728 x 90

روزنامهٔ حکومتی: «اعداد ترسناک متناقض!»

بیکاری در ایران
بیکاری در ایران

روزنامهٔ حکومتی فرهیختگان طی مطلبی روز سه شنبه ۴مرداد با عنوان «اعداد ترسناک متناقض!» «به آمار و ارقامی که اخیراً مرکز آمار و اطلاعات وزارت کار رژیم منتشر نموده، اشاه کرده و می‌نویسد: نرخ جوانان ۱۵ تا ۲۴ساله فاقد شغل، تحصیل و مهارت شغلی، به رقم ترسناک ۷۷درصد در سال۱۳۹۹ رسیده و ایران را در سطح جهان به رتبهٔ اول رسانده که کشورهای آفریقایی مانند نیجر و بورکینافاسو و بوتسوانا بعد از ایران قرار دارند.

واژه NEET که اولین بار در سال۱۹۹۹ به‌طور رسمی در سطح سیاسی انگلیس مطرح شد، در کمتر از ۱۰سال در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته و برخی کشورهای در حال توسعه مطرح و به‌کار گرفته شد. این شاخص که مختصر واژگان «Not in Employment، Education or Training» بوده، روایتگر وضعیت جوانان در سن ۱۵ تا ۲۴ساله‌ای است که نه در حال تحصیلند (ترک تحصیل کرده‌اند) نه مشغول مهارت‌آموزی و نه در جایی مشغول کار هستند.

بر اساس مطالعات مختلف در کشورهای جهان، این جوانان علاوه‌ بر این‌که فرصت‌های آینده خود را از دست می‌دهند و هم‌چنین به‌عنوان سربار خانوار (به‌لحاظ اقتصادی و معیشت) محسوب می‌شوند؛ بیش از دیگر گروه‌های سنی در معرض بزهکاری، اعتیاد به مواد مخدر و ارتکاب اعمال مجرمانه بوده و بر همین اساس سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان در سطح دنیا بیشترین توجه را برای فراهم‌کردن امکان اشتغال و مهارت‌آموزی برای این‌دسته از جمعیت معطوف می‌دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2a6bdff-0f2f-482f-a759-295ba0197e60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات