728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۱۰شهر کشور از ۹۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۱۰شهر کشور از ۹۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

  • حریرچی: در هفته آینده افزایش موارد سرپایی ابتلا به کرونا، ۲ تا ۳هفته بعد افزایش موارد بستری، و ۴تا ۶هفته بعد افزایش جان‌باختگان را شاهد خواهیم بود
  • رئیس شبکه بهداشت بندر ماهشهر: طی ۲هفته گذشته، نتیجه ۱۰ تا ۱۵درصد تست کرونا در بین شهروندان مثبت بود اما در روزهای اخیر تا ۹۰درصد نتیجه تستها مثبت اعلام شده است، که این نشان از گسترش نگران‌کننده زنجیره بیماری است
  • بیمارستان یحیی‌نژاد بابل: پرسنل ما از شدت فرسودگی هر روز در حال کم شدن هستند، هر روز ۳تا ۵نفر مرخصی استعلاجی می‌گیرند. اگر با همین وضع پیش برود به‌دلیل کمبود نیرو در زمستان باید بیمارستان را تعطیل کنیم
  • سخنگوی وزارت بهداشت: از اردیبهشت در چهارمحال و بختیاری شاهد روند صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا بودیم و اکنون روند افزایش اپیدمی در استان به اوج خود و بیشترین میزان از زمان شروع کرونا رسیده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۰شهریور۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۴۱۰شهر ایران از ۹۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۸۴۰نفر، در البرز به ۲۷۸۸نفر، در اردبیل به ۱۱۸۷نفر، در اصفهان به ۴۳۸۵نفر، در بوشهر به ۱۲۰۲نفر، در خراسان رضوی به ۶۹۰۰نفر، در خوزستان به ۶۴۹۲نفر، در سمنان به ۱۲۵۷نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۰۵۴نفر، در فارس به ۲۷۳۲نفر، در قم به ۴۵۶۵نفر، در کردستان به ۱۹۹۱نفر، در کرمانشاه به ۲۳۲۱نفر، در کهگیلویه و بویر احمد به ۶۲۵نفر، در گلستان به ۲۷۹۶نفر، در گیلان به ۴۰۱۸نفر، در مازندران به ۴۷۰۸نفر، در مرکزی به ۱۲۶۱نفر، در هرمزگان به ۱۲۹۹نفر، در همدان به ۲۴۸۸نفر و در یزد به ۱۲۰۹نفر رسیده است.

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «هفته آینده افزایش موارد سرپایی ابتلا به کووید۱۹، ۲تا ۳هفته بعد افزایش موارد بستری و ۴تا ۶هفته بعد افزایش جان‌باختگان را شاهد خواهیم بود» (همشهری ۱۰شهریور).

در مازندران، قاسمی رئیس بخش ICU بیمارستان یحیی‌نژاد بابل با تأکید بر این‌که «این ویروس در همه نقاط کشور شیوع پیدا می‌کند، اما با توجه به تراکم جمعیت در شمال کشور شرایط بدتر خواهد شد»گفت: «پرسنل ما از شدت فرسودگی هر روز در حال کم شدن هستند و من هر روز گواهی استعلاجی ۳الی ۵نفر از کادر درمان را تأیید می‌کنم. عملاً رو به اضمحلال می‌رویم اگر با همین وضع پیش برود به‌دلیل کمبود نیرو در زمستان باید بیمارستان را تعطیل کنیم. الآن فرسایش کادر درمان خیلی به امکانات بیمارستانی مربوط نیست، البته آن هم تاثیر دارد، ولی مشکل موضوعات اساسی‌تر مثل مشکلات روحی و خطر ابتلای خودشان مطرح است» (ایلنا ۱۰شهریور).

در خوزستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: پیش از این «طی ۲هفته گذشته، ۱۰تا ۱۵درصد تست کرونا، مثبت بود اما در روزهای اخیر تا ۹۰درصد نتیجه تستها مثبت اعلام شده است، که این نشان از گسترش نگران‌کننده زنجیره بیماری است» (خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۹شهریور).

در اردبیل، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «میزان بستری روند افزایشی را نشان می‌دهد. ۲۰۲نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۴بیمار در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند» (فارس خبرگزاری پاسداران ۹شهریور).

در چهارمحال و بختیاری، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «از اردیبهشت امسال هم‌سو با سایر استانها در استان چهارمحال و بختیاری نیز شاهد روند صعودی موارد ابتلا و بستری کرونا بودیم که نگران‌کننده است به‌طوری که اکنون روند افزایش این اپیدمی در این استان به اوج خود و بیشترین میزان از زمان شروع اپیدمی کرونا رسیده است» (ایرنا ۱۰شهریور).

در بوشهر، دبیر ستاد کرونا گفت: «با فوت ۷نفر دیگر، تعداد جان‌باختگان کرونا در استان به ۴۶۷نفر افزایش یافت. اکنون ۲۸۹بیمار در بخشهای کرونایی بستری هستند، ۴۹بیمار نیز در بخش مراقبتهای ویژه قرار دارند، ۱۸نفر با دستگاه نفس می‌کشند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۹شهریور).

آخوند مسیح مهاجری مدیر روزنامه جمهوری اسلامی و مشاور رئیس‌جمهور در دوران رفسنجانی و خاتمی، در سرمقاله امروز نوشت: «آن دسته از مردم که به توصیه‌ها و درخواستها و هشدارهای مسئولان بهداشتی کشور اعتنا نکردند و به‌رغم آگاه بودن از خطر کرونا به سفر رفتند، در پدید آمدن این خطر سهیم هستند ولی سهم اصلی متعلق به ستاد ملی مقابله با کروناست که هیچ مصوبه‌یی در زمینه ممنوع کردن یا محدود نمودن سفرها نداشت. سؤال اساسی از آقای وزیر بهداشت این است که شما چرا به جای این آه و ناله‌ها از ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌یی برای جلوگیری کردن از سفرهای غیرضروری نگرفتید؟ شما و ستاد مسئول حفظ جان مردم هستید و کوتاهی در این زمینه‌ها را کسی نمی‌پذیرد» (جمهوری اسلامی ۱۰شهریور).

یک روزنامه دیگر حکومتی هم نوشت: «آقای رئیس‌جمهور... پیک‌سوم کرونا به‌دلیل سیاست‌های شل کن سفت کن در راه است و مسئولیت جان افرادی که ممکن است بر اثر کرونا فوت کنند برعهده شما و وزیر بهداشت است» (روزنامه ستاره صبح ۱۰شهریور).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰شهریور۱۳۹۹ (۳۱اوت۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a853827-417d-407d-98d3-f61b3ed1bcd6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات