728 x 90

-

اوکراین در جلب همکاری اروپا ناموفق ماند

-

اوکراین و اتحادیه اروپا
اوکراین و اتحادیه اروپا
نشست ۳جانبه‌یی که هدف آن گسترش همکاری اروپا با اوکراین بود بدون نتیجه به پایان رسید. رؤسای ۲نهاد عمده اتحادیه اروپا به رئیس‌جمهور اوکراین این پیام را دادند که تازمانی که موضوع محاکمه جنجال برانگیز «یولیا تیموشنکو» حل نشود، اتحادیه اروپا قرارداد استراتژیک مورد گفتگو را امضا نخواهد کرد.
خوزه مانوئل باروسو گفت: «اوکراین در سالهای گذشته پیشرفت خوبی در زمینه اجرای قانون داشته است و ما تلاش می‌کنیم اصلاحات بیشتری در این کشور صورت بگیرد. به همین دلیل به این‌جا آمده‌ایم تا این کشور را به اجرای صحیح قانون دعوت کنیم».
رئیس‌جمهور اوکراین تلاش می‌کند همزمان ۲کار دشوار را انجام بدهد از طرفی می‌خواهد اوکراین به متحد قدیمی خود روسیه متمایل شود، از طرف دیگر نزدیکی به اروپا را در نظر دارد.
یک تحلیلگر مسائل اوکراین می‌گوید: «منافع اوکراین ایجاب می‌کند که تعادلی بین روابطش با اتحادیه اروپا و روسیه پیدا کند، هرچند در حال حاضر اولویت با اتحادیه اروپاست. به‌عنوان مثال موضوع خرید گاز، اوکراین را به طرف اتحادیه اروپا سوق داده است».
یولیا تیموشنکو نخست‌وزیر سابق اوکراین به اتهام سوء‌استفاده از قدرت به ۷سال زندان محکوم شده است. اما تیموشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین را متهم کرده که با محاکمه او قصد انتقام‌گیری سیاسی دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acfffc6f-4bb6-4cdc-9802-f5e530590582"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات