پارلمانترهای عراقی بر حضور قانونی و مشروع
سازمان مجاهدین تأکید کردند
12تن از نمایندگان پارلمان عراق از 3فراکسیون پارلمانی جبهه توافق، فراکسیون ملی عراق و جبهه گفتگوی ملی عراق در یک تلگرام فوری به دبیرکل سازمان ملل متحد حضور مجاهدین خلق ایران در عراق را قانونی و مشروع در چارچوب معاهدات بینالمللی دانسته و خواستار نظارت بینالمللی و دخالت شخص دبیرکل در این رابطه شدند.
در این تلگرام با تأکید بر این که ساکنان اشرف افراد حفاظت شده طبق کنوانسیون چهارم ژنو هستند، به اقدام نیروهای عراقی برای جلوگیری از ورود پزشکان به اشرف اشاره شده و خطاب به بان کیمون آمده است: ما گروهی از نمایندگان پارلمان و شخصیتهای سیاسی عراق حضور مجاهدین را در عراق یک حضور قانونی و مشروع در چارچوب معاهدات بینالمللی میبینیم که بایستی براساس التزامات بینالمللی دولت عراق و با در نظر گرفتن روح حاکم بر سند اصلاح سیاسی که بر ضرورت مشارکت همه جانبه تمامی نیروها در بررسی مسائل مهم و استراتژیک اصرار دارد، به آن نگریسته شود. راهحل در مورد نحوه رفتار با ساکنان اشرف در برداشته شدن فوری تمامی محدودیتها از آنها و نیز احترام به حقوق قانونی آنها بهعنوان پناهندگان تحت حفاظت کنوانسیون چهارم ژنو و در فضایی بیطرفانه و به دور از هر گونه دخالت خارجی نهفته است و نیازبه نظارت بینالمللی و دخالت شخص جنابعالی دارد.
اسامینمایندگان پارلمان عراق از این قرار است:
دکتر اسامه نجیفی - فراکسیون ملی عراق
فلاح حسن النقیب - فراکسیون ملی عراق
شیخ جمال بطیخ - فراکسیون ملی عراق
عالیه نصیف جاسم - فراکسیون ملی عراق
دکتر احمد سلیمان - جبهه توافق عراق
عدنان ذیاب - جبهه توافق عراق
دکتر مصطفی الهیتی - جبهه گفتگوی ملی عراق
دکتر ندی ابراهیم - جبهه گفتگوی ملی عراق
محمد تمیم - جبهه گفتگوی ملی عراق
فلاح حسن زیدان - جبهه گفتگوی ملی عراق
وسام البیاتی - جبهه گفتگوی ملی عراق
علی عبدالله حمود - جبهه گفتگوی ملی عراق