728 x 90

-

مخالفت سوئیسی‌ها با تولید انرژی اتمی

-

 -
-
روز یکشنبه 31اردیبهشت 96 تقریباً ۵۸.۲درصد رای‌دهندگان سوئیسی در نظرسنجی، از ممنوعیت احداث نیروگاههای اتمی جدید حمایت کردند. این تصمیم در راستای اتخاذ استراتژی کاهش مصرف انرژی و افزایش تولید برق از منابع بادی و خورشیدی اتخاذ شده است. با وجود این، پنج نیروگاه فعال تا زمانی که وضعیت آنها ایمن تشخیص داده شوند فعلاً در مدار خواهند بود.
برق در سوئيس عمدتا وابسته به نيروگاههاي برق و آبي است
برق در سوئيس عمدتا وابسته به نيروگاههاي برق و آبي است 
تولید برق در سوئیس عمدتاً وابسته به نیروگاههای برق-آبی است، اما نیروگاههای هسته‌یی نیز حدود یک سوم برق این کشور را تولید می‌کنند.

ماه نوامبر گذشته، مردم سوئیس به برنامه حذف کل نیروگاههای هسته‌یی تا سال ۲۰۲۹ رأی منفی دادند. طبق این برنامه، قرار بود نخستین نیروگاه سال آینده از مدار خارج شود.

تشکل‌های طرفدار محیط‌زیست از استراتژی جدید دولت که روز یکشنبه تأیید شد به‌طور گسترده حمایت کرده‌اند.
 
شهروندان سوئيسي حزب سبزها را غافلگير کردن
شهروندان سوئيسي حزب سبزها را غافلگير کردن

دیگر کشورهای اروپایی نظیر دانمارک، ایتالیا، و آلمان نیز گام‌هایی مشابه در راستای تغییر سیاستهای انرژی برداشته‌اند، اما هیچ‌کدام موفق به جلب آرای عمومی در این امر نشده‌اند، موضوعی که سوئیس را از دیگر کشورها متمایز می‌کند.

لازم به ذکر است که حزب سبزهای سوئیس خواستار توقف سریع بهره‌برداری از نیروگاههای هسته‌یی این کشور شده بود. اما همه‌پرسی دیروز یکشنبه نتیجه غافلگیرانه‌ای را رقم زد و تنها ۴۵ درصد از شهروندان سوئیس به طرح حزب سبزها برای بستن نیروگاههای هسته‌یی کشور تا سال ۲۰۲۹ آری گفتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c43d2dc7-54bc-42b6-9da9-08f759b4ed1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات