728 x 90

بروکسل - تظاهرات ایرانیان آزاده در مقابل سفارت آمریکا همزمان با حضور رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس ناتو - ۵ فروردین ۱۴۰۱

بلژیک - بروکسل تظاهرات یاران شورشگر در مقابل سفارت آمریکا
بلژیک - بروکسل تظاهرات یاران شورشگر در مقابل سفارت آمریکا

بلژیک - بروکسل

تظاهرات یاران شورشگر در مقابل سفارت آمریکا

همزمان با حضور رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس ناتو

۴فروردین ۱۴۰۱

 

سخنرانی سناتور مارک دمسماکر و پائولو کازاکا

و اعضای جوامع ایرانی مقیم بلژیک

فراخوان به اعمال قاطعیت علیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران

روز پنجشنبه همزمان با حضور جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در بلژیک، ایرانیان آزاده در برابر سفارت آمریکا در بروکسل تظاهرات کردند و به آمریکا، و سران جی ۷ و اتحادیه اروپا فراخوان دادند سیاستی قاطع علیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران اتخاذ کنند. آنها هر گونه مماشات و امتیاز دادن به رژیم را تحت مذاکرات برجام محکوم کردند.

 

در این تظاهرات، سناتور مارک دمسماکر عضو سنای بلژیک و عضو کمیته پارلمانترها و شهرداران بلژیکی برای یک ایران دمکراتیک در سخنان خود گفت: رژیم آخوندها رکورددار اعدام در جهان، به‌ویژه اعدام نوجوانان است. این رژیم به وحشتناک‌ترین شیوه به نقض حقوق‌بشر ادامه می‌دهد. این رژیم به‌طور منظم جنگهای نیابتی را در سراسر منطقه پیش می‌برد و بنیادگرایی و تروریسم را در سراسر جهان گسترش می‌دهد. این رژیم هم‌چنین سد راه صلح پایدار در خاورمیانه است

سناتور مارک دمسماکر افزود: می‌خواهم روی سه چیز تأکید کنم، اول این‌که برداشتن تحریم‌ها یعنی میلیاردها یورو یا دلار را در دستان رژیم آخوندها قرار دهیم، نه در دستان مردم ایران، در دستان رژیم برای سرکوب بیشتر آن مردم، برای جنگهای نیابتی بیشتر در منطقه، و برای برنامه‌های مخفی موشکی و اتمی.

دوم این‌که من از فراخوان بیش از ۸۰تن از اعضای کنگره آمریکا به وزیر خارجه، آنتونی بلینکن، برای حفظ نام سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی حمایت می‌کنم و سوم این‌که، امروز دقیقاً یک ماه از حمله نظامی علیه اوکراین گذشته است، و من می‌خواهم همبستگی خود را با مردم اوکراین اعلام کنم،

وی در پایان تأکید کرد: تمام دنیا موافق هستند که رژیم ایران نباید هیچگاه به سلاح اتمی دست پیدا کند. هر توافقی باید به نفع مردم ایران باشد و نباید هزینه‌ای بر مردم ایران تحمیل کند، این نباید امنیت منطقه و امنیت ما در غرب را تهدید کند.

 

پائولو کازاکا در سخنان خود در تظاهرات ایرانیان آزاده در مقابل سفارت آمریکا در بروکسل گفت: ضمن تبریک سال نو به مردم و مقاومت ایران و خانم رجوی، رسیدن به آزادی و صلح و ثبات را برای شما آرزو می‌کنم. مماشات مهمترین محرک برای دیکتاتورها است. واقعیت نشان داده وقتی غرب میلیونها دلار برای آزادی گروگانها باج می‌دهد، افراد بیشتری به گروگان گرفته می‌شوند. قتل و سرکوب مردم ایران توسط آخوندها هیچ راهی برای مماشات باقی نمی‌گذارد. توسعه برنامه اتمی توسط آخوندها باید متوقف شود. مصونیت آخوندها در قبال نسل‌کشی سال۱۳۶۷ باید پایان داده شود. جنگ و غارت و تجاوز سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی آنان در سوریه، عراق و یمن باید متوقف شود

 

مهدی نوبری، از اعضای جوامع ایرانیان مقیم بلژیک در سخنانی کوتاه خواستار توقف هر گونه امتیاز دادن به رژیم آخوندی و اعمال سیاستی قاطع علیه آنها شد.

 

دکتر مسعود کاشفی، از جوامع متخصصان ایرانی بلژیک توافق اتمی با رژیم آخوندی را قرار دادن تیغ در کف زنگیان مست توصیف کرد و گفت: مماشات با آخوندها باعث می‌شود تا بیشتر خون انسانهای بی‌گناه را بریزند.

 

ربابه روستایی، از هواداران سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران گفت: چگونه است که آمریکا و اروپا سالهاست مردم ایران را که در گروگان رژیم هستند رها کرده و در حال بده و بستان با جانیان حاکم بر ایران هستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8b0df6f-0ad0-410e-aa3e-ce524b838343"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات