728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۸۳شهر کشور از ۸۹هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۸۳شهر کشور از ۸۹هزار نفر بیشتر است

  • در حالی‌که وزارت بهداشت رژیم ۲۶استان را در وضعیت قرمز یا هشدار می‌داند و کارگزاران حکومتی در استانهای مختلف از افزایش بیماران و فوتیها خبـر می‌دهند. روحانی امـروز گفت: «کرونا در بسیـاری از استانها روند نزولی را آغاز کرده» است.
  • دانشگاه علوم پزشکی گیلان: تعداد مبتلایان به کرونا ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرده، بیماران ترخیص شده کاهش یافته و روند درمان طولانی‌تر شده یعنی بیماران با وضعیت شـدیدتری بستـری می شوند و این، بار اضافی بر دوش کادر درمان است.
  • استاندار استان مرکزی: میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا در استان مرکزی سه برابر ماههای گذشته است.
  • دانشگاه علوم پزشکی قم: تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بیشتر از ارقام اعلام شده است. نتیجه ۵۰درصد تستها مثبت می‌شـود، این آمـار در اوایل خــرداد ۱۵درصـد بود. تعداد بیـماران در یک ماه گذشـته ۸برابر شده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۵مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۸۳شهر ایران متأسفانه از ۸۹هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۲۵۶۰نفر، در البرز به ۲۶۴۰نفر، در اصفهان به ۳۹۲۱نفر، در بوشهر به ۱۰۶۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۵۸۷نفر، در خراسان رضوی به ۶۴۴۳نفر، در خراسان شمالی به ۱۳۷۷نفر، در خوزستان به ۶۱۳۵نفر، در زنجان به ۸۳۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۸۳۱نفر، در فارس به ۲۵۱۳نفر، در قم به ۴۴۲۰نفر، در کردستان به ۱۷۷۹نفر، کرمان به ۱۳۵۸نفر، در کهکیلویه و بویراحمد ۴۹۵نفر، در گلستان به ۲۵۰۴نفر، در گیلان به ۳۷۱۲نفر، در لرستان به ۳۶۶۲نفر، در مازندران به ۴۲۲۵نفر، در هرمزگان به ۱۱۵۹نفر و در یزد به ۱۰۲۵نفر رسیده است.

در حالی‌که کارگزاران رژیم در استانهای مختلف از وخیم‌تر شدن وضع خبر می‌دهند و سخنگوی وزارت بهداشت ۲۶استان کشور را در وضعیت قرمز یا هشدار اعلام می‌کند روحانی امروز در سریال دروغهای روزانه‌اش گفت: «کرونا در بسیاری از استانها روند نزولی را آغاز کرده» است. او باز هم مردم را مقصر جلوه داد که در موج اول «برخی (مردم) فکر کردند این بیماری درست است که جدی است اما زمانش بسیار کوتاه است!. زمان را کوتاه در نظر می‌گرفتند» اما این بیماری «نه برای یک ماه نه برای دو ماه برای ماهها و حتی احتمال دارد برای سالها ممکن است این بیماری باشد». او فراموش کرده است که اوایل اسفند اعلام کرد روز شنبه ۱۰اسفند همه چیز درست می‌شود.

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت نتیجه ۵۰درصد تست‌های کرونایی مثبت می‌شود، در حالی‌که در اوایل خرداد تنها ۱۵درصد بود مثبت بود که با توجه به قدرت سرایت بسیار زیاد ویروس، نگران‌کننده است. معاون این دانشگاه گفت: «تعداد بیماران مبتلا و فوتی‌ها بیشتر از ارقام اعلام شده است چرا که برخی افراد علائم بالینی داشته‌اند، اما تست آنها مثبت نبود و در آمار محسوب نمی‌شوند در صورتی‌که غفلت کنیم دوباره وضعیت کرونا در قم به شرایط اسفندماه سال گذشته باز می‌گردد»(ایرنا ۲۵مرداد). رئیس مرکز بهداشت قم گفت: «تعداد بیماران کرونایی در یک ماه گذشته هشت برابر شده است»(خبرگزاری مهر ۲۵مرداد).

در گیلان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: «تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرده است. هم‌اکنون شهرستانهای رشت، لاهیجان، تالش، لنگرود، آستارا و رودسر در وضعیت قرمز قرار دارند و تعداد مبتلایان به کرونا در این مناطق بالا است. تعداد بیماران ترخیص شده روزانه در استان گیلان نیز کاهش یافته است. روند درمان بیماران کرونایی طولانی‌تر از قبل شده و این بدان معناست این بیماران با وضعیت شدیدتری بستری می‌شوند و علاوه بر این بار اضافی بر دوش کادر درمان آمده است»(خبرگزاری نیروی قدس۲۴ مرداد).

در هرمزگان، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «وضعیت اپیدمی کرونا در این استان هم‌چنان حساس و شکننده است. هم‌اکنون پنج شهر استان هرمزگان شامل کیش، پارسیان، جاسک، قشم و میناب در وضعیت قرمز هستند و بندر لنگه در وضعیت هشدار است.جزیره ابوموسی که تنها منطقه سبز و بدون کرونا در ایران بود هفته گذشته زرد شد»(ایرنا ۲۵مرداد). رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: «در ۲۴ساعت گذشته هشت نفر دیگر در هرمزگان بر اثر کرونا جان باختند. در حال حاضر ۲۹۰بیمار عفونی تنفسی در بیمارستانهای هرمزگان بستری هستند، ۵۴بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۲بیمار وابسته به دستگاه تنفس مصنوعی هستند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵مرداد).

در مرکزی، استاندار گفت: مبتلایان و فوتیهای ناشی از کرونا در مقایسه با ماههای گذشته ۳برابر افزایش داشته و میانگین مبتلایان در مردادماه ۱۰۰نفر بوده است(ایسنا ۲۵مرداد).

در البرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: «تعداد بیماران بدحال ظرف ۲۴ساعت گذشته به عدد ۱۱۸نفر رسید. وضعیت شیوع بیماری در استان البرز قابل‌قبول نیست. تعداد مراجعین طی ۲۴ساعت اخیر استان البرز به عدد ۴۲۲نفر رسیده است»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۵مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵مرداد ۱۳۹۹ (۱۵ اوت ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/828a29ed-ba46-4b24-912d-597b186d1ae3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات