728 x 90

شانزده آذر,خروش آذر

بزرگداشت روز دانشجو با شعار ”مرگ بر دیکتاتور“

-

تظاهراات ضدحکومتی  دانشجویان-16آذر
تظاهراات ضدحکومتی دانشجویان-16آذر
هر دوباند رژیم کیسه دوخته بودند تا با راه‌اندازی مراسمهای فرمایشی، بزرگداشت روز 16آذر را از چنگ وارثان حقیقی آن یعنی دانشجویان مبارز و مترقی بربایند.
باندرفسنجانی- روحانی می‌خواست روز16آذر را به روز به‌اصطلاح ”آزاد اندیشی“ و ”تبادل افکار بدون درگیری“ تبدیل کند و در این رابطه رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری آخوندی گفته بود: ”باید در دانشگاهها محلی برای نقد و برخورد و تضارب افکار داشته باشیم“.
معنی حرف این مقام رژیم این است که دانشجویان باید بر اساس خط این باند با بحثهای به‌اصطلاح ”روشنفکرانه“ از نوع ”تعامل“ آخوند روحانی و این‌که دانشگاه محل فعالیتهای آکادمیک است و دانشجویان نباید دانشگاه را به باشگاه سیاسی تبدیل کنند و... به بزرگداشت روز16 آذر بنشینند.
اما دانشجویان مبارز و آگاه نشان دادند که گوششان وقعی به حرفها و خط وخطوط باند رفسنجانی- روحانی برای دانشجویان نمی‌گذارند. به همین دلیل است که در پاسخ به سخنان فریبکارانه آخوند حسن روحانی در باب تعامل و مفاهمه، با شعارهایی در راستای نفی نظام ولایت و با سردادن شعار ”استقلال و آزادی جمهوری ایرانی“ بساط دجالگری این شیخ فریبکار را به هم ریختند.
همچنین دانشجویان با برهم زدن سخنرانی علی مطهری و معین یکی از نزدیکان آخوند محمد خاتمی و با سردادن شعارهای ضدحکومتی نظیر زندانی سیاسی آزاد باید گردد، دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد و صدا و سیمای ما ننگ ما - ننگ ما بساط آنان را به هم ریختند.
در دانشگاه آزاد شهر قدس دانشجویان با برافراشتن دو پلاکارد که روی آنها نوشته بود «متهمان اسیدپاشی را معرفی کنید» و «مرگ بر اسیدپاش» به سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آخوندی خصوصاً سیاستهای زن‌ستیزانه آن اعتراض کردند.
باند ولی‌فقیه نیز درس لازم را از دانشجویان آگاه دریافت کرد. آنجا که دانشجویان مبارز دانشگاه امیرکبیر نیز با راه ندادن پاسدار حسین شریعتمداری نماینده ولی‌فقیه نظام، نشان دادند که دانشگاه جای پاسداران شکنجه‌گری هم‌چون او نیست یا آنجا که پاسدار جنایتکار قالیباف، شهردار تهران، که قرار بود در دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی کند در هراس از اعتراضات دانشجویی مجبور به لغو برنامه خود شد.
دانشجویان دانشگاه علم وصنعت، همزمان با آغاز مناظره بین مهرداد بذر پاش از باند خامنه‌ای، و شکوری راد وابسته به باند رفسنجانی روحانی، در حمایت از زندانیان سیاسی شعار سردادند و جلسه مناظره باندهای نظام را به منازعه دانشجویان با نظام آخوندی وباندهای درونی آن تبدیل کردند.
دانشجویان دانشکده علوم و تحقیقات تهران، با یک تجمع اعتراضی در محوطه دانشکده با شعار دانشگاه آزاد باید گردد، علیه سیاستهای سرکوبگرانه و تفکیک جنسیتی اعتراض کردند.
دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، در سالن مناظره این دانشکده تجمع کردند ومناظره باندهای رژیم در این دانشگاه را برهم زدند.
دانشجویان آگاه و مبارز دانشگاه ساری و دانشکده فنی دانشگاه تهران اوج این رویارویی را با شعار ”مرگ بردیکتاتور ”و شعار ”دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد ”، نشان دادند و بساط خیمه‌شب بازی باندهای رژیم را برهم زدند. و مراسم خاص خود را در ضدیت با نظام ولایت و باندهای درونی آن برگزار کردند.
رژیم تلاش زیادی کرده بود که صحنه را آن‌چنان که خودش می‌خواهد، البته با دجالگری و حمایت از دانشگاه و دانشجو، بچینید ولی دانشجویان آگاه به‌رغم شرایط و جو سنگین امنیتی در دانشگاهها، نشان دادند که به جوهره آزادیخواهانه روز 16آذر که با خون دانشجویان آزاده رنگین شده است واقفند لذا نظام ولایت‌فقیه را بر نمی تابند و با شعار نفی این نظام ”مرگ بر دیکتاتور ”به‌طور واقعی این روز را بزرگ داشتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d889e15-fc0f-4a81-aa38-6d107858fc29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات