728 x 90

یک کارشناس اقتصادی رژیم: انتظار می‌رود که با یک هرج و مرج ارزی مواجه شویم

حیدر مستخدمین‌حسینی‌ یک کارشناس اقتصادی رژیم
حیدر مستخدمین‌حسینی‌ یک کارشناس اقتصادی رژیم

حیدر مستخدمین‌حسینی‌ یک کارشناس اقتصادی رژیم به وضعیت وخیم اقتصادی اعتراف کرد و گفت: اگر سابقه چند سال اخیر را نگاه کنیم می‌بینیم که هر سال از میزان سرمایهگذاریها کاسته شده و یکی از دلایل اصلی این کاهش سرمایه‌گذاریها نداشتن یک سیاست روشن اقتصادی است که در رأس این سیاست اقتصادی سیاست ارزی را می‌توان عنوان کرد.

 وی که روز سه‌شنبه 28فروردین 97 با خبرگزاری حکومتی ایلنا مصاحبه می‌کرد تصریح کرد: زمانی که حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری متغیرهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری چنین تصویر روشنی را به جامعه نمی‌دهد این انتظار می‌رود که با یک هرج و مرج ارزی مواجه شویم.

 مستخدمین حسینی افزود: رکود هم‌چنان وجود دارد و یکی‌ از معضلاتی است که باید برای آن فکری اساسی کرد.

وی با اشاره به خروج سرمایه در سال ۹۶ افزود: اخیراً صندوق بین‌المللی پول این نرخ را حدود ۲۷میلیارد دلار اعلام کرده و رئيس کمیسیون اقتصادی مجلس هم این موضوع را به گونه دیگری عنوان کرده است.

مستخدمین حسینی گفت: بودجه سال ۹۷ که در مجلس به تصویب رسید هیچ باری از مشکلات اقتصادی جامعه و مردم حل نخواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی رژیم خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار در حال حاضر نه‌تنها بهبود نیافته بلکه محدودتر هم شده و انگیزه و رضایتمندی از این بخش گرفته شده، موضوع بعدی بحث صادرات است زیرا صادرات غیرنفتی با گفتار حل نمی‌شود و نیازمند یک سیستم واحد است

وی با اشاره به این‌که یک از هم‌گسیختگی جدی در اقتصاد به‌وجود آمده است، گفت: افزایش نرخ دلار برای به صرفه نبودن واردات و حمایت از تولید داخل نسخه درستی نیست و این امر هم اشتباه محض است که نرخ دلار را باز بگذاریم که به نفع صادرکننده باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a5f1d81-f8b8-4918-b8db-c59fc336242d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات