728 x 90

کمیسیون آزادی مذهبی آمریکا: زمان سرکوب آزادی مذهب و عقیده در ایران تمام شده است

قیام ۱۴۰۱ - عکس از آرشیو
قیام ۱۴۰۱ - عکس از آرشیو

کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا، روز دوشنبه ۲۶شهریور و در دومین سالگرد جان باختن مهسا امینی به‌دست نیروهای امنیتی رژیم ایران با انتشار پیامی ضمن محکوم کردن سرکوب در ایران خواهان حمایت دولت آمریکا از مأموریت حقیقت‌یاب بین‌المللی مستقل سازمان ملل متحد در مورد ایران شد.
اریک اویلند، نایب‌رئیس این کمیسیون، گفت: «جمهوری اسلامی اخیراً سرکوب خشونت‌آمیز معترضانی را که به‌طور مسالمت‌آمیز خواستار آزادی بیشتر در کشور هستند افزایش داده است، که دولت آمریکا باید با این اقدامات مقابله کند. ما از دولت بایدن می‌خواهیم به حمایت از مأموریت حقیقت‌یاب بین‌المللی مستقل سازمان ملل متحد در مورد ایران ادامه دهد و از ارجاع پرونده جمهوری اسلامی توسط شورای امنیت به دادگاه کیفری بین‌المللی برای تحقیق در مورد جنایات علیه بشریت حمایت کند».
سوزی گلمن، کمیسر کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا نیز در سخنانی گفت: «زمان برای مقامات رژیم ایران برای تداوم سرکوب آزادی مذهب و عقیده به پایان رسیده است. دولت بایدن باید ائتلافی از کشورهای همفکر را متحد کند تا تحریم‌های مشترکی را علیه مقامات رژیم ایران که در محدودیت‌های آزادی مذهبی در ایران شریک هستند، اعمال کنند».
این کمیسیون در گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۲۴ به وزارت امور خارجه آمریکا توصیه کرد که جمهوری اسلامی را به‌دلیل نقض سیستماتیک، مداوم و فاحش آزادی مذهبی به‌عنوان «کشور مورد توجه خاص» معرفی کند.
این کمیسیون یک نهاد دولتی فدرال مستقل و دو حزبی است که توسط کنگره آمریکا برای نظارت، تجزیه و تحلیل و گزارش آزادی مذهبی در خارج از آمریکا تأسیس شده و توصیه‌هایی را با هدف جلوگیری از آزار و اذیت مذهبی و ترویج آزادی مذهب و اعتقاد، در زمینه سیاست خارجی به رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و کنگره آمریکا ارائه می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/829fb770-e77a-4fa4-9d32-a7d4b3825bb1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات