ما از مقامات عراقی میخواهیم از تبدیل کمپ لیبرتی به زندان خودداری کنند، از دبیرکل و یونامی میخواهیم تضمینهای حداقل سلامتی، امنیت و رفاه ساکنان را در کمپ جدید تضمین کنند و از کمیساریای عالی مللمتحد میخواهیم با شروع کارش در اشرف به تأخیر در بازتأیید استاتوی پناهندگی ساکنان پایان بدهد.
در حالیکه جامعه جهانی درصدد یافتن یک راهحل صلحآمیز برای اشرف است و ساکنان نیز با صرفنظر کردن از حقوق مسلم خود، برای تحقق این راهحل کمک میکنند، رژیم ایران از طریق دولت عراق درصدد به شکست کشاندن این راهحل است.
مساحت اولیه اختصاص داده شده به ساکنان در کمپ لیبرتی۸۰ بار کمتر شده و شرایط زیستی این کمپ بسیار پایینتر از آنچه که در ابتدا مطرح شده بود، میباشد.
همین مساحت کم با دیوارهای بتونی دیوارکشی میشود، بر حضور پلیس عراق در داخل کمپ پافشاری میشود، اجازه رفتوآمد آزادانه داده نمیشود، از دسترسی ساکنان طی۲۴ساعت شبانه روز و ۷روز هفته به ناظران سازمان ملل جلوگیری میشود و محدودیتهای فزایندهیی برای ساکنان ایجاد میشود از جمله جلوگیری از جابهجایی ساکنان به لیبرتی در خودروهای خودشان و انتقال اهانت آمیز آنان در اتوبوسهای نیروهای عراقی همراه با تفتیش بدنی و جداکردن آنها از وسایل فردیشان، این یک جابهجایی اجباری به یک زندان است.
روز ۳۰ژانویه سفیر رژیم ایران در عراق با وقاحت اعلام کرد نمایندگان کنسولی این رژیم فاشیستی در لیبرتی حضور خواهند داشت. چیزی که طبعاً برای ساکنان خط قرمز است
ما از دولت عراق میخواهیم کارشکنیها را کنار بگذارد و زندانسازی در لیبرتی متوقف کند.
ما از نماینده ویژه دبیرکل در عراق میخواهیم تا وقتی کمپ با استاندارهای بینالمللی مطابقت داده نشده از انتقال ساکنان جلوگیری کند.
ما از کمیساریای عالی پناهندگان مللمتحد میخواهیم از حقوق ساکنان در چارچوب این قوانین دفاع کند و بهمنظور تسریع استقرار ساکنان در کشورهای ثالث بلادرنگ پروسه کار خود را در اشرف شروع کند و تا آماده شدن کمپ لیبرتی منتظر نشود.
ما همچنین از یونامی و کمیساریای عالی پناهندگان میخواهیم برای انتقال سریعتر بیماران اشرف به کشورهای ثالث تسهیلات جداگانه فراهم نمایند.
- بنیاد فرانسه آزادی (فرانس لیبرته)
- جنبش علیه نژادپرستی و برای دوستی خلقها (مراپ)
- توسعه آموزش بینالمللی
- حزب رادیکال مسالمتآمیز
- انجمن بینالمللی حقوقبشر زنان
- بنیاد مارانگوپولوس برای حقوقبشر
- فضای بینالمللی آفریقا.
در حالیکه جامعه جهانی درصدد یافتن یک راهحل صلحآمیز برای اشرف است و ساکنان نیز با صرفنظر کردن از حقوق مسلم خود، برای تحقق این راهحل کمک میکنند، رژیم ایران از طریق دولت عراق درصدد به شکست کشاندن این راهحل است.
مساحت اولیه اختصاص داده شده به ساکنان در کمپ لیبرتی۸۰ بار کمتر شده و شرایط زیستی این کمپ بسیار پایینتر از آنچه که در ابتدا مطرح شده بود، میباشد.
همین مساحت کم با دیوارهای بتونی دیوارکشی میشود، بر حضور پلیس عراق در داخل کمپ پافشاری میشود، اجازه رفتوآمد آزادانه داده نمیشود، از دسترسی ساکنان طی۲۴ساعت شبانه روز و ۷روز هفته به ناظران سازمان ملل جلوگیری میشود و محدودیتهای فزایندهیی برای ساکنان ایجاد میشود از جمله جلوگیری از جابهجایی ساکنان به لیبرتی در خودروهای خودشان و انتقال اهانت آمیز آنان در اتوبوسهای نیروهای عراقی همراه با تفتیش بدنی و جداکردن آنها از وسایل فردیشان، این یک جابهجایی اجباری به یک زندان است.
روز ۳۰ژانویه سفیر رژیم ایران در عراق با وقاحت اعلام کرد نمایندگان کنسولی این رژیم فاشیستی در لیبرتی حضور خواهند داشت. چیزی که طبعاً برای ساکنان خط قرمز است
ما از دولت عراق میخواهیم کارشکنیها را کنار بگذارد و زندانسازی در لیبرتی متوقف کند.
ما از نماینده ویژه دبیرکل در عراق میخواهیم تا وقتی کمپ با استاندارهای بینالمللی مطابقت داده نشده از انتقال ساکنان جلوگیری کند.
ما از کمیساریای عالی پناهندگان مللمتحد میخواهیم از حقوق ساکنان در چارچوب این قوانین دفاع کند و بهمنظور تسریع استقرار ساکنان در کشورهای ثالث بلادرنگ پروسه کار خود را در اشرف شروع کند و تا آماده شدن کمپ لیبرتی منتظر نشود.
ما همچنین از یونامی و کمیساریای عالی پناهندگان میخواهیم برای انتقال سریعتر بیماران اشرف به کشورهای ثالث تسهیلات جداگانه فراهم نمایند.
- بنیاد فرانسه آزادی (فرانس لیبرته)
- جنبش علیه نژادپرستی و برای دوستی خلقها (مراپ)
- توسعه آموزش بینالمللی
- حزب رادیکال مسالمتآمیز
- انجمن بینالمللی حقوقبشر زنان
- بنیاد مارانگوپولوس برای حقوقبشر
- فضای بینالمللی آفریقا.