در ۱۹مرداد ماه گذشته، پاسدار حسن دانائیفر دیپلومات تروریست رژیم که بهعنوان سفیر رژیم در عراق گماشته شده در یک موضعگیری پاسدار مآبانه تهدید کرد هرکس را که از دخالت رژیم در عراق صحبت کند به محاکمه و دادگاه خواهد کشاند. اظهارات او با کلمات «وقیحانه»، «گستاخانه»، «فرصت طلبانه» و «دخالت در امور عراق»، آماج خشمگینانهترین واکنشهای نیروهای ملی و مستقل عراق گردید.
در مورد اقدامات جنایتکارانه رژیم از بمبگذاریهای مرگبار با دهها و صدها قربانی تا دخالتهای سیاسی برای تخریب روند سیاسی عراق، گزارش، خبر و سخن بسیار است، اما در اینجا میخواهیم تنها مرور کوتاهی بکنیم به دخالتهای تروریستی و جنایتکارانه رژیم که از بدو ورود پاسدار دانائیفر افشا شده است.
تلویزیون الشرقیه: ۸مرداد بهنقل از منابع امنیتی در بغداد گزارش داد که نیروهای ویژه عراق، سلاحهای ساخت رژیم ایران را در نزدیکی مرز ایران در شرق شهر ناصریه کشف و ضبط کردند. الشرقیه افزود: کشف و ضبط سلاح در نزدیکی نوار مرزی ایران با عراق در ایام اخیر افزایش پیدا کرده و بیشتر این سلاحها جدید و ساخت رژیم ایران میباشند.
تلویزیون الشرقیه ۹مرداد: ژنرال رالف بیکر معاون فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه مرکزی عراق گفت: نیروهای آمریکا اطلاعاتی در دست دارند که نشان میدهد گروههای کتائب حزبالله و یوم الموعود که مورد حمایت و مرتبط به سپاه قدس رژیم ایران هستند برای انجام حملات تروریستی در داخل عراق و بمباران منطقه الخضراء، اخیراً در ایران و در پایگاههای نظامی، آموزشهای فشردهای دیدهاند.
تلویزیون الشرقیه ۱۵مرداد: نیرویی ویژه از گردان واکنش سریع استان واسط دو تن از فرماندهان گروههای ویژه مرتبط به سپاه قدس رژیم ایران را در غرب کوت دستگیر کردند.
تلویزیون الشرقیه ۲۱مرداد: نیروی ویژه واکنش سریع استان واسط یکی از اعضای گروههای ویژه مرتبط به ایران را دستگیر کردند.
تلویریون الشرقیه ۱۷مرداد: یک مقام ارشد امنیتی عراق گفت سپاه قدس رژیم ایران طی دو هفته اول مرداد کار وارد کردن سلاح و مهمات به داخل عراق را از طریق معابر مرزی مقابل استانهای بصره، واسط، میسان و دیالی افزایش داده است. انبار و ذخیره کردن سلاح و مهمات از طرف رژیم ایران و ایادیش بهصورت بسیار فعال در مناطق مختلف بغداد و بصره در جریان است.
تلویزیون العراقیه ۱۹مرداد: ژنرال رالف بیکر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت براساس دادههای اطلاعاتی که از منابع موثق به دست آمده، رژیم ایران در پشت ۱۲تهاجم که در منطقه الخضراء رخ داد، قرار دارد.
تلویزیون الحره ۱۹مرداد: یک مقام ارشد وزارتخارجه آمریکا انکارهای سفیر جدید رژیم ایران در عراق را رد کرد و گفت: حمایت رژیم ایران از گروههای افراطی خرابکار شیعی و سنی و مجهز کردن آنها به سلاح و مواد انفجاری، امری شناخته شده میباشد.
روز ۲۵مرداد هم روزنامه الدستور خبر داد که ۳۰تن ماده انفجاری c۴ متعلق به رژیم ایران در اطراف بصره کشف شده است. محمد تمیم نماینده پارلمان فاش ساخت که در همان روزها چندین انبار مهمات و سلاح با جعبههائی که روی آنها ساخت ایران نوشته شده بود کشف شده است.
روزنامه الدستوردر ۲۶مرداد بهنقل از مقامات سفارت آمریکا در بغداد نوشت: ”دخالت رژیم ایران در عراق در دو زمینه سیاسی و امنیتی همچنان بارز میباشد و رژیم بهطور جدی تلاش میکند تا تجربه پروژه سیاسی جدید آمریکا در عراق را بشکست بکشاند با این هدف که تجربه آمریکا در خاورمیانه را شکست دهد“.
پیش از آن، تلویزیون الرافدین جنبههای بیشتری از دخالتهای رژیم را افشا کرده و گفته بود دخالت رژیم ایران در عراق، دیگر یک پدیده مخفی نیست. دخالتی که همه جوانب سیاسی؛ اقتصادی؛ نظامی و فرهنگی را دربرگرفته است و میرود که بخشهایی از تاریخ و جغرافیا را نیز ببلعد.
الرافدین در شرح جزئیات دخالتهای رژیم گفت:
”چیزی از سال ۲۰۰۳ نگذشته بود که نشانههای دخالت رژیم ایران بروز کرد و دولتی سرکارآمد که وابستگیاش را به رژیم ایران تضمین نمود. پس از آن بود که سفرهای متبادل سیاستمداران ایرانی به عراق و یا سیاستمداران عراقی به ایران، دیگر متوقف نشد. … بهلحاظ نظامی در زمینه بیثبات کردن اوضاع امنیتی کشور از هیچ اقدامیفروگذار نکرده است… و هیچ هفتهای نگذشته الا اینکه فرماندهان آمریکایی خبر از کشف سلاح و تجهیزات و مهمات رژیم ایران نداده باشند. هنوز از خاطر نرفته صحبت مشاور امنیتی سابق، موفقالربیعی در مورد یک افسر بلندپایه ایرانی که مسائل خاک دجله و فرات را اداره میکند. اما در زمینه اقتصادی، رژیم بر نفت و آب عراق چنگ انداخته و آنچه را که نتوانسته از عراق داوطلبانه بگیرد، بهزور گرفته است. هیچکس فراموش نمیکند که چگـونه پاسداران رژیم ایران از مرز مشترک میان دو کشور عبور کرده و چاه نفتی فکه را اشغال کردند. همچنین بازار بغداد، نجف، کربلا و بصره و کلیه شهرهای عراق پر از اجناس ایرانی شده… بنابراین رژیم ایران با فکر طمع ورزی و با قدرت وارد عراق شد و در شئون مختلف آن نفوذ کرد“.
نه پاسدار دانائیفر و نه سایر مقامات رژیم جرأت نکردهاند هیچ یک از این خبرها را تکذیب کنند. چون هم در خاک عراق حضور نظامی دارند، هم روزانه کردستان عراق را توپباران میکنند، هم آب را به روی مردم این کشور بستهاند، و هم چاه نفتش را به اشغال در آوردهاند و هم کمتر روزی هست که خبردستگیری یا نقلو انتقال تروریستهای آموزش دیده رژیم اعلام نشود.
تلویزیون الشرقیه ۲۷مرداد: یکی از مهمترین سران گروههای ویژه ترور به اسم ابو درَع با اسم حقیقی اسماعیل اللامی، بعد از دریافت آموزشهای بیشتر از سوی نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران از شهر قم به بغداد بازگشته است.
ابو درَع بهطور مستقیم از سوی سپاه قدس حمایت میشود و در پشت بیشتر تهاجمات و انفجارهایی که اخیراً صورت گرفته قرار دارد. او در حال حاضر با اطلاع برخی ارگانهای امنیتی در بغداد حضور دارد واز آزادی تردد و عمل برخوردار است.
منابع امنیتی عراق اعلام کردند فرماندهان گروههای ویژه مرتبط به سپاه قدس ایران بعد از دریافت آموزشهای فشرده برای انجام تهاجمات و انفجارها علیه شهروندان و نیروهای امنیتی عراقی همزمان با نزدیکی موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق، از ایران به عراق بازگشتهاند.
تلویزیون الشرقیه ۲۸مرداد: ”ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق یکی از فرماندهان کَتائب یوم الموعود مرتبط به سپاه قدس ایران را در جریان یک عملیات امنیتی در منطقه رشیدیه، شمال شرق بغداد دستگیر کردند“.
اینها بخشی از دخالتهای رژیم در مدتی است که پاسدار دانائی فر، سفارت رژیم در عراق را اداره میکند.
دکتر عماد الدین الجبوری تحلیلگر مسائل عراق گفت: ”سوال این است که چرا رژیم ایران بجای دیپلومات، یک پاسدار را بهعنوان سفیر به عراق میفرستد؟ همین حسن داناییفر از اعضای سپاه تروریستی قدس میباشد. اینها عناصر اطلاعاتی هستند و در ترورها و انفجارهایی که در عراق جریان دارد دست دارند“.
نگاهی به گذشته این پاسدار آشکار میکند که چرا رژیم او را بهعنوان سفیر خود در عراق انتخاب کرده است.
سرتیپ پاسدار حسن دانایی فر، ۴۸ساله و از سرکردگان قدیمی نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران است. در دوران جنگ ضدمیهنی، وی از سرکردگان عملیاتی سپاه بود و با پاسدار محسن رضایی و رحیم صفوی و سایر سرکردگان در طراحی حمله و هجوم های مختلف که منجر به کشته و مجروح شدن هزاران تن از هموطنانمان شد شرکت داشت.
سرتیپ پاسدار داناییفر مدتی هم مسئول طرح و عملیات قرارگاه ضدخاتم الانبیاء در دوران جنگ بود. در سال ۱۳۷۵ جانشین علی شمخانی سرکرده وقت نیروی دریایی سپاه بود. بعد از جنگ، مدتی معاون اداری - مالی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت آخوندی شد. یعنی در تمام ارگانهای سرکوب، غارت و چپاول رژیم نقش تعیینکننده داشته. بعد از سقوط نظام سابق عراق، و نقشه ولیفقیه برای بلعیدن این کشور، داناییفر بهعنوان یکی از مهرههای اصلی صدور تروریسم و بنیاد گرائی بهکار گرفته شد.
در مورد اقدامات جنایتکارانه رژیم از بمبگذاریهای مرگبار با دهها و صدها قربانی تا دخالتهای سیاسی برای تخریب روند سیاسی عراق، گزارش، خبر و سخن بسیار است، اما در اینجا میخواهیم تنها مرور کوتاهی بکنیم به دخالتهای تروریستی و جنایتکارانه رژیم که از بدو ورود پاسدار دانائیفر افشا شده است.
تلویزیون الشرقیه: ۸مرداد بهنقل از منابع امنیتی در بغداد گزارش داد که نیروهای ویژه عراق، سلاحهای ساخت رژیم ایران را در نزدیکی مرز ایران در شرق شهر ناصریه کشف و ضبط کردند. الشرقیه افزود: کشف و ضبط سلاح در نزدیکی نوار مرزی ایران با عراق در ایام اخیر افزایش پیدا کرده و بیشتر این سلاحها جدید و ساخت رژیم ایران میباشند.
تلویزیون الشرقیه ۹مرداد: ژنرال رالف بیکر معاون فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه مرکزی عراق گفت: نیروهای آمریکا اطلاعاتی در دست دارند که نشان میدهد گروههای کتائب حزبالله و یوم الموعود که مورد حمایت و مرتبط به سپاه قدس رژیم ایران هستند برای انجام حملات تروریستی در داخل عراق و بمباران منطقه الخضراء، اخیراً در ایران و در پایگاههای نظامی، آموزشهای فشردهای دیدهاند.
تلویزیون الشرقیه ۱۵مرداد: نیرویی ویژه از گردان واکنش سریع استان واسط دو تن از فرماندهان گروههای ویژه مرتبط به سپاه قدس رژیم ایران را در غرب کوت دستگیر کردند.
تلویزیون الشرقیه ۲۱مرداد: نیروی ویژه واکنش سریع استان واسط یکی از اعضای گروههای ویژه مرتبط به ایران را دستگیر کردند.
تلویریون الشرقیه ۱۷مرداد: یک مقام ارشد امنیتی عراق گفت سپاه قدس رژیم ایران طی دو هفته اول مرداد کار وارد کردن سلاح و مهمات به داخل عراق را از طریق معابر مرزی مقابل استانهای بصره، واسط، میسان و دیالی افزایش داده است. انبار و ذخیره کردن سلاح و مهمات از طرف رژیم ایران و ایادیش بهصورت بسیار فعال در مناطق مختلف بغداد و بصره در جریان است.
تلویزیون العراقیه ۱۹مرداد: ژنرال رالف بیکر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت براساس دادههای اطلاعاتی که از منابع موثق به دست آمده، رژیم ایران در پشت ۱۲تهاجم که در منطقه الخضراء رخ داد، قرار دارد.
تلویزیون الحره ۱۹مرداد: یک مقام ارشد وزارتخارجه آمریکا انکارهای سفیر جدید رژیم ایران در عراق را رد کرد و گفت: حمایت رژیم ایران از گروههای افراطی خرابکار شیعی و سنی و مجهز کردن آنها به سلاح و مواد انفجاری، امری شناخته شده میباشد.
روز ۲۵مرداد هم روزنامه الدستور خبر داد که ۳۰تن ماده انفجاری c۴ متعلق به رژیم ایران در اطراف بصره کشف شده است. محمد تمیم نماینده پارلمان فاش ساخت که در همان روزها چندین انبار مهمات و سلاح با جعبههائی که روی آنها ساخت ایران نوشته شده بود کشف شده است.
روزنامه الدستوردر ۲۶مرداد بهنقل از مقامات سفارت آمریکا در بغداد نوشت: ”دخالت رژیم ایران در عراق در دو زمینه سیاسی و امنیتی همچنان بارز میباشد و رژیم بهطور جدی تلاش میکند تا تجربه پروژه سیاسی جدید آمریکا در عراق را بشکست بکشاند با این هدف که تجربه آمریکا در خاورمیانه را شکست دهد“.
پیش از آن، تلویزیون الرافدین جنبههای بیشتری از دخالتهای رژیم را افشا کرده و گفته بود دخالت رژیم ایران در عراق، دیگر یک پدیده مخفی نیست. دخالتی که همه جوانب سیاسی؛ اقتصادی؛ نظامی و فرهنگی را دربرگرفته است و میرود که بخشهایی از تاریخ و جغرافیا را نیز ببلعد.
الرافدین در شرح جزئیات دخالتهای رژیم گفت:
”چیزی از سال ۲۰۰۳ نگذشته بود که نشانههای دخالت رژیم ایران بروز کرد و دولتی سرکارآمد که وابستگیاش را به رژیم ایران تضمین نمود. پس از آن بود که سفرهای متبادل سیاستمداران ایرانی به عراق و یا سیاستمداران عراقی به ایران، دیگر متوقف نشد. … بهلحاظ نظامی در زمینه بیثبات کردن اوضاع امنیتی کشور از هیچ اقدامیفروگذار نکرده است… و هیچ هفتهای نگذشته الا اینکه فرماندهان آمریکایی خبر از کشف سلاح و تجهیزات و مهمات رژیم ایران نداده باشند. هنوز از خاطر نرفته صحبت مشاور امنیتی سابق، موفقالربیعی در مورد یک افسر بلندپایه ایرانی که مسائل خاک دجله و فرات را اداره میکند. اما در زمینه اقتصادی، رژیم بر نفت و آب عراق چنگ انداخته و آنچه را که نتوانسته از عراق داوطلبانه بگیرد، بهزور گرفته است. هیچکس فراموش نمیکند که چگـونه پاسداران رژیم ایران از مرز مشترک میان دو کشور عبور کرده و چاه نفتی فکه را اشغال کردند. همچنین بازار بغداد، نجف، کربلا و بصره و کلیه شهرهای عراق پر از اجناس ایرانی شده… بنابراین رژیم ایران با فکر طمع ورزی و با قدرت وارد عراق شد و در شئون مختلف آن نفوذ کرد“.
نه پاسدار دانائیفر و نه سایر مقامات رژیم جرأت نکردهاند هیچ یک از این خبرها را تکذیب کنند. چون هم در خاک عراق حضور نظامی دارند، هم روزانه کردستان عراق را توپباران میکنند، هم آب را به روی مردم این کشور بستهاند، و هم چاه نفتش را به اشغال در آوردهاند و هم کمتر روزی هست که خبردستگیری یا نقلو انتقال تروریستهای آموزش دیده رژیم اعلام نشود.
تلویزیون الشرقیه ۲۷مرداد: یکی از مهمترین سران گروههای ویژه ترور به اسم ابو درَع با اسم حقیقی اسماعیل اللامی، بعد از دریافت آموزشهای بیشتر از سوی نیروهای سپاه پاسداران رژیم ایران از شهر قم به بغداد بازگشته است.
ابو درَع بهطور مستقیم از سوی سپاه قدس حمایت میشود و در پشت بیشتر تهاجمات و انفجارهایی که اخیراً صورت گرفته قرار دارد. او در حال حاضر با اطلاع برخی ارگانهای امنیتی در بغداد حضور دارد واز آزادی تردد و عمل برخوردار است.
منابع امنیتی عراق اعلام کردند فرماندهان گروههای ویژه مرتبط به سپاه قدس ایران بعد از دریافت آموزشهای فشرده برای انجام تهاجمات و انفجارها علیه شهروندان و نیروهای امنیتی عراقی همزمان با نزدیکی موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق، از ایران به عراق بازگشتهاند.
تلویزیون الشرقیه ۲۸مرداد: ”ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق یکی از فرماندهان کَتائب یوم الموعود مرتبط به سپاه قدس ایران را در جریان یک عملیات امنیتی در منطقه رشیدیه، شمال شرق بغداد دستگیر کردند“.
اینها بخشی از دخالتهای رژیم در مدتی است که پاسدار دانائی فر، سفارت رژیم در عراق را اداره میکند.
دکتر عماد الدین الجبوری تحلیلگر مسائل عراق گفت: ”سوال این است که چرا رژیم ایران بجای دیپلومات، یک پاسدار را بهعنوان سفیر به عراق میفرستد؟ همین حسن داناییفر از اعضای سپاه تروریستی قدس میباشد. اینها عناصر اطلاعاتی هستند و در ترورها و انفجارهایی که در عراق جریان دارد دست دارند“.
نگاهی به گذشته این پاسدار آشکار میکند که چرا رژیم او را بهعنوان سفیر خود در عراق انتخاب کرده است.
سرتیپ پاسدار حسن دانایی فر، ۴۸ساله و از سرکردگان قدیمی نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران است. در دوران جنگ ضدمیهنی، وی از سرکردگان عملیاتی سپاه بود و با پاسدار محسن رضایی و رحیم صفوی و سایر سرکردگان در طراحی حمله و هجوم های مختلف که منجر به کشته و مجروح شدن هزاران تن از هموطنانمان شد شرکت داشت.
سرتیپ پاسدار داناییفر مدتی هم مسئول طرح و عملیات قرارگاه ضدخاتم الانبیاء در دوران جنگ بود. در سال ۱۳۷۵ جانشین علی شمخانی سرکرده وقت نیروی دریایی سپاه بود. بعد از جنگ، مدتی معاون اداری - مالی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت آخوندی شد. یعنی در تمام ارگانهای سرکوب، غارت و چپاول رژیم نقش تعیینکننده داشته. بعد از سقوط نظام سابق عراق، و نقشه ولیفقیه برای بلعیدن این کشور، داناییفر بهعنوان یکی از مهرههای اصلی صدور تروریسم و بنیاد گرائی بهکار گرفته شد.