728 x 90

اخبار علمی و فناوری,

ساخت گرانترین ماده جهان

-

ساخت گرانترین ماده جهان
ساخت گرانترین ماده جهان
گرانترین ماده جهان به نام ’اندوهدرال فولرن’ (endohedral fullerenes) ساخته شد. دانشمندان دانشگاه آکسفورد اخیراً نمونه‌ای از این ماده گرانقیمت به‌اندازه یک سوم وزن موی انسان ارائه دادند که به قیمت 33هزار و 400 دلار به فروش رسید.. این ماده شامل مولکول‌های کربن کروی است. دو گرم از این ماده معادل بهای یک هواپیمای ایرباس A380‌، یکی از گرانترین هواپیماهای جهان قیمت دارد. یعنی قیمت هر گرم این ماده 145میلیون دلار است.

این نانوساختارها که از 30سال پیش کشف شدند، قرار است که برای دقیق‌تر کردن ساعتهای اتمی به کار گرفته شوند. بزرگی ساعتهای اتمی در حال حاضر به‌اندازه یک کابینت است، اما با تولید این ماده این امیدواری به وجود آمده است که در آینده نسخه‌های کوچکتر آنها را بتوان در دستگاههای جی‌پی‌اس ادغام کرد. و در تلفنهای هوشمند نیر مورد استفاده قرار داد.

به کارگیری این تکنولوژی باعث می‌شود که دقت دستگاهها برای تعیین موقعیت بسیار افزایش یافته و خطای آن را به پنج متر کاهش دهد.

ماده گرانتر از اندوهدرال فولرن، ضدماده است که ناسا قیمت آن را 61 تریلیون دلار تخمین زده اما هنوز در بازار وجود ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/906eab9f-4f6b-48b9-8520-f3bab7f6e4f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات