728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۱۹شهر بیش از ۴۳۶۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

وضعیت بحرانی در خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و بسیاری نقاط دیگر

  • خانم مریم رجوی: گران کردن بنزین و نان برای زحمت‌کشان در شرایط کرونا آن‌روی سکهٔ ۳۰میلیارد دلاری است که رژیم ولایت فقیه از جیب مردم ایران در سوریه برای بر سر کار نگه‌داشتن دیکتاتور خون‌ریز آن کشور هزینه کرده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه دوم خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۱۹شهر ایران به بیش از ۴۳۶۰۰نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۵۴۵نفر، در خوزستان به ۳۱۹۵نفر، در کرمان به ۵۲۵نفر، در کهکیلویه و بویر احمد به ۲۸۷نفر، در لرستان ۱۲۹۰نفر و در مرکزی به ۶۰۶نفر رسیده است. شمار قربانیان در تهران از ۷۰۹۰ فراتر رفته است. به گزارش پزشکان تنها در بیمارستان لبافی‌نژاد تهران، تاکنون بیش از ۲۲۰تن از مبتلایان به کرونا جان‌باخته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در مصاحبه روزانه خود بار دیگر گفت: «وضعیت استان خوزستان، هم‌چنان قرمز است».(ایرنا ۲خرداد)

احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور، از مردم خواست جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و از برگزاری رسم و رسومات و دید و بازدید‌های عید سعید فطر پرهیز کنند.(باشگاه خبرنگاران سپاه پاسداران ۲خرداد)

در تهران رئیس ستاد کرونا گفت: «هنوز شواهدی مبنی بر تضعیف ویروس در دست نیست و هنوز می‌تواند افراد را بی‌رحمانه در معرض خطر قرار دهد و سلامت و جان آنان را تهدید کند. اگر چه از نظر مرگ‌ومیر شاهد سیر نزولی هستیم، اما این وضعیت شکننده است». وی افزود: «آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کرونا به‌مراتب از آثار بیولوژیک آن فراتر است و جهان‌شمول بودن آن مقابله با آثار مخرب آن را سخت‌تر می‌کند».(عصر ایران ۲خرداد)

در بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان با توجه به اوجگیری مجدد کرونا گفت: «از بازاریان و اصناف درخواست داریم به‌دلیل جلوگیری از شیوع بیماری از جمعه ۲خرداد تا پایان تعطیلات عید فطر مغازه‌ها را تعطیل کنند».(خبرگزاری سپاه پاسداران اول خرداد)

وضعیت در سیستان و بلوچستان هم‌چنان بحرانی است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: «به‌دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستانهای ایرانشهر و چابهار، این دو شهر در ردیف شهرهای "وضعیت قرمز" قرار گرفتند. مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار از دوم خردادماه تا اطلاع بعدی تعطیل است».(خبرگزاری نیروی قدس ۲خرداد)

فرماندار خاش گفت: «شرایط شهرستان عادی نیست... به‌دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا بازار خاش به‌جز اصناف ضروری تأمین‌کننده ارزاق عمومی از جمعه به‌مدت یک هفته تعطیل خواهد بود».(فارس ۱خرداد)

در ایلام سرپرست شبکه بهداشت شهرستان هلیلان گفت: «وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان رو به افزایش است و باید چرخه انتقال ویروس در محیط و جمعیت انسانی را قطع نماییم».(جوان ۲خرداد)

در یزد رئیس بیمارستان امام جعفر صادق میبد گفت: «به‌دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با افزایش آمار مبتلایان مواجه شده است».(خبرگزاری صدا و سیمای رژیم اول خرداد)

در آذربایجان شرقی رئیس ستاد کرونا در شهرستان بناب گفت: «شیوع مبتلایان به این ویروس افزایش یافته است. اگر رعایت نکنیم در روزهای آتی شاهد گسترش شیوع ویروس کرونا خواهیم بود».(خبرگزاری سپاه پاسداران اول خرداد)

در خراسان رضوی مسئول اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: «با توجه به وضعیت قرمز مشهد توصیه می‌کنیم مردم در عید فطر به مشهد سفر نکنند».(خبرگزاری حکومتی مهر اول خرداد)

عضو مجلس ارتجاع از بندرعباس از «کمبود سرانه تختهای بیمارستانی در هرمزگان» شکایت و خاطرنشان کرد: «مردم این دو شهرستان هنوز چشم‌انتظار راه‌اندازی این درمانگاه‌ها هستند».(سایت خانه ملت اول خرداد)

در شرایطی که مردم سراسر کشور با بحران کرونا دست‌به‌گریبان هستند، روز گذشته رئیس تجارت و صنعت و معدن مازندران اعلام کرد: «بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان مازندران، قیمت انواع نانها ۲۵ تا ۳۰درصد افزایش یافت و این افزایش از اول خردادماه در استان اجرایی شد».

خانم مریم رجوی گفت: گران کردن بنزین و نان برای زحمتکشان در شرایط کرونا آن‌روی سکهٔ ۳۰میلیارد دلاری است که رژیم ولایت فقیه از جیب مردم ایران در سوریه برای بر سر کار نگه‌داشتن دیکتاتور خون‌ریز آن کشور هزینه کرده است. ۲روز پیش رئیس سابق کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ارتجاع به این مبلغ اعتراف کرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲خرداد ۱۳۹۹ (۲۲می ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7e6a32a-8a3b-4aba-8506-032ee5a8ef5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات