728 x 90

آغاز سی و پنجمین هفته کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در ۲۱ زندان مختلف کشور

آغاز سی و پنجمین هفته کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در ۲۱ زندان مختلف کشور
آغاز سی و پنجمین هفته کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در ۲۱ زندان مختلف کشور

زندانهای شرکت‌کننده در سی و پنجمین هفته از کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام که با اعتصاب غذای جمعی از زندانیان برای روز سه‌شنبه ۳مهر آغاز شده عبارتند از: اوین (بند زنان، بند ۴ و بند ۸)، قزلحصار (واحد ۳ و واحد ۴)، مرکزی کرج، تهران بزرگ، خرم‌آباد، نظام شیراز، اسدآباد اصفهان، بم، مشهد، قائم شهر، لاکان رشت، اردبیل، تبریز، ارومیه، خوی، نقده، سلماس، سقز، بانه، مریوان و کامیاران.

زندانیان اعتصابی در بیانیهٔ خود با اشاره به فاجعه انفجار معدن طبس، با خانواده جان‌باختگان این واقعه صمیمانه ابراز همدردی و برای مجروحان آرزوی سلامتی کرده‌اند. آنها تأکید کرده‌اند که این نوع فجایع که به دفعات در کشور اتفاق افتاده حاصل فساد و ناکارآمدی ساختاری حکومت استبدادی است.

بیانیه زندانیان: در یک هفته گذشته استبداد دینی حاکم بر ایران دو زندانی سیاسی به نام‌های مهدی حسنی و بهروز احسانی را که در اعتراضات ۱۴۰۱ بازداشت شده بودند؛ با نقض حق دادرسی منصفانه در پشت درهای بسته و با اتهامات ساختگی محکوم به اعدام کرد. هم‌چنین دو زندانی سیاسی دیگر به اسامی محمدجواد وفایی ثانی و زندانی کُرد به نام حاتم اوزدمیر که از سال ۱۳۹۸ در زندان هستند، مجدداً به اعدام محکوم کرده‌اند.

زندانیان کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" از نمایندگان دولتها در سازمان ملل متحد و همه نهادهای حقوق‌بشری می‌خواهند رئیس دولت حکومت اعدام را که روانه سازمان ملل متحد شده است؛ در ارتباط با موج گسترده کشتار و اعدام زندانیان مورد سؤال و بازخواست قرار دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4bc5296-e92c-462d-81a6-85db73aa2264"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات