728 x 90

العربیه: نمایشگاه قتل‌عام ۶۷ در پاریس

نمایشگاه قتل عام ۶۷ در  پاریس
نمایشگاه قتل عام ۶۷ در پاریس

تلویزیون العربیه الحدث در گزارشی از نمایشگاه قتل‌عام ۶۷ در پاریس گفت: شهرداری منطقه یک پاریس تبدیل به محلی برای فرانسویان شد تا یک نمایشگاه مستند درباره بزرگترین کشتار در ایران را که در آن بیش از ۳۰هزار زندانی ایرانی که اپوزیسیون ایران را نمایندگی می‌کردند در آن قربانی شدند. تصاویری که افراد را در صف اعدام نشان می‌دهد و فیلمهای که به‌ مناسبت روز جهانی ناپدید شدگان منتشر شد و لحظات آخر مخالفان ایرانی را نشان می‌دهد که با دوستانشان قبل از اعدام وداع می‌کنند.

لوگاره شهردار منطقه یک پاریس به العربیه: «ما از سازمان ملل ‌متحد خواستیم تا جنایتکاران را به دادگاه بین‌المللی ارجاع بدهد. و سازمان عفو بین‌الملل نیز اقدام به انتشار اسامی کسانی که در رژیم ایران این اعدامها را انجام داده بودند کرد، آنها باید محاکمه بشوند».

در تابستان سال ۱۹۸۸ خمینی فتوایی مبنی بر اعدام همه زندانیان سیاسی به‌علت مخالفتشان با جمهوری اسلامی کرد. و کمیته‌های مرگ محاکمه‌هایی را برگزار کردند که بیش از ۲دقیقه طول نکشید و قربانیان به‌صورت مخفیانه در گورهای جمعی دفن شدند.

یک خانم شرکت‌کننده: همه این جنایات در خاطره‌ها مانده است و با گذشت روزها فراموش نمی‌شوند چرا که جنایاتی هستند که قابل فراموش شدن نیستند آنها باید بخاط کاری که کردند در دادگاه بین‌المللی محاکمه بشوند

شخصیتهای سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر و سازمان عفو بین‌المللی بیانیه‌یی به‌ مناسبت روز جهانی ناپدید شدگان صادر کردند و اعلام کردند که که اطلاعات قربانیان این قتل‌عام هنوز ثبت نشده است و اجساد هزاران نفر در گورهای جمعی ناشناخته در سرتاسر ایران مدفون شده است.

ژان پیر برار گفت: مسلماً این جنایات آخوندی باید به دادگاه ارجاع داده شود و کار ما در اینجا این است که این جنایات را یادآوری کنیم آنها بیگناهان را در تهران و شهرهای دیگر به‌قتل رساندند.این اسناد شواهدی هستند از آن روز سیاه و خونین در تهران در میان صدای ایرانیان مخالف و شخصیتهای فرانسوی جامعه بین‌المللی خواستار پایان دادن به اعدام‌های سیاسی در ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/803c8bfb-7345-4357-a31e-0c7c690d7de8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات