728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۲۵شهر بیش از ۴۹هزار نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران
  • به گزارش دانشگاه علوم پزشکی آمار بستریهای کرمانشاه در روز گذشته سه چهارم بستریهای تهران ۱۴ میلیونی بوده است.
  • خانم رجوی با هشدار نسبت به وضعیت زندانیان به‌ویژه زندانیان ارومیه مجدداً خواستار اقدام دبیرکل و شورای امنیت ملل متحد و دیگر ارگانهای ذیربط بین‌المللی برای مقابله با فاجعه انسانی در زندانهای رژیم شد.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۴خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۵شهر ایران از ۴۹هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۳۴۵نفر، در اصفهان به ۲۵۴۵نفر، در خوزستان به ۳۷۸۰نفر، در زنجان به ۵۲۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۵۸۰نفر، در کرمانشاه به ۱۱۴۰نفر و در لرستان به ۱۵۸۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت آخوندها امروز در آمار مهندسی شده‌اش از ۷۰ جانباخته و ۳۱۳۴ مبتلای جدید به کرونا در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت استانهای هرمزگان، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

در تهران زالی رئیس ستاد کرونا اعلام کرد: «در شبانه روز گذشته ۲۶۱بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های عادی بیمارستانی و ۷۳بیمار مبتلا به کرونا با شرایط حاد در بخشهای ویژه بستری شده‌اند»(ایلنا ۱۳خرداد).

در کرمانشاه آمار مبتلایان و بستری شدگان تکان دهنده است. رئیس کمیته اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: «روزانه آمار بیماری بستری شده مبتلا به کرونا در استان از مرز ۲۰۰نفر می‌گذرد. آمار بستریهای روز گذشته ۲۴۳نفر بوده است»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۴خرداد). این آمار تقریباً سه چهارم آمار بیماران بستری شده در تهران ۱۴ میلیونی بر اساس آمار حکومتی است.

در خوزستان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ۶۵۸مورد ابتلای جدید و جان باختن ۱۶نفر در ۲۴ساعت گذشته خبر داد(رویداد۲۴، ۱۳خرداد). هم‌چنین رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ۶۳ مبتلای جدید و ۵ جان باخته در ۲۴ساعت گذشته را گزارش کرد(جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۳خرداد). سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: «هفته گذشته بیشترین موارد بستری در شوشتر را داشتیم ... انتظار می‌رود تا آخر خردادماه مجدداً روند شیوع کرونا افزایشی باشد»(ایسنا ۱۴خرداد).

در هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در شهر‌هایی مثل بندرعباس به‌دنبال استفاده از هتل‌ها برای قرنطینه افراد مبتلا هستیم. بندرعباس و میناب از سوی ستاد کشوری کرونا دارای وضعیت قرمز اعلام شده‌اند و از نظر ما، رودان وقشم نیز قرمز هستند و شهرستانهای حاجی آباد و بندرخمیر نیز در حال بررسی اعلام وضعیت قرمز هستند. تاکنون ۱۲۳نفر از کادر درمانی و بهداشتی استان نیز به کرونا مبتلا شده‌اند»(خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۱۳خرداد).

در فارس معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «با یک افزایش ناگهانی شیوع ویروس مواجه هستیم و استان فارس در حال حاضر به مرحله هشدار رسیده است»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۳خرداد).

در بوشهر معاون استاندار گفت: «امروز در میزان شیوع رکورد زده‌ایم و در صورت ادامه این روند پیش‌بینی زدن رکوردهای بدتر و بالاتر را داریم»(ایرنا ۱۳خرداد).

در سیستان و بلوچستان فرماندار ایرانشهر اعلام کرد: «گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا باعث شد تا بازار این شهرستان از امروز چهارشنبه به مدت ۱۰روز تعطیل شود»(تابناک ۱۴خرداد).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان غربی به ۶هزار و ۵۷نفر افزایش پیدا کرد. آمار یک هفته اخیر نشان می‌دهد تعداد افراد بستری مراکز درمانی و فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در استان افزایش یافته است»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۴خرداد). خبرگزاری صدا و سیمای رژیم امروز گزارش داد: «زنگ خطر موج دوم کرونا در آذربایجان غربی به صدا درآمد. نمودار صعودی مبتلایان به کرونا در مهاباد نگران‌کننده است».

در همین حال از هفته گذشته شمار زیادی از زندانیان در تمامی بندهای زندان مرکزی ارومیه با علائم جدی ابتلا به کرونا مانند تب و لرز، خشگی گلو، از بین رفتن حس چشایی و بویایی و درد بدن مواجه شده‌اند. بی‌توجهی زندانبانان باعث سرایت بیماری به عموم زندانیان شده است. پس از اعتراضهای مکرر زندانیان، شماری از بیماران وخیم را مورد تست کرونا قرار دادند که نتیجه مثبت بود و برخی را به بیمارستان منتقل کردند. زندانیان ارومیه از حداقل مواد بهداشتی مانند صابون و مواد ضدعفونی کننده محروم هستند. این مواد با قیمت بسیار زیاد به زندانیان فروخته می‌شود در حالی‌که اغلب توان خرید ندارند.

خانم مریم رجوی، روند فزاینده شیوع دوباره کرونا در سراسر کشور را نتیجه مستقیم سیاست‌های جنایتکارانه رژیم آخوندی علیه بشریت دانست و گفت خامنه‌ای و روحانی نخستین مسئولان جان باختن هموطنانمان در چنین ابعادی هستند. خانم رجوی با هشدار نسبت به وضعیت زندانهای ایران مجدداً خواستار اقدام دبیرکل و شورای امنیت ملل متحد و دیگر ارگانهای ذیربط بین‌المللی برای مقابله با فاجعه انسانی در زندانهای رژیم شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴ خرداد ۱۳۹۹ (۳ ژوئن۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad72d897-6bae-417a-8929-5bcbd7347123"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات