728 x 90

گروه‌های حقوق‌بشری برای کمک به مسلمانان روهینگیا ۴۳۴میلیون دلار درخواست کردند

آوارگان مسلمان روهینگیا
آوارگان مسلمان روهینگیا
گروه‌های حقوق‌بشری کمک‌کننده به آوارگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش، برای کمک به یک میلیون و دویست هزار آواره در شش ماه آینده درخواست ۴۳۴میلیون دلار کردند.

حدود ۸۰۹هزار آواره اهل روهینگیا برای فرار از خشونتها در بنگلادش حضور دارند. حدود نیم ملیون نفر از این آوارگان از ماه اوت سال جاری میلادی به بنگلادش فرار کرده‌اند.

ویلیام لاسی سوئینگ، مدیر سازمان بین‌المللی مهاجران روز سه‌شنبه ۱۱مهر ۹۶ اعلام کرد: «اگر ما از تلاشهای دولت بنگلادش برای کمک به بیش از نیم میلیون مهاجری که در چند ماه گذشته وارد این کشور شده‌اند و بیشتر آنها را کودکان، زنان و کهنسالان تشکیل می‌دهند حمایت نکنیم، این مهاجران قربانی بی‌تفاوتی ما خواهند شد».

خبرگزاری رویتر پیشتر گزارش کرده بود بسیاری از مناطق استان راخین که ارتش میانمار در حال پاکسازی قومی در آن است، اکنون تقریباً به‌طور کامل خالی از سکنه شده‌اند. افرادی هم که منطقه را ترک نکرده‌اند، روزها از ترس ارتش به جنگل پناه می‌برند و شب‌هنگام به خانه‌های خود بازمی‌گردند.

بر اثر جنایت‌های اخیر ارتش میانمار در استان راخین که از ماه اوت آغاز شده است، تاکنون حدود 500مسلمان روهینگیایی کشته و حدود 500هزار نفر آواره شده‌اند. ارتش میانمار این پاکسازی قومی را به بهانه حمله تعدادی شبه‌نظامی به یکی از پایگاههای نظامی این کشور، آغاز کرد. گزارشها نشان می‌دهد نظامیان میانمار خانه‌های مسلمانان روهینگیا را به آتش می‌کشند، به فجیع‌ترین شکل آنها را به‌قتل می‌رسانند و به زنان تجاوز می‌کنند.

بیشتر بخوانید:‌

فراخوان سازمان ملل‌متحد برای جمع‌آوری کمک ۷۵میلیون دلاری برای کمک به آوارگان میانمار


سازمان «برنامه جهانی غذا» (WFP) وابسته به سازمان ملل‌متحد روز یکشنبه 9مهر 96 از مجامع بین‌المللی و نهادهای غیرانتفاعی خواست ۷۵میلیون دلار برای کمک به آوارگان اقلیت مسلمان روهینگیا که از میانمار به کشورهای مجاور به‌خصوص بنگلادش گریخته‌اند کمک کنند.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی این سازمان از اردوگاههای پناهندگان میانماری در بنگلادش بازدید کرد و به دیدار خانواده‌های گریخته از خشونت رفت. او در پاسخ به خبرنگاران گفت: «وضعیت موجود ناخوشایند است. ما برای ۶ماه آینده نیاز به ۷۵میلیون دلار هستیم.»

وی در ادامه افزود: «من می‌گویم می‌توانیم با چند میلیارد دلار به گرسنگی در جهان خاتمه دهیم. من به اهداء کنندگان می‌گویم اگر نمی‌توانید پول فراهم کنید، جنگ را متوقف سازید.»

سازمان «برنامه جهانی غذا» زیرمجموعه سازمان ملل‌متحد که بزرگترین نهاد بشردوستانه برای مبارزه با گرسنگی در جهان است، اکنون به‌دنبال فراهم کردن ۲۰۰میلیون دلار کمکهای مردمی و دولتی برای مقابله با بحران اقلیت مسلمان روهینگیا است.

نیکی هیلی بار دیگر حمله بی‌رحمانه علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد

سی.ان.ان می‌گوید حمله بی‌رحمانه علیه مسلمان میانمار ادامه دارد. نیکی هیلی می‌گوید این وضعیت مایه شرمساری است.

تلویزیون سی.ان.ان 10مهر 96: میانمار با فشار فزاینده‌یی برای توقف خشونتی روبه‌روست که باعث کوچ اجباری مردم روهینگیا شده است.

سازمان ملل اکنون می‌گوید نیم میلیون نفر به کشورهمسایه بنگلادش فرار کرده‌اند که تقریباً تمامی آنها پناهندگان روهینگیا می‌باشند.

تعدادی از شهروندان روهینگیا از جمله تعدادی کودک در تلاش برای انجام این سفر غرق شدند این حادثه ناگوار در حالی انجام شد که شورای امنیت اولین جلسه علنی خود در مورد میانمار را طی ۸سال برگزار کرد. سفیر آمریکا نیکی هیلی می‌گوید اکنون زمان اقدام است.

نیکی هیلی: مقامهای میانمار به‌طور مستمر به حملات بی‌رحمانه به‌منظور پاکسازی یک اقلیت قومی ادامه می‌دهند. این اقدام باید مایه شرمساری مقامهای ارشد میانمار باشد. چرا که آنها مدعی هستند که دنبال یک میانمار دموکراتیک هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1a32e53-3654-43c5-a78d-e4ee6c4ce7f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات