728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • دبیرکل خانه پرستار: ایران نیازمند جذب ۱۵۰هزار پرستار است تا به کف استانداردهای بین‌المللی برسد.
  • بیمارستان امام رضا مشهد: در بحران هستیم. ابتلا به‌مراتب بیش از پیک چهارم، بستری‌ICU و فوت ۲برابر پیک قبلی است.
  • دانشگاههای پزشکی کاشان و اصفهان: ۳۹۷۲بیمار بستری، ۵۲۸بیمار در ICU ۵۶ جان‌باخته در ۲۴ساعت گذشته.
  • دانشگاه پزشکی دزفول: اهالی یک روستای صعب‌العبور به‌طور دسته‌جمعی به کرونا مبتلا شدند.
  • استاندار فارس: پیش‌بینی می‌کنیم از نیمه مهر با موج ششم کرونا موسوم به لامبدا مواجه خواهیم بود.
  • جهان صنعت: اشتباهات مرگبار برخی از مسئولان در تأمین واکسن هزاران تن را به کشتن داد مسئولان فاجعه باید محاکمه شوند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۷شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۱۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۷۶۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۵۲۸نفر، در اردبیل به ۵۱۸۵نفر، در البرز به ۱۲۰۲۸نفر، در اصفهان به ۲۷۱۹۰نفر، در بوشهر به ۴۷۰۴نفر، در تهران به ۹۶۹۶۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۱۸۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۲۱۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۳۵۴نفر، در خوزستان به ۲۵۳۵۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۰۲۵نفر، در فارس به ۱۴۸۰۴نفر، در قزوین به ۴۵۴۴نفر، در قم به ۱۱۳۸۰نفر، در کردستان به ۶۴۶۲نفر، در کرمان به ۱۰۷۷۷نفر، در گیلان به ۱۴۲۹۵نفر، در لرستان به ۱۴۱۱۵نفر، در مازندران به ۱۵۸۳۰نفر، در مرکزی به ۷۶۹۸نفر، در هرمزگان به ۷۱۰۵نفر و در همدان به ۷۹۰۳نفر رسیده است.

 

شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار در مورد کمبود کادر درمانی گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که مرگ و میر بیماران با کمبود نیرو و کادر درمان ارتباط مستقیم دارد. ایران نیازمند جذب ۱۵۰هزار پرستار است تا به کف استانداردهای بین‌المللی برسد. قرار بود ۴۰هزار نفر در بیمارستانها جذب شوند که این آمار به ۱۳هزار نفر رسیده و ۱۰هزار نفر در بروکراسی هستند و هنوز وارد سیستم درمانی نشده‌اند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷شهریور).

در تهران، بنا به گزارش کادر درمان وضعیت در بیمارستان مسیح دانشوری به‌شدت شلوغ و در حد انفجاری است، کادر درمان به‌شدت دپرس شده‌اند، برای روزهای متمادی به خانه نمیروند، در بیمارستان رمدسیور نیست، ضد التهاب و سرم نیست. ونتیلاتور به اندازه کافی نداریم برای ونتیلاتور سه راهی و چهار راهی درست می‌کنند، این را کادر درمان در ایران اختراع کرده‌اند. فاصله تختها که در حالت استاندارد دو تا سه متر است، در مسیح دانشوری شده است ۴۰ تا ۶۰ سانت که بتوانند ونتیلاتورها را مشترک استفاده کنند که کاملاً غیربهداشتی است.

در خراسان رضوی، رئیس مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا مشهد گفت: «ما هم‌چنان در بحران هستیم. آمار ابتلا به‌مراتب بیشتر از پیک چهارم است. روند بستری در ICU دو برابر پیک چهارم و فوت ۲برابر پیک قبلی است» (ایسنا ۱۶شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی دزفول گفت: «اهالی یک روستای صعب‌العبور به‌طور دسته‌جمعی به کرونا مبتلا شدند. پس از تست ۱۰۰نفر ۶۰نفر مثبت قطعی مبتلا به کرونا گزارش‌شده است» (ایسنا ۱۷شهریور۱۴۰۰).

در فارس، معاون استاندار گفت: «حجم سنگین شیوع بیماری، موجب خستگی و فرسایش مجموعه درمانی شده است. از نیمه مهر پیش‌بینی شروع موج ششم کرونا موسوم به لامبدا داریم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۷شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان دانشگاههای کاشان و اصفهان اعلام کردند: در حال حاضر ۳۹۷۲نفر بیمار مبتلا به کرونا بستری که از این تعداد ۵۲۸نفر در ICU بستری هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۵۶بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند (ایمنا ۱۷شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۲۹نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. ۲۱۶۱بیمار در بخشهای کرونایی بستری هستند، که ۳۲۰نفر در ICU بستری هستند» (ایسنا ۱۷شهریور۱۴۰۰).

در کرمانشاه دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «روند بستری بیماران کرونایی هم‌چنان صعودی است، ۱۵۸۲نفر بستری هستند. ۲۲۵نفر در ICU بستری شده و شرایط ۶۱بیمار اینتوبه (لوله‌گذاری نای با حال وخیم) است» (ایرنا ۱۷شهریور۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۶بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲۲۷بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۷شهریور۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی جهان صنعت امروز نوشت: «با وعده‌های غلط و اشتباهات مرگبار برخی از مسئولان در تأمین واکسن مورد نیاز و بی‌توجهی به پیشگیریهای حیاتی در مهار ویروس کرونا هزاران تن از مبتلایان را به کشتن دادند... تأکید دور از واقعیت مسوولانی چون معاون اول رئیس‌جمهوری درباره واکسن تولید داخل و جلوگیری درازمدت از ورود واکسن خارجی سبب شد هزاران تن از بیماران مبتلا به ویروس قربانی این خطای مرگبار شده‌اند... . مسئولان عامل این فاجعه انسانی باید به اتهام ارتکاب جرم در قتل غیرعمد هزاران انسان بی‌گناه در دادگاه عمومی محاکمه شوند».

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷شهریور۱۴۰۰ (۸ سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ab9df3a-fd59-461b-874c-3afa46f9e827"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات