728 x 90

آمار هولناک قربانیان کرونا در ۳۲۵شهر از مرز ۵۰هزار نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران
  • معاون وزیر بهداشت: اگر بی‌احتیاطی کنیم قربانیان ممکن است به دویست سیصد هزار نفر هم برسد
  • عصر ایران: کرونا بیش از جنگ تحمیلی از ایرانیان قربانی می‌گیرد ولی سر و صدا ندارد و همین جاست که فریب می‌خوریم. وارد موج دوم کرونا شده‌ایم و مرگ های بیشتری در راه است، بیشتر از جنگ نظامی
  • خانم مریم رجوی: از دست رفتن جانها در این ابعاد اجتناب‌پذیر بود. آمار جان باختگان در ایران با سایر کشورهای خاورمیانه غیرقابل مقایسه است. مسئول مستقیم شمار فزاینده قربانیان خامنه‌ای و روحانی هستند و باید حساب پس بدهند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۸خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۵شهر ایران مرز ۵۰هزار نفر را پشت سر گذاشت. شمار قربانیان در البرز به ۱۶۸۵نفر، در خوزستان به ۴۰۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۷۰۵نفر، در کردستان به ۹۸۵نفر، در کرمانشاه به ۱۲۱۵نفر و در هرمزگان به ۲۸۵نفر رسیده است. در تهران شمار قربانیان قطعاً از ۱۰هزار و ۴۰۰نفر بیشتر شده است.

حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم آخوندی گفت: «فکر نکنیم که الآن ما کشته‌هایمان ۵۰۰۰تاست ۸۰۰۰هزار تاست الآن ۹۰۰۰ تاست، اولاً از یک‌طرف نه خیلی بالاست البته تک‌تک آنها مهم هستند و اگر بی‌احتیاطی کنیم ارقام ۱۰هزار تا و ۱۵هزارتا و خدای نکرده ... ممکن است تعدادش دویست سیصد هزار نفر هم متأسفانه برسد»(افلاک تلویزیون رژیم در خرم‌آباد ۱۷خرداد).

آمار قربانیان به‌حدی است که یک رسانه حکومتی نوشت: «کرونا بیش از جنگ تحمیلی از ایرانیان قربانی می‌گیرد ولی سر و صدا ندارد و همین جاست که فریب می‌خوریم... همه فعالیت‌ها را عادی کرده‌اند و برای خالی نبودن عریضه، عبارت کلیشه‌ای "با رعایت پروتکل‌های بهداشتی" را تکرار می‌کنند، گو این‌که کرونا از این کلمات می‌ترسد!... وارد موج دوم کرونا شده‌ایم و مرگ های بیشتری در راه است، بیشتر از جنگ نظامی»(سایت عصر ایران ۱۷خرداد).

در تهران زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «آمار مبتلایان به کرونا در تهران طی ۲۴ساعت گذشته تاکنون به ۱۲درصد رسیده که این عدد دیروز ۱۰درصد بوده و با رشد ۲درصدی مواجه هستیم»(خبرگزاری حکومتی مهر۱۷خرداد).

در کرمانشاه، استاندار پیک دوم را که هم‌اکنون جریان دارد «سخت‌تر از پیک اول» توصیف کرد(ایسنا ۱۸خرداد).

در خوزستان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ابتلای قطعی ۸۷۵مورد تنها در یک شبانه‌روز خبر داد و گفت: «کل مبتلایان به ۱۹۰۸۱نفر رسید». این بالاترین میزان ابتلا در یک شبانه روز در خوزستان است(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۷خرداد).

در کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: «امکانات بهداشت و درمان جنوب استان کرمان پاسخگوی این حجم مراجعات نیست. از یک ماه قبل آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب استان کرمان افزایش پیدا کرده است. روز گذشته تست ۶۷مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در جنوب استان کرمان مثبت شده است»(خبرگزاری نیروی قدس رژیم۱۷خرداد).

در هرمزگان، استاندار از پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در بخش آی.سی.یو ابراز نگرانی کرد و گفت: «متأسفانه این اتفاق در بندرعباس رخ داده است»(سایت حکومتی صراط ۱۸خرداد).

در کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «روند شیوع بیماری کرونا در سراسر استان به‌ویژه در دو شهرستان سنندج و قروه به‌شدت نگران‌کننده است. شهرستان سنندج وارد پیک دوم بیماری شده است و با وضع موجود می‌توان وضع سنندج را وخیم توصیف کرد»(خبرگزاری حکومتی مهر۱۷خرداد).

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در مورد با آمار هولناک و تأسف‌بار قربانیان که از ۵۰هزار نفر فراتر رفته است، گفت: این فاجعه قابل پیشگیری بود و از دست رفتن جانها در این ابعاد اجتناب‌پذیر بود. آمار جان‌باختگان در ایران، حتی آمار رسمی حکومتی با سایر کشورهای خاورمیانه غیرقابل مقایسه است. کشورهایی که اغلب زیرساختها و بنیادهای اقتصادی و اجتماعی آنها از ایران بسیار ضعیف‌تر است.

خانم رجوی افزود: مسئول مستقیم شمار فزاینده قربانیان خامنه‌ای و روحانی هستند و باید حساب پس بدهند. آنها به‌جای پرداخت چند ماه حقوق کارگران و زحمتکشان از محل کارتلهای اقتصادی تحت کنترل خامنه‌ای و سپاه پاسداران، آنها را به سرکار و قربانگاه کرونا روانه کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ (۷ ژوئن۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfd40034-b3ba-4a30-8565-64fba7caab55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات