728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۶۹شهر کشور از ۸۳هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۶۹شهر کشور از ۸۳هزارو ۸۰۰نفر بیشتر است

  • سخنگوی وزارت بهداشت: از شش هفته گذشته شاهد روند صعودی نمودار بیماری در قم هستیم و برخلاف شیب اول شیب کنونی ممتد و صعودی است
  • رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان: سرعت انتشار کرونا نسبت به اسفند در کاشان ۷برابر شده است
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل: قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰برابر بیشتر از گذشته شده است
  • نظام پزشکی یزد: همکاران ما که بیش از پنجماه است با از خودگذشتگی و بی‌وقفه در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند خسته شده‌اند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، یارای ادامه خدمت به روال گذشته را نخواهند داشت

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۶مرداد۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۶۹شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۳هزار و ۸۰۰نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۴۲۵نفر، در اصفهان به ۳۷۴۸نفر، در تهران به ۲۰۷۴۰نفر، در سمنان به ۱۰۵۰نفر، در فارس به ۲۳۰۰نفر، در قزوین به ۶۸۰نفر، در کرمان به ۱۲۵۱نفر، در کرمانشاه به ۲۰۳۰نفر، در گلستان به ۲۲۷۹نفر، در گیلان به ۳۵۱۲نفر، در لرستان به ۳۴۰۵نفر، در مازندران به ۳۹۲۶نفر، در مرکزی به ۹۸۸نفر و در همدان به ۲۱۷۴نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی‌شدهٔ امروز خود، شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۷۴نفر و شمار بیماران ”تحت مراقبت ویژه“ را ۴۱۵۶نفر اعلام کرد که بالاترین عدد از ابتدای شیوع کروناست. وی مانند روز گذشته ۲۶استان را در وضعیت قرمز و یا هشدار اعلام کرد. او هم‌چنین گفت: «از فروردین‌ماه شاهد روند نزولی ویروس در قم بودیم، اما در شش هفته گذشته شاهد روند صعودی بیماری در این استان هستیم و در حال حاضر این شیب ممتد و صعودی برخلاف شیب اول، در حال امتداد است و باعث شده این استان در وضعیت قرمز قرار گیرد».

در قم، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «وضعیت قم قرمز و فرسودگی شغلی در کادر درمانی و بهداشتی قم چشمگیر است...روند افزایشی و وضعیت قرمز داریم و تعداد بیماران بدحال نیز افزایش داشته است. افزایش تعداد پذیرش و بستری‌ها در قم، یک هشدار است...در حال حاضر احتمال مثبت شدن آزمایشات به ۴۹درصد رسید»(خبرگزاری نیروی قدس ۱۵مرداد). همچنین فرماندار قم گفت:«۶ماه از آغاز کرونا گذشته و همه دستگاه ها و مدیران درگیر مقابله با آن هستند. در این بین کادر درمان و بهداشت و علوم پزشکی، متحمل زحمات زیادی شده اند و باید از خستگی و فرسودگی بیشتر نیروهای درمان جلوگیری کنیم...اگر تا یکشنبه شرایط قم عادی نشود محدودیت هایی اعمال می شود» (ایسنا ۱۵مرداد).
در هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۷بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها در هرمزگان از ابتدای شیوع کرونا به ۵۷۷نفر افزایش یافت» (ایسنا ۱۶مرداد).
در مازندران، «رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از مردم خواست تا برای کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹به مازندران سفر نکنند چرا که قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰برابر بیشتر از گذشته»است (ایسنا ۱۶مرداد).
در اصفهان، رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشان گفت: «سرعت انتشار کرونا نسبت به اسفند در کاشان ۷ برابر شد شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۶ مرداد).
در یزد، هیئت مدیره نظام پزشکی در یک بیانیه اعلام کرد: «همکاران ما در بیمارستان‌ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی بیش از پنج‌ماه است که با از خودگذشتگی و بی‌وقفه در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند و طبیعی است که خسته شده‌اند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، یارای ادامه خدمت به روال گذشته را نخواهند داشت»( ایرنا ۱۶مرداد).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۶مرداد ۱۳۹۹ (۶اوت ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9969fe4d-6e69-4688-a63e-58ca32aced2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات