728 x 90

تأیید محکومیت عضو تیم مذاکرات هسته‌یی رژیم به ۵سال حبس

عبدالرسول دری اصفهانی
عبدالرسول دری اصفهانی
حکم 5سال زندان یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی رژیم تأیید شد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم روز چهارشنبه ۱۲مهر ۹۶ با درج این خبر افزود «محکومیت یک عضو تیم مذاکرات هسته‌یی که پیشتر دستگیر شده و با قرار وثیقه آزاد بود، در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تأیید شد. این فرد به تحمل ۵سال حبس محکوم شده است

این منبع افزود:‌ «مرداد سال گذشته بود که رسانه‌ها از دستگیری یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی به‌اتهام جاسوسی خبر دادند؛ خبر چندی بعد یعنی در تاریخ هفتم شهریور 95 از سوی غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه تأیید شد. محسنی اژه‌ای گفته بود: اصل خبر دستگیری این شخص صحت دارد و این فرد بعد از چند روز با وثیقه آزاد شد.

وی چند ماه بعد در تاریخ 15اسفند سال گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی در خصوص پرونده متهم دستگیرشده تیم مذاکرات هسته‌ای، از صدور کیفرخواست خبر داد و گفت: در پرونده این فرد قرار نهایی صادر شده و پرونده به دادگاه می‌رود تا رسیدگی لازم انجام شود.

دهم خرداد ماه امسال بود که محسنی اژه‌ای از صدور حکم متهم این پرونده خبر داد و گفت: در ارتباط با این پرونده حکم دادگاه بدوی صادر شده اما قابل اعتراض است و طبعاً بعد از صدور حکم قطعی، قابلیت اطلاع‌رسانی دارد. در این پرونده اجمالاً حکم حبس صادر شده اما به‌لحاظ قانونی نمی‌توانم جزئیات بیشتری ارائه کنم.

شعبه 15دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این عضو دستگیرشده تیم مذاکرات هسته‌ای، 5سال حبس صادر کرده بود که پرونده با اعتراض متهم به رأی صادره به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد.

پرونده در دادگاه تجدیدنظر نیز مورد بررسی قرار گرفت و شعبه دادگاه تجدید نظر رأی شعبه بدوی یعنی 5سال حبس را تأیید کرد و حکم متهم این پرونده قطعی شد».

خبرگزاری حکومتی تسنیم به نام این فرد اشاره نکرده است. ولی سال گذشته برخی رسانه‌های حکومتی در مورد دستگیری عبدالرسول دری اصفهانی به اتهام جاسوسی، گزارشهایی را منتشر کردند. سخنگوی قوه قضاییه تلویحا این گزارشها را تأیید کرده بود.

بیشتر بخوانید:‌

کریمی قدوسی: اعترافهای دری اصفهانی عضو تیم مذاکره‌کننده بسیار تکان‌دهنده است

کریمی قدوسی عضو مجلس ارتجاع گفت 'اعترافهای بسیار تکان‌دهنده' یکی از اعضای هیأت مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران 'درباره پشت پرده‌های برجام' به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی افزود: برخی مدعی بودند جاسوسی دری اصفهانی در موضوع مذاکرات برجام دروغ است اما وی به اتهام جاسوسی در حال محاکمه است. در حال حاضر چند جلسه از دادگاه دری اصفهانی برگزار شده است.

کریمی قدوسی تأکید کرد: معتقدم اعترافهای دری اصفهانی درباره پشت پرده‌های برجام بسیار تکان‌دهنده خواهد بود.

کریمی قدوسی روز ۱۲اردیبهشت‌ماه سال جاری گفته بود که علاوه بر دری اصفهانی، سه 'جاسوس' دیگر هم به نام‌های 'مشکور، رمضانی و سیروس ناصری' در تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران حضور داشته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cd8a90d-2db5-483a-a1e1-ee9a9e8f1868"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات