728 x 90

ژنرال مک مستر: پزشکیان یک «دو دوزه باز» است نه اصلاح طلب

ژنرال مک مستر
ژنرال مک مستر

ژنرال هربرت ریموند مک مستر، مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا، روز پنجشنبه ۵ مهر در نشستی در بنیاد دفاع از دموکراسیها» در سخنانی پیرامون سیاست‌های دولت آمریکا و نقش مخرب رژیم ایران در منطقه، پزشکیان را یک «دودوزه باز» خواند نه اصلاح طلب، که هم می‌خواهد جنگ نیابتی خود را ادامه دهد و هم می‌خواهد تحریم‌ها برداشته شود و آمریکا نباید چند بار گول این ادعاها را بخورد.
وی در ادامه سخنانش پیرامون دخالت‌های رژیم ایران در منطقه و سیاست‌های مماشات با این رژیم توسط دولت بایدن، مذاکرات غیرمستقیم با تهران در زمینه هسته‌یی را حقارت‌آمیز دانست و با اشاره به بیش از ۱۷۰ حمله نیروهای نیابتی رژیم ایران به نیروهای آمریکایی، پاسخ دادن تنها به یازده مورد از آنها را نشانه ضعف دولت بایدن در برخورد با این رژیم دانست.

ژنرال مک مستر در ادامه با تأکید بر نقش مخرب رژیم در جنگ اوکراین گفت: «آنچه می‌بینید شواهد بیشتری از وقوع آنچه همه ما به نوعی می‌دانستیم است، این حمایت مادی است. ارسال پهپادهای شاهد و موشک‌هایی که مثلاً از ایران به روسیه ارائه می‌شوند کاملاً آشکار است، تا آنها بتوانند به حمله خود علیه مردم اوکراین ادامه دهند. به نظر من رژیم ایران در ازای تحویل پهپاد و موشک به مسکو، کمکهای فنی برای برنامه موشکی‌شان و احتمالاً برای برنامه هسته‌یی‌شان دریافت می‌کند، آنها هم‌چنین پوشش دیپلماتیک و پشتیبانی اطلاعاتی زیادی از روسیه می‌گیرند».

ژنرال مک مستر هم‌چنین با رد وجود هر گونه اصلاح‌طلب در درون رژیم ایران افزود: «پزشکیان را در مجمع عمومی سازمان ملل داشتیم که اکنون مطبوعات برچسب اصلاح‌طلب به او داده‌اند! دوباره؟ خاتمی را به یاد دارید؟. . همان صحبت‌ها است. این یک روایت عامدانه جمهوری اسلامی است که هر لحظه‌ای می‌توانیم میانه‌رو شویم. این روایت که داخل رژیم این رقابت بزرگ وجود دارد. و اگر با ما خوب رفتار نکنید و تحریم‌ها را بر ندارند آن تندروهای بدجنس قوی می‌شوند و ما ضعیف. همه اینها چرند است. تندروها پیروز بوده‌اند و مسئول هستند: تندروها رهبر جمهوری اسلامی و سپاه هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87207277-674e-43c0-8e96-728857bbdd92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات