728 x 90

اعدام جنایتکارانهٔ روح‌الله زم با محکومیت کشورها مواجه شد

اعدام جنایتکارانهٔ روح‌الله زم با محکومیت کشورها مواجه شد
اعدام جنایتکارانهٔ روح‌الله زم با محکومیت کشورها مواجه شد

محکومیت بین المللی اعدام روح الله زم

توسط رژیم جنایتکار آخوندی

وزارت خارجة فرانسه اعلام کرد: اعدام روح‌الله زم را با قویترین عبارت ممکن محکوم و اعلام کرد این اقدامی وحشیانه و غیرقابل قبول و برخلاف التزامات بین‌المللی رژیم ایران است.

اتحادیه اروپا اعدام روح الله زم را به شدت محکوم کرد

رئیس سیاست خارجی اتحادیة اروپا طی بیانیه‌یی دربارة اعدام روح الله زم اعلام کرد: اتحادیه اروپا این اقدام را با قویترین عبارات ممکن محکوم می‌کند. اتحادیه اروپا از رژیم ایران می خواهد که از هرگونه اعدام در آینده خودداری کند و یک سیاست ثابت در مورد لغو مجازات اعدام دنبال کند.(سایت اتحادیه اروپا۲۲آذر)

جوزف بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار بود روز دوشنبه سخنران «اصلی» همایش تجارت اروپا و ایران باشد و به همراه جواد ظریف و چندین سفیر از کشورهای اروپایی در آن شرکت کند، در این مراسم شرکت نمی کند و تنها پیامی ضبط شده ارسال خواهد کرد.

سایت پولیتیکو نوشت: این سخنان پس از آن مطرح شد که این مقام اروپایی درباره موضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سخنرانی او در این همایش پس از اعدام روح‌الله زم مورد پرسش قرار گرفت. ‌ (سایت پولیتیکو:۲۲آذر)

وزارت خارجة آمریکا اعلام کرد‌ اعدام روح الله زم یک خبر هولناک، غیرعادلانة و دلخراش است. (توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا:۲۲آذر)

لن خودورکوفسکی، مشاور وزیر خارجة آمریکا نیز در پیامی نوشت: اعدام روح‌الله زم و پیش از او نوید افکاری و لیست بلندی از اعدامها و شکنجه و ناپدید شدنهای مخالفان و اقلیتها و زنان و طرفداران محیط‌زیست به‌وسیله رژیم خامنه‌ای، یادآور وحشیگری نازیها و سیاست نا امیدانه زمینهای سوخته در روزهای از بین رفتن آنهاست(توئیت لن خودورکوفسکی۲۲آذر)

سخنگوی وزارت خارجة آلمان اعلام کرد : برلین نسبت به اعدام روح الله زم ابراز انزجار می‌کند.دولت فدرال از اعدام روح الله زم بهت زده است. ما در رابطه با شرایطی که بر اساس آن روح الله زم اعدام شده است شوکه شدیم، به ویژه ربوده شدن قبلی او از خارج کشور.ما به رژیم ایران فراخوان میدهیم همه زندانیان سیاسی را آزاد کند و صدور و اجرای احکام اعدام را متوقف کند. (سایت وزارت خارجه آلمان:۲۲آذر)

کانادا اعدام روح الله زم را محکوم کرد و گفت کانادا رژیم ایران را بخاطر نقض حقوق بشر مورد حسابرسی قرار خواهد داد.

(سایت سی بی اس کانادا ۲۲آذر)

وزیر خارجه سوئد اعلام کرد: اخبار اعدام روح‌الله زم بهت انگیز است. رژیم ایران باید به التزامات بین‌المللی حقوق‌بشری از جمله آزادی بیان و آزادی مطبوعات احترام بگذارد. (توئیتر وزیر خارجه سوئد: ۲۲آذر)

عفو بین‌الملل اعلام کرد، اعدام روح‌الله زم نشان می‌دهد تا چه حد مقام‌های رژیم ایران می‌توانند در به کارگیری شیوه‌های بیرحمانه برای ایجاد ترس و سرکوب صدای اعتراض پیش بروند... ما از این‌که مقامات رژیم روح‌الله زم را اعدام کردند، مبهوت و وحشت‌زده هستیم. تنها چهار روز بعد از تأیید حکم ، اعدام به اجرا درآمد. این شتابزدگی با هدف قبیح جلوگیری از شکل‌گیری یک کارزار بین‌المللی برای نجات جان وی صورت گرفته است... جهان نباید در سکوت نظاره‌گر باشد. ما از جامعه بین‌المللی، از جمله کشورهای عضو شورای حقوق‌بشر سازمان ملل و اتحادیه اروپا، می‌خواهیم که فوراً برای تحت فشار قرار دادن مقامات رژیم ایران برای متوقف کردن استفاده فزاینده از مجازات اعدام به‌عنوان سلاح سرکوب سیاسی، اقدام کنند.( ‌سایت عفو بین الملل۲۲آذر )

اظهارات آخوند محمدعلی زم پدر روح‌الله زم

درباره بی خبر نگه داشتن روح الله زم از حکم اعدام

و اغوای او در بازجویی های سپاه و اطلاعات و قضائیه رژیم

به درخواست مسئول پرونده در دیدار روز جمعه ۲۱ آذر

به روح‌الله نگفتیم که حکم اعدامش در دیوان عالی تأیید شده است

روح الله در دیدار روز ۲۱آذر به ما گفت:

قوه قضاییه حدود ۲ ماه مرا از اطلاعات سپاه تحویل گرفت

بازجویی‌های طولانی

توسط حفاظت قوه و سپس وزارت اطلاعات انجام گرفت

این تخته سفید مربوط به بازجویی قوه است

گفتند ابراهیم رئیسی می‌خواهد تو را در «طرح مبادله» قرار دهد

ما این فیلم را فقط برای رئیسی تهیه می‌کنیم

و هیچ استفاده دیگری ندارد

آخوند محمدعلی زم پدر روح الله زم ، گرداننده و مدیر قدیمی سازمان تبلیغات اسلامی آخوندها ، نماینده سابق قوه قضاییه در صدا و سیمای منحوس آخوندی و از مهره‌های سابقه دار وزارت ارشاد و رادیو تلویزیون رژیم، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به درخواست مسئول پرونده در دیدار روز جمعه ۲۱ آذر به روح‌الله نگفتیم که حکم اعدامش در دیوان عالی تأیید شده است. در خلال دیدار وقتی براداران و خواهرانش شروع به بغض و گریه کردند، مسئول پرونده خطاب به روح‌الله گفت: روح‌الله نگران نباش این گریه‌ها اشک شوق دیدار توست اگر حکم تأیید شده باشد که به این سادگی نیست، اجرای آن فرایندی دارد که ما به تو خواهیم گفت.

سایت حکومتی آفتاب نیوز گزارش کرد: محمدعلی زم می‌نویسد: «روح‌الله (به مسئول پرونده)گفت مگر حکم اول را بهم گفته‌اید؟! من برای اینکه دروغ (مسئول پرونده) را تصحیح و تلطیف کرده باشم، گفتم البته این گریه‌ها نگرانی از اعدام تو هم هست، فرض کن که حُکمت تأیید شده، اما با توجه به مقدمات اغواکننده و فریب‌گرانه‌ای که ثابت و منجر به صدور حکم اعدامت شده، هنوز فرصت قانونی درخواست اعاده دادرسی وجود دارد، اما تو فرض را بر این بگذار که اعدامت قطعی است. (روح‌الله) از ما پرسید، آیا این روز‌ها فیلمی علیه من پخش کرده‌اند؟ گفتم آری اتفاقا شبکه‌های ۲ و ۳ سیمای ملی فیلمی در ۲ شب گذشته پخش کرده که در آن تأکید بر اتهامات جاسوسی و لو دادن جایگاه قاسم سلیمانی و دریافت دلار از کشور‌های خارجی داشته‌ای و پای «وایت‌بُرد» داشتی اسامی را می‌نوشتی! گفت عجب! این صحنه مربوط به یک ماه پیش و بازجویی‌ام توسط حفاظت قوه قضاییه بود؛ با اینکه پرونده مختومه و حکم هم صادر شده، اما قوه حدود ۲ ماه مرا از اطلاعات سپاه تحویل گرفت که طی آن بازجویی‌های طولانی توسط حفاظت قوه و سپس وزارت اطلاعات انجام گرفت. این تخته سفید مربوط به بازجویی قوه است، گفتند که ابراهیم رییسی می‌خواهد تو را در «طرح مبادله» قرار دهد! گفتم مبادله یعنی‌چه؟ گفت مرا بدهند و کسی را از آن طرف آزاد کنند، گفتند تو این‌ها را بنویس و ما این فیلم را فقط برای آقای رییسی تهیه می‌کنیم و هیچ استفاده دیگری ندارد!».(آفتاب نیوز۲۳آذر)

به دنبال انتشار نوشته‌های پدر روح‌الله زم، قضائیه جلادان، شتابزده اظهارات او را تکذیب کرد.

خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: یک منبع آگاه در قوه قضائیه اظهارنظر مطرح شده درخصوص اینکه قوه قضاییه به‌دنبال مبادله روح‌الله زم بوده را از اساس دروغ خوانده و گفته است: «این موضوع نیز شبیه حجم بزرگی از دروغ‌های کانال آمدنیوز است.» او یادآور شد: «موارد مطروحه از جانب روح‌الله زم در فیلم پخش شده از او که در پست اینستاگرامی پدرش در مورد آن‌ها داستان‌سرایی صورت گرفته، حاوی اطلاعات جدید و ناگفته‌ای از پرونده نامبرده نبود و همه آن موارد، ازجمله گرا دادن به تحریم‌کنندگان نظام و اعلام محل‌های تردد قاسم سلیمانی در سوریه، ارتباط با دولت‌های خارجی متخاصم ، و سرویس‌های جاسوسی غربی و (غیره) پیش‌تر نیز ازسوی روح‌الله زم در جریان جلسات دادگاه و در حضور وکیلش (که فیلم آن هم رسانه‌ای شده)، و همچنین در سایر گفت‌وگوی‌های انجام شده با او طی ماه‌های گذشته، به صورت مکرر مطرح شده است»فارس۲۲آذر

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f481e43-494c-4ecd-8442-bd38e52297f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات