728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

درگذشت پرفسور راج بالدو، شخصیت برجسته صلح‌دوست جهانی و یار دیرینه مقاومت ایران

-

پرفسور راج بالدو - رئیس هیأت صلح جهانی و تئوریسین تکامل
پرفسور راج بالدو - رئیس هیأت صلح جهانی و تئوریسین تکامل
پرفسور راج بالدو - رئیس هیأت صلح جهانی و تئوریسین تکامل

با کمال تأسف مطلع شدیم که پرفسور راج بالدو رئیس هیأت صلح جهانی هندوستان و تئوریسین فلسفه تکامل و مؤسس جمعیت خداپرستان، از شخصیتهای صلح‌دوست جهانی و یار دیرینه مقاومت ایران، در 6ماه مه 2015 در هندوستان درگذشت.

پرفسور راج بالدو از همان فردای قیام 30خرداد 60 و اعدامهای وحشیانه خمینی، به یاری مقاومت و مردم ایران شتافت و با نامه‌های اعتراضی خود به دبیرکل ملل متحد، رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه و شخصیتهای جهانی جنایات رژیم را افشا کرد. وی در سال 1362 در دیدار با رهبر مقاومت ایران جایزه صلح ائتلاف ملی هندوستان را به مسعود رجوی به‌خاطر تلاشهایش برای صلح در جنگ ایران و عراق اهدا کرد.

پرفسور راج بالدو طی بیش از سه دهه گذشته همراه با رزمندگان آزادی در اشرف و لیبرتی صدای اعتراض و حق‌طلبی خود را در دفاع از آنها بلند نگهداشت. وی دهها مقاله در اینترنشنال ریپورتر در هند نوشت و در هر سرفصلی با اعتراضات خود حاکمان خونریز تهران را افشا و رسوا می‌کرد. او در مصاحبه‌ای در همین رابطه گفت: ”چگونه جهان می‌تواند التزامات خود برای حفاظت و سلامت ساکنان اشرف را نادیده بگیرد؟

پرفسور راج بالدو همچنین سال گذشته به‌دنبال انتخاب مریم رجوی را به‌عنوان «پرافتخارترین» زن سال ۲۰۱۳ از سوی انجمن خداپرستان در هندوستان، طی سخنانی گفت: مریم رجوی زندگی خود را وقف انسانیت به‌طورعام و سعادت مردم ایران به‌طور خاص کرده است“.

پرفسور بالدو در جریان گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس در سال 2014، لوح تقدیر این جمعیت را طی مراسمی به خانم رجوی اهدا کرد.

مقاومت ایران یاد این بزرگمرد آزادیخواه از هندوستان را به‌عنوان یکی از حامیان بزرگ ملت ایران در برابر دیکتاتوری جنایتکار آخوندی گرامی می‌دارد و مردم ایران هرگز خاطره تلاشهای انسان‌دوستانه و آزادیخواهانه او را فراموش نخواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b901842-1b20-40f4-ab69-194428754f80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات