728 x 90

مانور هواپیماهای آمریکایی برفراز شبه جزیره کره

جنگندهای آمریکا بر فراز شبه جزیره کره
جنگندهای آمریکا بر فراز شبه جزیره کره
روز دوشنبه ۲۷شهریور ۹۶ تنها سه روز بعد ازشلیک موشکهای کره شمالی، جنگنده‌های پیشرفته و جتهای رادار گریز آمریکا در یک مانور مشترک با کره جنوبی در آسمان شبه جریره کره به پرواز در آمدند.

بنا‌ به گزارش ارتش آمریکا، در این مانورهوایی ۱۰جنگنده آمریکایی وکره جنوبی شرکت داشتند و در آن حملات گوناگون و پرتاب موشکهای هدایت‌شونده را تمرین کردند.

کره شمالی درماه ژوئیه دست به آزمایش دو موشک قاره‌پیما زد. اما آزمایش بمب هیدروژنی در ماه سپتامبر قویترین آزمایش کره شمالی به حساب می‌آید.

بیشتربخوانید:
کویت از سفیر کره شمالی خواست تا یک ماه دیگر این کشور را ترک کند

فرانس 24به‌نقل از یک دیپلومات ارشد کویت گفت کویت متحد آمریکا به سفیر کره شمالی یک ماه فرصت داده است تا این کشور خلیج‌فارس را ترک کند. کویت سطح دیپلوماتیک خود با پیونگ یانگ را به سطح کاردار کاهش داده و قرار است تنها 3دیپلومات در این کشور بمانند
این تدابیر به‌دنبال یک دیدار امیر کویت از واشینگتن است. هم‌چنین کویت، اجازه اقامت کارگران کره شمالی را تمدید نخواهد کرد و آنها که در کویت مشغول کار روی پروژه‌ها هستند ظرف یک یا دو سال باید کویت را ترک کنند. بین 2000تا 2500کارگر کره شمالی در کویت هستند و هزاران نفر دیگر از کارگران کره شمالی در سایر کشورهای خلیج‌فارس پراکنده و مشغول کار هستند.

بررسی تهدیدهای کره شمالی و رژیم ایران در جلسه استماع کنگره آمریکا
در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کنندگان در مورد تهدیدهای کره شمالی و رژیم ایران بحث و بررسی کردند.
اد رویس رئیس جلسه استماع: در سوم سپتامبر کره شمالی یک سلاح اتمی منفجر کرد که بنا‌ به گزارشات خبری قویتر از مجموع همه آزمایشاتی بود که تاکنون انجام داده بود. این بمب هیدروژنی نشان‌دهنده آخرین پیشرفت برنامه طولانی‌مدت اتمی و موشکهای بالستیکی کره شمالی بود که اکنون تهدیدی فوری علیه آمریکا اعمال می‌کند. علاوه بر این با سرعتی که این پیشرفت صورت گرفته، ساختار امنیتی سراسر آسیای شرقی را به چالش کشیده، بی‌ثباتی خطرناکی را در منطقه ایجاد می‌کند که با این بی‌ثباتی احتمالاً در دهه‌های آینده نیز مواجه خواهیم بود. لذا امروز این کمیته به ابزارهایی که باید برای این تهدیدات به‌طور کامل مورد استفاده قرار گیرد، اختصاص دارد.
کریس اسمیت از ایالت نیوجرسی از زیرکمیته حقوق‌بشر: شواهدی وجود دارد که بیانگر همکاری کره شمالی و رژیم ایران در زمینه برنامه موشک بالستیکی است.

کنگره آمریکا قوانین سخت‌تری علیه کره شمالی وضع می‌کند
کمیته خدمات مالی کنگره آمریکا در نظر دارد لایحه‌یی ارائه دهد، که هر بانک خارجی که با کره شمالی تبادلات مالی انجام دهد از دسترسی به سیستم مالی آمریکا ممنوع خواهد شد. این اقدام برای متوقف‌ساختن حمایت از اقتصاد و ارتش کره شمالی است.
به گزارش هیل نشریه کنگره آمریکا اعضای کمیته از هر دو حزب حمایت خود را از لایحه خدمات مالی ابراز کرده‌اند که در حال حاضر به‌عنوان پیش‌نویس بحث در حال گردش است، در حالی که پنل‌های دیگر در کنگره و سنا روی پیشنهادهای خود کار می‌کنند.
حامیان این لایحه می‌گویند رفتار خصمانه کره شمالی و آزمایش جدیدی که به نظر می‌رسد یک بمب هیدروژنی بود نیاز به پاسخ بزرگ دارد...

نماینده گیون موور عضو ارشد در زیرکمیته خدمات مالی تجارت گفت: ”هیچ گزینه خوبی در برخورد با کره شمالی وجود ندارد. من ایده تحریمهای سخت‌تر را دوست دارم، اما ما نباید هیچ‌کدام از این موارد را با یک استراتژی منسجم اشتباه بگیریم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fa9b33e-0ad8-4116-8128-8567eed4ce36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات