728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۳۸

حمله به تظاهرکنندگان در اصفهان، دستگیری ۳۰تن و تظاهرات شبانه کشاورزان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

 فراخوان به مجامع بین‌المللی به اقدام فوری برای آزادی دستگیر شدگان

در روز شنبه ۲۵فروردین، کشاورزان شرق اصفهان در حالی برای پنجاهوهشتمین روز دست به اعتراض زدند که روز گذشته آخوند یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده خامنه‌ای در نمایش جمعه اصفهان معترضان را تهدید کرده و فتنه‌گر خوانده بود. این تهدیدها کشاورزان را خشمگین‌تر کرده و در تظاهرات روز شنبه در میدان خوراسگان شعار می‌دادند: طباطبایی حیا کن اصفهان را رها کن؛ عزا عزا امروز روز عزاست امروز، حق‌آبه کشاورز زیر عباست امروز؛ لباسشون لباس روحانیه، وعده هاشون وعده تو خالیه؛ دشمن ما همینجاست- الکی میگن آمریکاست؛ روحانی دروغگو زاینده رود ما کو؟

نیروهای سرکوبگر برای جلوگیری از پیوستن مردم به معترضان و حرکت آنها به سمت استانداری، خیابان جی و چهارراه اریسون را با گذاشتن موانع و ماشینهای آب‌پاش مسدود کردند. با اوجگیری شعارها، یکی از سرکردگان نیروی انتظامی به تهدید معترضان پرداخت و گفت: هر گونه تجمع بیش از دو نفره غیرقانونی است و با متخلفان برابر قانون برخورد شدید خواهد شد». نیروهای سرکوبگر با تیراندازی هوایی و یورش به جمعیت و ضرب‌وشتم آنها ۳۰تن را دستگیر کردند و دو تن از زنان معترض به‌شدت مضروب شدند.

شامگاه شنبه جوانان و کشاورزان دلیر به اعتراضات خود ادامه دادند و به‌رغم حضور فشرده نیروهای سرکوبگر بار دیگر در فلکه خوراسگان تجمع کردند. آنها شعار می‌دادند: ما زن و مرد جنگیم، روحق‌آبه می‌جنگیم؛ می‌میریم می‌میریم، حق‌آبه را می‌گیریم؛ کشاورز می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ کشاورز زندانی آزاد باید گردد.

همزمان کشاورزان ورزنه ده تیر برق پمپاژ آب زاینده رود را در جاده ورزنه -نایین به زمین انداختند.

طباطبائی‌نژاد نماینده خامنه‌ای در نمایش جمعه گفته بود: «کسانی که آب را بهانه کرده و تظاهرات می‌کنند... فتنه‌گرند و کشاورزان باید راه خود را از این گروهها جدا کنند....تجمعات پی‌درپی و شعارهای افراد نشان می‌دهد که آنان مغرض و به‌دنبال فتنه و آشوب هستند...طلب آب برای کشاورزی در شرایط موجود کاری غیرممکن و خواسته غیرمعقولی است...از امروز اعلام می‌کنم که دیگر به آنها حق نمی‌دهم». او با وقاحت آخوندی تهدید کرد در تابستان مردم اصفهان آب شرب هم نخواهند داشت.

جمعه شب نیز کشاورزان دهستان شاتور با یک اتوبوس از یگان ویژه درگیر شدند و با سنگ شیشه‌های اتوبوس حامل آنها را شکستند. مزدوران از ترس با اتوبوس از صحنه گریختند.

مقاومت ایران با درود به کشاورزان به‌پاخاسته عموم مردم استان اصفهان به‌ویژه جوانان را به حمایت از خواستهای عادلانه معترضان فرامی‌خواند و از مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر می‌خواهد اقدامی فوری و مؤثر برای آزادی بازداشت‌شدگان به‌خصوص دستگیر شدگان روزهای اخیر به‌عمل آورند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵ فروردین ۱۳۹۷(۱۴ آوریل ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c3e9894-33e6-45b1-8edc-359badacaeaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات