728 x 90

موافقت خامنه‌ای با بررسی دوباره لوایح «اف‌. ای‌. تی‌اف» در تشخیص مصلحت نظام

اجلاس اف ای تی اف در اورلاندی فلوریدا - عکس از آرشیو
اجلاس اف ای تی اف در اورلاندی فلوریدا - عکس از آرشیو

لعیا جنیدی معاون حقوقی آخوند روحانی روز ۲۳آذر اعلام کرد خامنه‌ای با درخواست دولت روحانی برای تمدید مهلت بررسی لوایح گروه ویژه اقدام مالی (اف‌. ای‌. تی‌اف) در مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کرده است.

روزنامه حکومتی ایران روز دوشنبه ۲۴آذر متن مصاحبه مکتوب خود با لعیا جنیدی را منتشر کرده است که در آن می‌گوید مقدمات رسیدگی دوباره لوایح مربوط به پولشویی و اصلاح نظام مالی فراهم شده است.

گروه ویژه اقدام مالی به‌دلیل امتناع رژیم آخوندی از تصویب برخی از این لوایح، رژیم را به فهرست سیاه خود بازگردانده و به همه کشورها اختیار داده است که در نقل و انتقال‌های مالی با این رژیم به‌طور مستقل اقدام کنند.

به این ترتیب هر کشوری می‌تواند برای ایمن نگه‌داشتن سیستم بانکی خود از احتمال مشارکت در پولشویی و تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی از طریق نقل و انتقالات و نظام بانکی ایران به‌طور مستقل دست به اقدام بزند.

هفته گذشته پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از نامه دولت آخوند روحانی به خامنه‌ای درباره بررسی دوباره این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده بود.

معاون حقوقی آخوند روحانی با تأیید این سخن گفت که دولت همراه با ارائه پیشنهاد حقوقی برای پوشش دادن برخی دغدغه‌های اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، درخواست تمدید مدت رسیدگی به لوایح باقی مانده را کرده بود که خامنه‌ای با این موضوع موافقت کرد و لوایح را به مجمع ارجاع داد.

از چهار لایحه‌یی که باید در این زمینه تصویب نهایی شوند، دو لایحه مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی موسوم به پالرمو و مقابله با تأمین مالی تروریسم با وجود اصرار دولت حسن روحانی، هم‌چنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام بلاتکلیف است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b04d9ca6-2936-4923-b02c-069c12a46be6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات