728 x 90

شقه دروني رژيم,

احکام دختر رفسنجانی، بقایی و جوانفکر اجرا می‌شوند

-

--
--
آخوند اژه‌ای دادستان کل و سخنگوی قوه قضاییه رژیم تأکید کرد حکم زندان دختر رفسنجانی و احکام بقایی معاون اجرایی و جوانفکر مشاور احمدی‌نژاد به‌زودی اجرا خواهد شد.
آخوند اژه‌ای طی کنفرانس مطبوعاتی خود، در پاسخ به این سؤال که آیا دختر هاشمی رفسنجانی بالاخره به زندان می‌رود و حکم وی اجرا می‌شود، گفت: «حکم قطعی شده و به اجرای احکام رفته نمی‌توانم زمان دقیق اجرای حکم را تعیین کنم، اما نباید خیلی طول بکشد.
دادستان کل نظام آخوندی هم‌چنین، درباره احکام بقایی معاون اجرایی و جوانفکر مشاور احمدی‌نژاد گفت: این 2 حکم پس از تأیید به دادسرا رفته و قرار است اجرا شود. وقتی پرونده به اجرای احکام می‌رود، یک روال قانونی دارد و پس از آن این احکام به اجرا گذاشته خواهد شد.
وی همچنین حکم جلب سعید مرتضوی را مورد تأیید قرار داد و افزود: پیش از این نیز گفته بودم که برای این فرد قرار منع تعقیبی صادر شد و این قرار به دادگاه رفت، اما توسط شکّات مورد اعتراض قرار گرفت و به این ترتیب دادگاه قرار منع تعقیب را نقض کرد. زمانی که قرار منع تعقیب نقض می‌شود معنی آن این است که پرونده مجدداً به دادسرا برمی‌گردد و به طبع آن این فرد مجدداً تعقیب می‌شود.

آخوند اژه‌ای در بخش دیگری از اظهارات خود، از شماری از معاونان وزارتخانه‌های رژیم یاد کرد که در اختلاس نجومی اخیر دست داشته‌اند و گفت: در میان متهمانی که پرونده اشان به دادگاه رفته است، تعدادی از معاونین وزرا نیز حضور دارند که در جلسات بعدی به اتهامات آنها رسیدگی خواهد شد.
دادستان کل نظام آخوندی همچنین با ارائه بیلان ننگینی از اجرای زیاد احکام جنایتکارانه اعدام طی سال گذشته ابراز خوشحالی کرد و گفت: «به‌طور قطع با آمار و ارقام ادعا می‌کنم که اجرای احکام در دوره جدید دستگاه قضایی نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است. در دوره اخیر به‌خصوص در سالهای 89 و 90 اجرای احکام به مراتب سریعتر و بیشتر از گذشته بوده است به‌گونه‌یی که شاهد آن هستیم که در احکام مربوط به متهمان مواد مخدر، شرارت‌ها و مفاسد شاهد آن بوده‌ایم.
دژخیم اژه‌ای با وقاحت به شاکیان خصوصی برخی متهمان به قتل ایراد گرفت که در تصمیم خود برای اجرای قصاص تعلل می‌کنند و از دادستانهای رژیم خواست در مواجه با چنین مواردی خانواده‌ها را تحت فشار قرار دهند تا نسبت به اجرای حکم ضدبشری قصاص تن بدهند.
دادستان رژیم گفت: «در برخی از موارد از دادستانهای شهرها خواسته‌ایم تا درباره اجرای این‌گونه احکام تصمیم قاطع‌تری گرفته و با دعوت از اولیای دم و پرسش از آنها سریعتر تعیین تکلیف این‌گونه پرونده‌ها را انجام دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc77be19-2daa-463b-8fff-eb2b245f900c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات