728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۰۱شهر از ۲۲۷هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۰۱شهر از ۲۲۷هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  • زالی: تاکنون ۳۵۰مورد قطعی ویروس انگلیسی کشف شده که کوه یخی است و بخش اعظم آن پنهان است و این زنگ خطر است
  • دانشگاه علوم پزشکی اهواز: با وجود افزایش تختها و تمهیداتی که انجام دادیم هم‌چنان بار مراجعات افزایشی بوده و با کمبود تخت و پرستار در استان مواجه هستیم
  • دانشکده علوم پزشکی بهبهان: عمده مبتلایان به کرونا به تخت‌های ICU نیاز دارند اما ظرفیت ICU محدود است
  • رئیس بیمارستان حضرت معصومه قم: میزان کودکان کرونایی فزاینده است. ۲۵کودک از جمله چند نوزاد بستری هستند
  • رئیس دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: بیماران بستری‌شده به ۴۸۸تن می رسد که ۱۴۸تن در ICU هستند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۸اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۰۱شهر از ۲۲۷هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۷۷۸نفر، در البرز به ۵۶۷۸نفر، در اصفهان به ۱۴۷۴۰نفر، در تهران به ۵۳۶۲۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۹۸۵نفر، در خوزستان به ۱۲۳۶۵نفر، در سمنان به ۳۶۶۰نفر، در فارس به ۶۷۶۷نفر، در کردستان به ۳۹۳۲نفر، در کرمان به ۵۰۳۴نفر، در کرمانشاه به ۴۶۰۴نفر، در گیلان به ۸۱۰۱نفر و در مازندران به ۹۶۶۷نفر رسیده است.

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «باید منتظر باشیم که در روز‌های آخر اسفند نیز با حجم بیشتری از مراجعان مواجه باشیم. هر چند که بیمارستانهای استان تهران آمادگی دارند، اما با افزایش مراجعان با مشکل مواجه خواهیم شد. تاکنون در کشور ۳۵۰مورد قطعی ویروس انگلیسی کشف شده که کوه یخی است و بخش اعظمی از آن پنهان است. در استان تهران موج سوم از دامنه بیشتری نسبت به موج یک و دو برخوردار بود و وسعت گرفتاریها نیز بیشتر شد. مسلماً اگر موج چهارم نیز شروع شود با افزایش میزان مراجعان و مرگ و میر و بستری مواجه خواهیم شد» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۸اسفند). . وی هم‌چنین گفت: «زیرساختهای بهداشتی و درمانی بسیاری از استانها اشباع است. تیم بهداشتی درمانی در برخی استانها از جمله گیلان، گلستان مازندران در طول یک سال گذشته با آسیب فراوانی مواجه شده‌اند و ظرفیت بالقوه و بالفعل این مناطق در روزهای قبل اشباع شده و انجام سفرهای نوروزی به برخی استانها می‌تواند فاجعه‌بار باشد» ((ایرنا ۱۸اسفند).

 

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «متأسفانه با وجود افزایش تختها و تمهیداتی که انجام دادیم هم‌چنان بار مراجعات افزایشی بوده و با کمبود تخت و پرستار مواجه هستیم. با توجه به کمبود تخت بیماران غیرکووید را به بیمارستانهای خصوصی انتقال می‌دهیم تا تخت برای دیگر بیماران خالی شود» (ایرنا ۱۸اسفند). رئیس دانشکده پزشکی بهبهان گفت: عمده مبتلایان به کرونا به ICU نیاز دارند اما ظرفیت تخت‌های ICU محدود است. مردم باید مراقبت کنند تا حد امکان مبتلا نشوند زیرا بیمارستانهای خوزستان نمی‌توانند پذیرای خیل عظیمی از مبتلایان باشند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷اسفند).

 

در قم، رئیس بیمارستان حضرت معصومه قم گفت: «در روزهای اخیر مراجعه کودکان با علائم کرونا رو به افزایش است. در حال حاضر ۲۵بیمار کودک مبتلا به کرونا بستری هستند که در بین آنها چند نوزاد نیز وجود دارد» (سایت خبر فوری رژیم ۱۷اسفند).

 

در یزد، «سخنگوی دانشگاه پزشکی از شناسایی ۱۸فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی خبر داد و گفت: در حال حاضر، ۱۳۵فرد مبتلا به کرونا بستری هستند که ۳۵نفر به‌علت وخامت جسمانی در ICU بستری هستند» (ایرنا ۱۷اسفند).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «مجموع بیماران بستری‌شده به ۴۸۸تن می‌رسد که ۱۴۸تن در ICU هستند و ۳۳تن با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند» (ایرنا ۱۸اسفند).

 

روزنامه حکومتی آرمان نوشت: «با در نظر گرفتن جمعیت حدود ۸۰ میلیونی، حداقل باید ۸۰۰هزار نفر واکسینه شوند تا یک درصد جمعیت را شامل شود، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون۵۷۰هزار دوز واکسن وارد شده که برای ۲۵۸هزار نفر مورد استفاده قرار گرفته است. حتی اگر در ۲هفته باقی مانده ۲برابر این میزان واکسن وارد شود، باز هم ۸۰۰هزار نفر را شامل نخواهد شد. کشوری مانند امارات ۶۵درصد و ترکیه ۱۰درصد جمعیت کشورش را واکسینه کرده است. در حالی‌که همین حالا هم کشور وارد چهارمین پیک شیوع کرونا شده و آمار جان‌باختگان و ابتلا روند صعودی به‌خود گرفته است» (آرمان ۱۸اسفند).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ اسفند۱۳۹۹ (۸مارس ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa71b54f-6189-4945-b00e-8c12db66db3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات