728 x 90

جواد ابوحطب، رئیس دولت موقت سوریه: ” انقلاب سوریه ادامه دارد“

جواد ابوحطب، رئیس دولت موقت سوریه
جواد ابوحطب، رئیس دولت موقت سوریه
به گزارش روزنامه العرب قطر، جواد ابوحطب رئیس دولت موقت سوریه بعد از دیدار مسئولان اپوزیسیون سوریه با وزیر خارجه قطر، حمایت قطر از انقلاب سوریه را ستود و گفت: جمعیتها و سازمانهای خیریة قطری سابقه طولانی در حمایت از انقلاب سوریه دارند.

جود ابوحطب در رابطه با دیدار رهبران اپوزیسیون سوریه با وزیرخارجه قطر گفت: این ملاقاتی موفق و سازنده بود و بسیاری از موضوعات جاری در صحنهٴ سوریه و منطقه مورد بحث قرار گرفت...

دکتر ابوحطب بر حمایت مردم سوریه از اپوزیسیون تأکید کرد و گفت: وزرای دولت موقت از اپوزیسیون نیستند بلکه از درون شوراهای محلی که از اعتماد سوریها در روی زمین برخوردارند، انتخاب شده‌اند. وی اشاره نمود که بیش از 1700 سازمان در داخل خاک سوریه عمل می‌کنند... وی توضیح داد که دولت موقت از تأیید بیش از 80 درصد گروه‌های مسلح برخوردار است.

ابوحطب اشاره نمود به این‌که 6 میلیون سوری در داخل سوریه زندگی می‌کنند که نیاز به پشتیبانی برای تأمین نیازهای پایه‌یی زندگی دارند و خاطرنشان نمود که دولت موقت از زمان به‌دست گرفتن مسئولیت خود در ماه می‌ گذشته، هیچ حمایت بین‌المللی را دریافت نکرده است، بجز مواردی که برخی نهادهای سوری به‌خصوص در زمینه کشاورزی کمک کرده‌اند. وی گفت اولویت دولت او ایجاد زمینه برای آموزش می‌باشد و 800هزار دانشجو از یک میلیون دانشجو وجود دارند که درس‌شان را ادامه می‌دهند. 2300 مدرسه از 5هزار مدرسه با وجود کمبود معلم‌هایی که حقوق ماهانه‌شان از 100 دلار تجاوز نمی‌کند، باز می‌باشد. وی همچنین به مشکلات زیاد سوریها در داخل اشاره نمود که کادرهای پزشکی هدف قرار گرفته‌اند و مؤسسات درمانی بمباران شده و بسیاری از پزشکان خارج شده‌اند. در عین‌حال او گفت دولت موقت موفق شده است تا دانشکدهٴ پزشکی افتتاح کند که هنوز کادرهای پزشکی را بیرون می‌دهد و 8هزار دانشجو دارد که دروس دانشگاهی خود را می‌گذرانند.

وی همچنین به ایجاد دوائر قضایی که قوانین سوریه را وضع می‌کنند و همچنین شناسنامه و جواز دفن و کارت شناسایی صادر می‌کنند اشاره نمود.

دکتر جواد ابو حطب گفت دولت موقت شروع به گفتگو با مقامات ترکیه برای تحویل گرفتن ادارهٴ معابر مرزی نموده است، از جمله معبر باب السلامه.

در رابطه با آینده سوریه دکتر جواد ابوحطب تأکید کرد که سوریها در داخل به ادامه انقلاب مصمم‌اند و قاطعانه کنترل کامل حلب توسط رژیم اسد را رد کرد و گفت این رژیم بجز بر 13 درصد از این شهر کنترل ندارد. وی در پایان گفت: ” انقلاب سوریه ادامه دارد، ما نبرد را باختیم اما جنگ را نباختیم“».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c64d0585-397a-4a31-9922-e3d5e365a617"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات