728 x 90

وزیر مستعفی بهداشت: ۳۵هزار میلیارد از جیب این مردم برداشتیم

قاضی‌زاده هاشمی وزیر مستعفی بهداشت
قاضی‌زاده هاشمی وزیر مستعفی بهداشت

قاضی‌زاده هاشمی وزیر مستعفی بهداشت کابینه آخوند روحانی در آخرین جلسه شورای معاونین رژیم اعتراف کرد: ۲سال مردم بیچاره را در برف، باران و گرما از سالنی به سالن دیگر بردند، این مردم در خیابان چادر می‌زدند و در نهایت از جیب این مردم ۳۵هزار میلیارد برداشتیم به آنها هیچ نگفتیم و با افتخار گفتیم که مسأله را مدیریت کردیم.

وی گفت: کل پول‌هایی که برای طرح تحول سلامت در دولتهای یازدهم و دوازدهم هزینه شده به اعتراف دوستان در سازمان برنامه ۱۶هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده است و عدد‌هایی که می‌گویند خلاف واقع است.

وزیر سابق بهداشت کابینه آخوند روحانی افزود: ۳۵هزار میلیارد تومان صرف مؤسسات مالی و اعتباری فاسد کردند، کسانی که نزول خور، رباخوار و فاسد بودند و مؤسساتی، چون ثامن‌الحجج از اسم ائمه سوء‌استفاده کردند و دکتر روحانی در سخنرانی عمومی فرمودند که ۳۵هزار میلیارد تومان صرف این مؤسسات شد، ببینید این مؤسسات چه آبرویی از کشور بردند.

وی در یک مقایسه از این‌که در دزدی و چپاول عقب مانده است برای تحول سلامت اشک تمساح ریخت و گفت: ۱۶هزار میلیارد تومان در برابر ۳۵هزار میلیارد تومان مؤسسات مالی و اعتباری فاسد، آن هم با چه منتی به طرح تحول سلامت دادند.

هاشمی که مصداق این ضرب‌المثل است که هیچگاه چاقو دسته خودش را نمی‌برد در پرده‌پوشی دزدیهای نجومی در این رژیم گفت: اتفاقات زیادی در این عمر کوتاه من افتاده است و مشکلات موضوعات جدیدی نیستند و به هیچ‌وجه تا به امروز صلاح نمی‌دیدم که مسائل را به بیرون منتقل کنم و بارها به رئیس خودم نامه نوشته‌ام و خیلی از اتفاقات رخ داده است و آنها را به هیچ‌کس نگفته‌ام و لازم هم نیست بگویم چرا که دردی را دوا نمی‌کند الا این‌که انسان خودش را سبک کند و مشکلی به مشکلات اضافه شود.

وی در تلاش برای سفید سازی پرونده‌اش در شراکت در دزدی و اختلاس و رانت‌خواری در کابینه روحانی تلاش کرد تقصیر را به گردن همکاران سابقش بیاندازد و اضافه کرد: برخی می‌خواهند زیر میزی پزشکان را برگردانیم، مردم را برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی به بیرون بیمارستان بفرستیم و دارو و تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت را وارد بازار کنیم و عده‌یی افراد رانت‌خوار را دوباره وارد سیستم سلامت کنیم اما ما از این جنس نیستیم و اصلاً اشتباهی آمدیم و همکارانشان شدیم.

 

بیشتر بخوانید

استعفای وزیر بهداشت و ورشکستگی دولت آخوند حسن روحانی!

 

یک جا نشان بدهید که وضع خراب نیست!

یکی از جاهایی که دولت روحانی خیلی تبلیغات می‌کند، وضعیت بهداشتی درمانی و طرح موسوم به طرح جامع سلامت است؛ اما بر اثر تضادها و شکافهای درون رژیم، گوشه‌هایی از واقعیت از لابلای تبلیغات رژیم بیرون می‌زند.

تلویزیون رژیم چهارشنبه شب گذشته 24 آذر، طی برنامه‌یی قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان کابینه روحانی را به صحنه آورده بود تا طبق معمول تبلیغات کند؛ اما این برنامه در عمل به صحنهٔ جنگ و دعوای مجری تلویزیون که به‌نمایندگی از باند خامنه‌ای صحبت می‌کرد و وزیر مربوطه تبدیل شد. مجری ابتدا از طرح جامع سلامت که دولت روحانی خیلی درباره آن تبلیغات می‌کند، صحبت کرد و این سؤال را مطرح کرد که قرار بود این طرح با پدیده ”زیرمیزی“ در نهادهای تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان مبارزه کند، اما چرا تعرفه‌های درمانی در بخش خصوصی و دولتی بر اثر این طرح یک‌شبه دو و نیم برابر شد؟ جواب وزیر بهداشت و درمان دولت روحانی را در این باره می‌خوانیم:
قاضی زاده: «نهایتاً بازنگری صورت گرفت تعرفه‌ها، به‌صورت ملی به‌ویژه برای دو هزار شغل جدید که اصلاً تعرفه نداشته، تعرفه ایجاد شد و با نگاه به این‌که آن بخشی که مردم از جیبشون پرداخت می‌کردند تحت عنوان زیرمیزی به تعبیر شماها، حدود ۷هزار تا ۱۰هزار میلیارد برآورد شده و اون رو ما می‌خواستیم از بین ببریم و من فکر می‌کنم یکی از کارهای بسیار ارزشمندی که در این دولت با کمک نظام پزشکی و دستگاههای مرتبط انجام شد، همین بخش بود.»

اعتراف وزیر بهداشت در مورد ابعاد زیرمیزی رایج در این وزارتخانه جالب توجه است: ۱۰هزار میلیارد تومان! و ادعا می‌کند یکی از اهداف این طرح سلامت با آن همه دود و دم برای آن، از بین بردن زیرمیزی بوده، اما تا آنجا که به مردم برمی‌گردد آن است که تعرفه‌ها و قیمت خدمات درمانی یک‌شبه دو و نیم برابر شد و این به جیب لایه نازکی از پزشکان مرتبط با حکومت رفت. به گزارش خبرگزاری فارس (۲۲ آذر ۹۵) به‌نقل از علی محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری رژیم: «درطرح تحول نظام سلامت، سالانه بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان به جیب کمتر از ۹هزار نفر می‌رود».

کاملا واضح است که تمام افراد این حکومت چطور درسشان را بلدند و آنجا که کمیت توجیهشان لنگ می‌شود، چطور ژست اپوزیسیون و مخالف می‌گیرند و اندر باب خرابی اوضاع داد سخن می‌دهند، اما توجیه این وزیر درباره دادن حقوقهای نجومی این بود که گویا می‌خواسته‌اند زیرمیزی‌ها را جمع کنند و آن را روی میز بیاورند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c66fced-3315-414e-83d5-3b8abec776fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات