728 x 90

گرد و غبار در خوزستان، توفان شدید شن در زاهدان، تعطیلی مدارس در ۱۲ استان

گرد و غبار در اهواز
گرد و غبار در اهواز
بر اثر بارش باران و برف و توفان شن و گرد و غبار، مردم اکثر استانهای کشور با مشکل مواجه شده و مدارس 12 استان تعطیل است.

در خوزستان مردم از بامداد امروز شنبه 30بهمن 95 با هوایی با طعم خاک مواجه شده‌اند که حتی تنفس را برای آنها سخت کرده است. خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: «ریزگردها تا اواخر وقت امروز پدیده غالب منطقه هستند. در آبادان نیز میزان گرد و غبار موجود در آسمان این شهر، بیش از ۱۸ برابر حد استاندارد است.

بنا‌ به این گزارش مدارس بیش از 20 شهر استان خوزستان از جمله اهواز، کارون، باوی، بستان، حمیدیه، شوش، آبادان، خرمشهر، اروند، شادگان، دشت آزادگان، هویزه، ماهشهر، امیدیه، آغاجاری، دزفول، رامهرمز، رامشیر، گتوند، دهدز و شوشتر تعطیل است.

در زاهدان نیز توفان شدید شن و افزایش سرعت باد در ساعتهای گذشته دید در معابر شهرهای ریگان و فهرج را به ۵ متر محدود کرده و امکان تردد در معابر شهری نیز وجود ندارد. همچنین جاده فهرج –زاهدان به‌دلیل توفان شن مسدود شد.

در ریگان نیز تاکنون ۱۳۰ نفر روانه بیمارستانها شده‌اند و به کودکان، سالمندان و بیماران قبلی و تنفسی هشدار داده شده از خانه خارج نشوند.

بارش برف و سرما بار دیگر برخی مدارس کشور را تعطیل کرد- استانهای که مدارس آن به‌دلیل برف و سرما امروز شنبه 30بهمن 95 تعطیل است عبارتند از * استان گیلان- * سیستان و بلوچستان- * خراسان شمالی- * زنجان- آذربایجان شرقی- فارس- اردبیل- آذربایجان غربی-کرمانشاه- کردستان و استان تهران.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/874e193a-abe6-407d-9b40-5005396410e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات