ با حداقل 130 نماینده هستیم.
در همین حال تلویزیون الشرقیه گزارش داد عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی هنگام دیدار با هیأتی از جریان صدر بر مخالف خود با کاندیداتوری نوری مالکی برای منصب نخست‌وزیری تأکید کرد. نصار الربیعی از رهبران جریان صدر گفت عمار حکیم موضع خود در قبال کاندیداتوری نوری مالکی را بی‌تعارف مطرح کرد و تأکید نمود که مجلس اعلا به نفع نوری مالکی در پارلمان رأی نخواهد داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0db4ecb-2a7a-4c6a-8a39-08b9394a8ff0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات