728 x 90

اخبار فلسطين,

حنان عشراوی: تعهد بین‌المللی نسبت به ایجاد دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل

-

حنان عشراوی
حنان عشراوی
حنان عشراوی از مقامهای فلسطینی معتقد است، جامعه بین‌المللی نظر قاطع خود را در مورد تشکیل دو کشور مستقل فلسطینی ابراز کرده است. بخشهایی از مصاحبه وی با سی.ان.ان30دی95:
تلویزیون سی.ان.ان:
دیپلومات ها از حدود 70کشور روز یکشنبه این هفته در پاریس جمع شدند تا به اختلاف اسراییل و فلسطین خاتمه دهند. هیچ نماینده‌ای از مقامهای اسراییل و فلسطین در این مذاکرات شرکت نداشت. جمعبندی این اجلاس این بود کرد که هر دو طرف از یک راه‌حل دو کشوری حمایت کنند. نخست‌وزیر اسراییل این مذاکرات را بی‌فایده خواند. اما پرزیدنت محمود عباس رئیس دولت فلسطین از آن استقبال کرد.

حنان عشراوی از مقامهای سازمان آزایبخش فلسطین گفت:
«در اجلاس پاریس تعهد خود را به راه‌حل دو کشور مستقل فلسطین و اسراییل اعلام کردند. در حال حاضر به‌دلیل چند درگیری نظامی که در جریان است این امر چندان مورد توجه قرار نگرفته است. در این اجلاس تلاش کردند از مکانیزم های قاطع یا ضرب‌الاجل اجتناب کنند و فقط از دو طرف بخواهند به میز مذاکرات بازگردند. موضوع، مذاکرات نیست، موضوع این است مبنای مذاکرات چیست؟ و رفتار اسراییل به‌عنوان طرف اشغال کننده چه باید باشد؟».

اسرائیل می‌ترسد که این قبیل اقدامات، به یک قطعنامه شورای امنیت تبدیل شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b23ea372-ea7d-4c09-9dbc-defec8574339"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات