728 x 90

اعدام ۱۴ زندانی در ۴ روز، دست‌کم ۱۷۸ اعدام بعد از روی کار آمدن پزشکیان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ اعدام ۱۴ زندانی در ۴ روز، دست‌کم ۱۷۸ اعدام بعد از روی کار آمدن پزشکیان

حکم ضدانسانی قطع انگشتان دو زندانی

در حالی‌که رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای برای شرکت در مجمع عمومی ملل متحد راهی نیویورک می‌شود، موج اعدام در ایران ادامه دارد و تنها در عرض ۴ روز ۱۴ زندانی به چوبه‌های دار سپرده شده‌اند.

دژخیمان روز پنجشنبه ۲۹شهریور مرتضی شاه اسماعیلی ۳۵ ساله و منان براهویی۵۰ ساله را در یزد و اکبر عزیزی و حامد جاهدی را در کرج به دار آویختند.

سه‌شنبه ۲۷شهریور حمیدرضا حسن زهی ثانی۶۰ساله در بندرعباس و علی مراد حسن‌زاده ۳۳ساله در گرگان و دوشنبه ۲۶شهریور یحیی زرگری ۳۲ ساله، عبدالجلیل احسانی ۳۳ساله و بهنام مهدی جهان‌پور ۲۱ساله در شیراز و محسن صفری در اصفهان حلق‌آویز شدند.

یکشنبه ۲۵شهریور سعید خواجه حیدری ۳۰ساله و ساسان بزرگزاد ۳۳ساله در شیراز و ارسطو سفرقمی ۳۵ساله و رسول پورماجد ۴۵ساله در تبریز اعدام شدند.

به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه به ۱۴ و شمار اعدامها از زمان روی کار آمدن پزشکیان در مرداد و شهریور دست کم به ۱۷۸تن می‌رسد.

از سوی دیگر رسانه‌های حکومتی روز ۲۶شهریور اعلام کردند دو زندانی متهم به سرقت، به قطع انگشتان دست محکوم شدند (اعتماد آنلاین). حکم ضدانسانی قطع انگشتان در حالی است که دزدی‌ها و اختلاس‌های ملیارد دلاری توسط سردمداران و باندهای مختلف رژیم تبدیل به یک امر عادی شده بدون این‌که کسی دستگیر و مجازات شود.

سایت حکومتی عصر ایران ۵شهریور ۱۴۰۳ نوشت: «در پایان سال ۱۴۰۲ مجموع تسهیلات پرداختی به کارکنان ۱۱ بانک کشور از ۱۲۴‌هزار میلیارد تومان فراتر رفته که عمدتاً با بهره پایین و بازپرداخت طولانی‌مدت است». رسانه‌های رژیم در آذر ۱۴۰۲ از یک اختلاس ۳.۷ ملیارد یورویی در شرکت چای دبش وابسته به سپاه پاسداران و بیت خامنه‌ای خبر دادند اما مسئولان این دزدیهای نجومی از سوی قضاییه جلادان نه معرفی و نه مجازات شدند.

در یک تراژدی دیگر که حاصل سیاست‌های چپاولگرانه رژیم آخوندهاست روز ۲۶ شهریور یک دختر ۱۷ ساله به نام یلدا رحیمی اهل شهرستان باغملک خوزستان در آستانه بازگشایی مدارس برای درخواست کمک به بنیاد چپاول موسوم به کمیته امداد مراجعه و پس از رد درخواستش، در همان ساختمان خودکشی کرد.

فاشیسم دینی حاکم بر ایران بیهوده تلاش می‌کند با شکنجه و اعدام و احکام ضدانسانی و با ایجاد جو رعب و وحشت از انفجار خشم خلق و اعتراضات اجتماعی جلوگیری کند. ادامه روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم اعدام و ترور و جنگ‌افروزی لگدمال کردن اصول جهانشمول حقوق‌بشری است و باید به توقف اعدام و شکنجه در ایران مشروط شود.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱ شهریور ۱۴۰۳ (۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a025b0fe-e3de-492a-8520-93025fdc8101"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات