728 x 90

رویترز: سپاه پاسداران پس از انفجار دستگاههای حزب‌الله، تجهیزات ارتباطی را ممنوع کرد

دیدار پزشکیان از مجروحان انفجار پیجر در لبنان
دیدار پزشکیان از مجروحان انفجار پیجر در لبنان

به گزارش خبرگزاری رویترز در ۲مهر ۱۴۰۳، مقامات امنیتی رژیم ایران اعلام کردند که پس از انفجار هزاران پیجر و واکی‌تاکی متعلق به حزب‌الله لبنان در حملات اخیر، سپاه پاسداران به تمامی اعضای خود دستور داده است که استفاده از هر نوع دستگاه ارتباطی را متوقف کنند.

یکی از مقامات امنیتی رژیم ایران به رویترز گفت که سپاه در حال انجام عملیات گسترده‌یی برای بازرسی تمام تجهیزات، حتی دستگاههای دست‌ساز یا وارداتی از چین و روسیه است. وی افزود که نگرانی از نفوذ عوامل اسرائیلی، از جمله برخی ایرانیان در لیست حقوق و دستمزد اسرائیل، باعث شده است که تحقیقات کاملی از پرسنل سپاه آغاز شود. این تحقیقات شامل بررسی حساب‌های بانکی داخلی و خارجی و سابقه سفر اعضا و خانواده‌هایشان است.

این مقام امنیتی هم‌چنین تأکید کرد که در حال حاضر از سیستم‌های پیام‌رسان رمزگذاری‌شده برای ارتباطات استفاده می‌شود و نگرانی زیادی درباره حفاظت از تأسیسات هسته‌یی و موشکی ایران، به‌ویژه تأسیسات زیرزمینی، وجود دارد.

سپاه هم‌چنین برای بررسی‌های فنی، با حزب‌الله در ارتباط است و نمونه‌هایی از دستگاههای منفجره به تهران ارسال شده است تا کارشناسان ایرانی آنها را بررسی کنند.

این مقام امنیتی خاطرنشان کرد که امنیت در تأسیسات نظامی ایران پس از تلاش اسراییل برای خرابکاری در برنامه موشکی ایران در سال ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و تدابیر امنیتی کنونی به بالاترین سطح خود رسیده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a78cd756-28a6-429e-9e24-23e60a6f93c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات