728 x 90

دخالتهای ایران,

گزارشی از اعزام نیروهای افغان به سوریه توسط سپاه تروریستی قدس

-

گزارشی از اعزام نیروهای افغان به سوریه توسط سپاه تروریستی قدس
گزارشی از اعزام نیروهای افغان به سوریه توسط سپاه تروریستی قدس
در ارتباط با پرونده سوریه، یک منبع دولتی در افغانستان گفت اداره اطلاعات این کشور در کابل نماینده خامنه‌ای در افغانستان را دستگیر کرده است.

این آخوند وابسته به سپاه قدس در مقابل منزلش در شهر هرات در غرب افغانستان دستگیر شد.

آخوند یاد شده قربان غلامپور نام داشت و وظیفه‌ای که سپاه قدس به عهده او گذاشته بود عضوگیری از عناصر افغانی و اعزام آنها به سوریه برای شرکت در جنگ علیه مردم سوریه توصیف شده است. وی برای نیروی قدس کار می‌کرد:
به گزارش تلویزیون الجزیره 8 شهریور 95 سپاه تروریستی قدس به‌منظور تداوم نقش نظامی خود در سوریه با تمام توان نظامی و سیاسی تلاش می‌کند. در همین رابطه رژیم به سرباز گیری از افغانهای شیعه روی آورد تا تحت فرماندهی سپاه قدس در سوریه بجنگند.

تیپ موسوم به فاطمیون یکی از نیروهای اجیرشده رژیم ایران است که در سوریه به سود اسد می‌جنگد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در تیپ فاطمیون نزدیک به بیست هزار شیعه افغانی عضوگیری شده‌اند. از سال 2013 تا این تاریخ دویست نفر از اعضای این تیپ در مناطق مختلف سوریه کشته شده‌اند.

به گفته رژیم ایران این تیپ به‌طور رسمی تحت فرماندهی سپاه قدس عمل می‌کند. سپاه قدس عملیات خارجی سپاه پاسداران رژیم را هدایت می‌کند و از سالها پیش بصورت علنی در سوریه حضور نظامی داشته است.

هر یک از افراد این تیپ که در سوریه کشته می‌شوند در تهران تشییع می‌شود.

رژیم ایران برای این تیپ هزینه زیادی می‌پردازد.
حقوق ماهانه آنها بین 500 تا 1000 دلار است. خانواده کسانی که به عضویت این تیپ در آمده‌اند می‌گویند بالاترین انگیزه برای آنها همین حقوق بوده که رژیم به آنها پرداخت می‌کند.

از دیگر انگیزه‌های آنها خلاصی از زندان به دلایل مختلف بوده است. برخی از این افراد متهم به قاچاق مواد مخدر هستند که مجازات آن اعدام است. اما رژیم این افراد را آزاد و برای عملیات در سوریه می‌فرستد.

افرادی که به عضویت تیپ فاطمیون در آمده‌اند از میان یک میلیون افغانی انتخاب شده‌اند که از افغانستان فرار کرده و به ایران پناهنده شده‌اند.

بر اساس آنچه که اپوزیسیون سوریه می‌گوید عضوگیری از خارجیان برای عملیات نظامی تنها به افغانیها محدود نمی‌شود بلکه رژیم برای پیشبرد جنگ در سوریه از تمامی جوامع شیعی در جهان عضوگیری می‌کند.

رژیم حاکم بر ایران بصورت علنی گفته است که اعزام شبه‌نظامیان خارجی به سوریه با هدف جلوگیری از سقوط بشار اسد است. از جمله کسانی که چنین اظهاراتی داشته‌اند محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران است.

وی بارها گفته «رژیم ایران نیرویی منطقه‌ای است که در عراق، یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان جوانان مسلح دارد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/874a1d7a-c5b2-4738-83b4-1c84db910780"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات