728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۳شهر کشور از ۸۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۳شهر کشور از ۸۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: در مدیریت بحران کرونا از ۳۰تا ۴۰درصد ظرفیت کشور استفاده شده از منابع لازم برای حفاظت از سلامت مردم استفاده نشده است... نباید واقعیتها را به‌خاطر ملاحظات سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک کتمان کنیم، زمان ورود بیماری را پنهان کنیم، خلاف علم در مورد کنکور، عزاداری و امور دیگر تصمیم بگیریم، اینها به ناامیدی، هرج و مرج و ناامنی منجرمی‌شود
  • نمکی: سلامت اصلی‌ترین رکن است... اما عده‌یی فکر می‌کنند باید اولویت‌های دیگری را پر رنگ دید.از یک میلیارد یورو [مصوب خامنه‌ای] تنها ۳۰درصد را تحویل گرفتیم بعد از آن هم هنوز دریافتی از این مبلغ نداشتیم
  • حریرچی: روز شنبه ۴پزشک و یک پرستار جان باختند که همه در رتبه‌های بالای تخصصی بودند
  • سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: ما شاهد رشد ۲۵درصدی موارد ابتلا و بستری در استان اصفهان ظرف شش هفته گذشته هستیم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۲مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۷۳شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۷هزار و ۳۰۰نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۵۰۰نفر، در اردبیل به ۱۰۲۵نفر، در اصفهان به ۳۸۲۸نفر، در ایلام به ۶۹۰نفر، در بوشهر به ۱۰۵۰نفر، در تهران به ۲۱۴۷۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۵۷۷نفر، در خراسان جنوبی به ۴۴۴نفر، در خراسان رضوی به ۶۳۸۸نفر، در خوزستان به ۶۰۴۲نفر، در زنجان به ۸۲۱نفر، در سمنان به ۱۰۹۰نفر، در قزوین به ۷۳۶نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۴۸۵نفر، در گیلان به ۳۶۷۷نفر، در مازندران به ۴۰۹۹نفر، در مرکزی به ۱۰۴۳نفر و در یزد به ۹۹۰نفر رسیده است.

جنگ گرگها و فساد حکومتی، بحران کرونا را تشدید کرده است. نمکی وزیر بهداشت رژیم امروز گفت: «سلامت اصلی‌ترین رکن اساسی کشور است... اما عده‌یی فکر می‌کنند باید اولویت‌های دیگری را پر رنگ دید. همه تلاش خود را کردیم که این دو صدایی‌ها را به تک صدایی و مهار زودرس کرونا بدل کنیم». وی «درباره یک میلیارد یورو صندوق ذخیره ارزی» که خامنه‌ای ۱۸فروردین تصویب کرد گفت تنها «۳۰ درصد را تحویل گرفتیم که بیشتر آن هم در کاهش درآمدهای بیمارستانها و... هزینه شده است. بعد از آن هم هنوز دریافتی از این مبلغ نداشتیم».

مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی رژیم گفت: «در مدیریت بحران کرونا از ۳۰ تا ۴۰درصد ظرفیت کشور استفاده شده است البته در خط مقدم از بیش از ۱۰۰درصد پتانسیل پزشکان و پرستاران استفاده شده است اما از همه منابع کشور برای این مدیریت و نیز منابع لازم برای حفاظت از سلامت مردم استفاده نشده است. تهدیدهای زیادی هم وجود دارد. مثل این‌که پنهان‌کاری و واقعیتها را به‌خاطر ملاحظات سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک کتمان کنیم. نباید زمان ورود بیماری را پنهان کنیم. باید از علم تبعیت کنیم نباید خلاف علم در مورد کنکور، عزاداری و امور دیگر تصمیم بگیریم... اگر من مسئولیت داشتم اجازه نمی‌دادم نه کنکور و نه هیچ جشن و عزایی برگزار شود، این دیدگاه اخلاقی و انسانی است. ما در صف نانوایی که ۱۰نفر بیشتر نیستند نتوانسته‌ایم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، چطور می‌توانیم در یک جمعیت میلیونی پروتکل‌ها را رعایت کنیم. عوارض این خسارت‌ها، نا امیدی، هرج و مرج و ناامنی خواهد بود... اگر منتظر باشیم با حرکت به سمت ایمنی جمعی ۷۰درصد جامعه مبتلا شوند اشتباهی بزرگی کرده‌ایم زیرا از یک‌طرف بیمارستانها لبریز می‌شوند و از طرف دیگر این میزان مبتلا تلفات بسیار وحشتناکی هم خواهد داشت» (ایرنا ۲۲مرداد).

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم از جان باختن ۴پزشک و یک پرستار تنها در روز شنبه ۱۸مرداد خبر داد و گفت: «همه‌شان رتبه‌های بالای تخصص بودند» (شبکه خبر رژیم ۲۱مرداد).

در اصفهان، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «شاهد رشد ۲۵درصدی موارد ابتلا و بستری در استان اصفهان ظرف شش هفته گذشته هستیم.در حال حاضر ۱۱شهرستان این استان در وضعیت قرمز و ۵شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. در شهرستانهای پرجمعیت و پرتردد مثل اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد، شهرضا، لنجان، فلاورجان، مبارکه و شاهین شهر، وضعیت بیماری حساس‌تر و شکننده‌تر است» (ایرنا ۲۲مرداد).

در ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: «داده‌های آماری در ۴۸ساعت گذشته وضعیت هشدار را به قرمز تبدیل کرده است. وی روند ابتلا و فوتیهای ناشی از این ویروس خبیث را غیرقابل پیش‌بینی عنوان کرد و گفت: ایجاد و تمدید محدودیتهای متناسب با شرایط قرمز در استان ایلام نیز به جد در حال انجام است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۱مرداد).

در فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۱۱بیمار کرونایی دیگر خبر داد و گفت: «هم اکنون ۹۶۳بیمار مشکوک و یا دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد، شرایط جسمی ۱۰۶بیمار وخیم گزارش‌شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۲مرداد).

در سمنان، استاندار گفت: «روند شیوع کرونا ویروس در هفته‌های گذشته در استان سمنان شدت گرفته و نیاز است برنامه‌های ویژه‌یی برای جلوگیری از تشدید این روند در ماههای محرم و صفر امسال اتخاذ شود. اگر روند شیوع کرونا جدی گرفته نشود، در آینده نزدیک شاهد افزایش تلفات و تعداد ابتلا خواهیم بود» (خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۲۱مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲مرداد ۱۳۹۹ (۱۲ اوت ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95c14303-baf2-4d1c-876f-1335cd00ee38"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات