728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

موضعگیری شخصیتهای ملی و عشایری عراق علیه تهدیدهای نوری مالکی

-

قيام مردم عراق
قيام مردم عراق
به گزارشات تلویزیون الجزیره و تلویزیونهای عراق از جمله التغییر و بغداد؛ تهديدهای مالکی در رابطه با تحصنها در میادین عزت و شرف و اظهارات او علیه میدان تحصن الانبار؛ هم‌چنان با واکنش شدید رهبران تحصن و شخصیتهای ملی عراق مواجه است.
به گزارش تلویزیون التغییر دکتر رافع الرفاعی مفتی دیار عراق در رابطه با تهديدهای مالکی در کربلا علیه متحصنین: گفت… اگر مقایسه این است که جنگ بین انصار حسین و انصار یزید است، من آنچه که از مالکی می‌بینم بیشتر از ابن زیاد است. او یزید نیست… او ابن زیاد است. چون ابن زیاد مردم را کشت به‌خاطر اینکه انصار حسین بودند، … انصار آقای ما حسین (ع) را که برای یاری رساندن به مردم بپا خاست. اما معاون اولش (حسین شهرستانی) را نه ما بلکه مردم شیعه جنوب شمر دوم نام نهادند و اگر سؤال کنید چه چیزی معاونش را شمردوم کرده؟   جواب این است که چون خود او ابن زیاد است.
دوم اینکه آنهایی که عراقیان را به قتل رساندند و عراقیان را براحتی می‌کشند دو گروه هستند، القاعده از یک طرف و شبه‌نظامیان از طرفی دیگر و همه می دانندکه القاعده و رهبران القاعده را افراد مالکی از زندانها فراری دادند و آنهایی که این عملیات را انجام می‌دهند اعضای دفتر مالکی هستند. این را  نه مالکی و نه هیچ کس دیگر نمی‌تواند رد کند. فراری دادن القاعده از زندان بصره و قبل از آن در زندان ابوغریب و زندان تاجی وتکریت همه با طراحی دفتر مالکی بوده است. طرف دومی که عراقیان را می کشد شبه‌نظامیان هستند که در بغداد و دیالی و همه استانهای جنوب جولان می‌دهند و همه می دانند که آنها مورد حمایت مالکی هستند و مالکی با رهبران آنها نشستهای ویژه دارد اگر چه سرکردگان این شبه‌نظامیان برای فریب افکار عمومی وقتی در تلویزیون ظاهر می‌شوند دولت مالکی را تهدید می‌کنند ولی همه دیده‌اند که در مراسمهایی که این شبه‌نظامیان در خیابانها برگزار می‌کنند؛   حتی برخی از مسئولین و وزیران لیست مالکی شرکت می‌کنند. دکتر رافع الرفاعی افزود: در مقابل؛ انصار حسین آنهایی هستند که برای مدت یک سال در میدانها در مقابل ظلم باقی ماندند. مالکی این کارها  را برای دورسوم  نخست وزیری می‌زند و خون عراقیان را قربانی کرسی نخست وزیری می‌کند اما اینکار شدنی نیست، مرتبط کردن میدان تحصن با قاتلان و جنایت‌کاران برای همه عراقیان لو رفته است. این میدانها به روی همه باز است و خواستهایم پلیس بیاید و بازرسی کند زیرا چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد ولی اجازه به قرقه گرایی هرگز. هیهات؛ هیهات!…
به گزارش تلویزیون التغییر دکتر رافع الرفاعی در پایان اظهاراتش گفت: فرقه‌گرایی محصول مالکی در این کشور است. مردم عراق با فرقه‌گرایی آشنایی نداشتند مگر بعد از اینکه مالکی و افراد مشابه او به این کشور آمدند.
به گزارش خبرگزاری نینای عراق، شیخ علی حاتم سلیمان امیر عشایر دلیم در جواب به تهديدهای مالکی خطاب به او اعلام کرد: عشایر در مقابل هر حمله‌ای به میادین تحصن خواهند ایستاد و ما بهانه‌ای برای اینکه شکست خودت و دولتت در اداره کشور، حفاظت از مردم و مبارزه با تروریسم را با آن توجیه نمایی و میدان های تحصن را متهم نمایی که پایگاه القاعده هستند“.
به گزارش خبرگزاری نینا امیر عشایر دلیم قتل فرمانده لشکرهفتم را توطئه برای کشتار متحصنین دانست و تصریح کرد: ”مالکی تلاش می‌کند با اظهارات غيرمسئولانه‌اش کشور را به فتنه بکشاند…
مالکی باید در مورد کشته شدن فرمانده لشکر هفتم تحقیق کند و از ارگان اطلاعاتی که به او پیشنهاد کرد به پناهگاه بمب گزاری شده حمله نماید تحقیق نماید“ و پرسید ”آیا این عاقلانه است که یک فرمانده بالای امنیتی خودش برای بازرسی پناهگاه افراد تحت تعقیب برود؟   این نشان‌دهنده یک توطئه آشکار برای قتل او است“. السلیمان تاکید کرد: ”القاعده و داعش ادعایی مالکی وجود خارجی ندارند.
 
خبرگزاری نینای عراق گزارش داد: دکتر احمد العلوانی رئیس کمیسیون اقتصاد پارلمان عراق نسبت به آسیب رساندن به متحصنین صلح جو در الانبار هشدار داد و گفت “مالکی برای اجرای کشتاری شبیه کشتار الحویجه در میادین تحصن طراحی می‌کند “.
احمد العلوانی گفت ” تهديدهای مالکی در سخنرانی هفتگی‌اش علیه مردم ما در میادین تحصن و اشاره به ارتکاب جنایت جدیدی علیه متحصنین صلح‌جو مشابه کشتار الحویجه و اعلام صریح جنگ علیه مردم عراق است“.
العلوانی پرسید: ”چرا مالکی عملیات امنیتی‌اش را علیه شبه‌نظامیان و جوخه‌های مرگ مورد حمایت رژیم ایران که بیگناهان را در بغداد و کمربندی بغداد بر اساس هویتشان ربوده و به قتل می‌رسانند، انجام نمیدهد؟ و چرا قاتلان شیوخ و ائمه مساجد و باندهایی‌ها که اهالی عشیره السعدون در جنوب عراق را کشته و کوچ می‌دهند تحت پیگرد قرار نمیدهد؟ میادین تحصن مسالمت آمیز از نظر مالکی بزرگترین دشمن او هستند چرا که همه روشهای سرکوبگرانه دولت او را که تعریف اش ”تروریسم دولتی“ است؛ افشا می‌کنند “.
دکترعلوانی افزود: ”اگر مالکی به حمله به میادین تحصن در استان های سنی به‌عنوان تبلیغات انتخاباتی برای خودش و لیستش که مورد حمایت رژیم ایران است نگاه می‌کند در اشتباه است واقعيتها افشا شده و همه شیعیان عراق می‌دانند که چه کسانی هستند که در مجالس عزاداری و مساجد و حسینيه‌های شیعیان بسته‌های انفجاری کار میگذارند، و امروز این شیعیان هستند که با ماندن مالکی برای دور سوم  در منصب نخست وزیری؛ مخالف هستند“.
 
دکتر رافع العیساوی در پاسخ به تهديدهای مالکی به تلویزیون بغداد گفت: پیام برای مردممان در کمربندی بغداد دارم، به آنها می‌گویم بدلیل سیاست فرقه‌گرایانه‌ای که دولت فرقه‌گرا اعمال می‌کند شما در معرض یک مجازات جمعی قرار دارید و می‌خواهد شما را کوچ دهند صبر پیشه کنید وادامه دهید چرا که طناب ظلم کوتاه است… صبر کنید که به یاری خدا تغییر در راه است… نیروهای امنیتی مالکی را نمی‌توان عراقی نامید چرا که آنها به عراقیان تجاوز کردند… و پیامم به به میدان های تحصن این است که یکسال از ایستادگی شما درمیدان های عزت و شرف گذشت وشما وارد دومین سال شدید خدا شما را روسفید کند… و بدانید تلاش برای ربط دادن تروریسم به میدانهای تحصن تلاشهای شکست خورده است… این غیرقابل قبول است که دولت مالکی ناکامی‌های خود وشکستهایش را به بر سر میدانهای تحصن خراب کند
به گزارش خبرگزاری نینای عراقحیدر ملا از العراقیه تهدید مالکی علیه میادین تحصن در الانبار را امری خطرناک دانست که  بوی خون می‌دهد. حیدر الملا گفت:   از اظهارات مالکی بوی خون به مشام می‌رسد و زبان حال او این است که خون کشتار الحویجه برای من کافی نبود و موعد یک کشتار دیگر از شما فرا رسیده است. حیدر ملا از جامعه بين‌المللی خواست تا مسئولیت اخلاقی و قانونی خود را در حفاظت از خون مردم صلح طلب  عراق در قبال هر حماقت جدیدی که مالکی به‌عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح تلاش می‌کند با حمله به میدانهای تحصن در شش استان بپاخواسته مرتکب شود، برعهده بگیرد.
 
هم‌چنین به گزارش نینا؛ حامد المطلک نماینده پارلمان از العراقیه به مالکی نسبت به حساسیت تهدید و استفاده از زور علیه تظاهرکنندگان بدون پاسخگویی به کشتار الفلوجه و الحویجه هشدار داد. حامد مطلک گفت: گفت ”یکبار دیگر مالکی به زبان تهدید و استفاده از زور روی آورد  بدون پاسخگویی به کشتار الحویجه و الفلوجه آن چنان که گویی ریختن خون مردم عراق برای او مجاز است“ و اضافه کرد ”تهدید میادین تحصن به استفاده از قدرت امری است غیرقانونی و ناقض قانون اساسی“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/991bb10e-c21b-4ff9-ad55-ecaa70e9a12d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات