728 x 90

-

زندانیان بند1 زندان گوهردشت، در اعتراض به اعدام اردشیر کشاورز، دست به شورش زده و با گارد ویژه زندان درگیر شدند

-

زندان گوهردشت
زندان گوهردشت
براساس گزارش رسیده از زندان گوهر دشت کرج، زندانیان بند 1 این زندان در اعتراض به اعدام اردشیر کشاورز که صبح امروز انجام شد، با شعارهای ضدحکومتی با نیروهای گارد ویژه زندان درگیر شدند.
براساس همین گزارش: صبح روز چهارشنبه حوالی ساعت شش ونیم صبح اردشیر کشاورز که از یک هفته پیش برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده بود در محوطه زندان گوهردشت کرج اعدام شد. اردشیر گشاورز 35ساله بیش از 6سال است که در زندانبه‌سر می‌برد. او اکثر دوران بازداشت خود را در بند1 زندان گوهردشت کرجبه‌سر برد.
در پی اعلام خبر اعدام این زندانی در بند 1 زندان گوهردشت کرج، زندانیان این بند در یک اقدام بی‌سابقه و غیرمعمول اقدام به اعتراضهای گسترده نمودند، اعتراضها ابتدا در سالن 3 (طبقه 2) این بند شروع شد و به مرور به سالن 1 (طبقه همکف) گسترش یافت. زندانیان شروع به‌سر دادن شعار علیه دژخیمان و کل رژیم دادند دژخیمان وقتی با این اعتراضهای خشمگینانه مواجه شدند اقدام به ترک این بند کردند و اعتراضهای زندانیان به اوج خود رسید.
حوالی ساعت 07: 30 دقیقه تمامی گارد زندان گوهردشت به بند 1 آورده شدند ولی شدت اعتراضها به حدی بود که قادر به واکنشی نبودند. سپس نیروهای کمکی گارد از زندان، قزل‌حصار و زندان اوین به این بند اعزام شدند. حوالی ساعت 9 صبح وقتی که تمرکز نیروهای گارد زیاد شد یورش خود را به بند 1 آغاز کردند و درگیری نسبتاًًً شدیدی بین زندانیان و گاردیها روی داد. بعضی از گزارشات حاکی است که در این یورش بیش 160نفر از نیروهای گارد چند زندان شرکت داشتند. در این یورش که سربازها را وادار به شرکت کرده بودند یکی از سربازها از یورش به زندانیان سرباز زد. این سرباز توسط یکی از سرهنگهای گارد زندان رجائی شهر در مقابل چشمان زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. نیروهای گارد زندان در این یورش بیش از 15نفر از زندانیان را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
لازم به یادآوری است اردشیر گشاورز به اتهام درگیری با نیروی انتظامی که منجر به هلاکت رسیدن یکی از آنها شده بود محکوم به اعدام شد این زندانی اهل کرمانشاه است و یکبار هم موفق به فرار از زندان گوهردشت کرج شده بود. رسانه‌های حکومتی آن زمان به دروغ اعلام کردند که او قاتل قاضی مقدس بوده که موفق به فرار از زندان شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88c63cc2-e00c-46e4-99c8-6f0bd33c1f88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات