728 x 90

آمار حیرت‌انگیز و جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۰هزار نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار حیرت‌انگیز و جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۰هزار نفر گذشت

  • وزارت بهداشت: جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته ۴۵۸نفر (بالاترین رقم در ۱۰۱روز) و بیماران ICU ۶۲۷۹نفر هستند که از ابتدا بی‌سابقه است.
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: تخت خالی گیر نمی‌آید. ICUها جاندارد. اگر قرار باشد تعطیلی مانند شش روزی باشد که اخیراً تعطیل بود، حتی یک ریال هم ارزش ندارد.
  • زالی: در حالی که فشار زیادی بر کادر درمان وارد است و تاب آوری آنها را تحت تاثیر قرار داده است.تعطیلی مؤثر از نظر ما یعنی لاک‌داون و هرنوع تعطیلی غیر از این عملاً اثربخشی ندارد
  • دانشگاه پزشکی اردبیل وضعیت بحرانی است و ممکن است بیماران در اماکنی مثل نماز خانه‌ها، حیاط بیمارستانها و هر جا که مجبور هستیم بستری شوند.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: ۴۲۰۹نفر بستری هستند، ۳۴۰بیمار در ICU هستند و ۳۲نفر در ۲۴ساعت گذشته جان‌باخته‌اند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۵مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر به‌نحو حیرت انگیزی از ۳۵۰هزار نفر گذشت. آذربایجان شرقی به ۱۳۵۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۶۷۸نفر، در اردبیل به ۴۲۱۵نفر، در البرز به ۱۰۲۲۸نفر، در اصفهان به ۲۳۶۴۵نفر، در بوشهر به ۳۹۹۹نفر، در تهران به ۸۱۹۷۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۲۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۱۳۲۵نفر، در خوزستان به ۲۲۱۵۶نفر، در زنجان به ۳۷۰۵نفر، در سمنان به ۵۵۰۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۱۵۵نفر، در فارس به ۱۲۰۳۲نفر، در قزوین به ۳۹۵۹نفر، در کردستان به ۵۷۳۷نفر، در کرمان به ۸۷۲۸نفر، در کرمانشاه به ۶۴۷۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۶۷۴نفر، در گلستان به۸۲۶۵ نفر، در گیلان به ۱۱۲۸۱نفر، در مازندران به ۱۳۵۵۰نفر، در هرمزگان به ۶۰۱۰نفر و در یزد به ۶۱۰۷نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم بار دیگر در آمار مهندسی شده جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته را ۴۵۸نفر (بالاترین رقم در ۱۰۱روز گذشته) بیماران ICU را ۶۲۷۹نفر اعلام کرد که رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایرنا ۱۵مرداد۱۴۰۰).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «ابتلا به ویروس کرونا دلتا هم‌چنان رو به افزایش است و تکمیل تختهای بیمارستانی یک هشدار است» (تلویزیون رژیم ۱۵مرداد۱۴۰۰).

مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: «در حال حاضر در پیک پنجم کووید-۱۹ هستیم و وضعیت بیمارستانها اسفناک است. یعنی تخت خالی گیر نمی‌آید و با سختی پیدا می‌شود. تا زمانیکه ورودی بیمارستانها در حال افزایش است، مرگ و میر هم متأسفانه افزایش می‌یابد. اگر قرار باشد تعطیلی مانند شش روزی باشد که اخیراً تعطیل بود، یک ریال هم ارزش ندارد و نه تنها سرعت انتقال بیماری را کاهش نمی‌دهد، بلکه میزان انتقال بیماری را افزایش هم می‌دهد؛ چرا که همه جا باز است و جاده‌ها نیز باز هستند و مسافرتها انجام می‌شود» (ایسنا ۱۵مرداد۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «با توجه به این‌که در جلسه قرارگاه کرونا در سه‌شنبه ۱۲مرداد که با درخواست تعطیلی موافقت نشد، اهمیت این موضوع هنوز خیلی درک نشده است؛ در حالی که فشار زیادی بر کادر درمان وارد است و تاب آوری آنها را تحت تاثیر قرار داده است. تعطیلی مؤثر از نظر ما یعنی لاک‌داون و هرنوع تعطیلی غیر از این عملاً اثربخشی ندارد. در واقع تعطیلی موقتی یا ناقص اصلاً اثربخشی نخواهد داشت. لاک داون به‌معنای واقعی مدنظر ما است» (ایسنا ۱۵مرداد۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «۴۲۰۹ نفر در استان بستری هستند که ۳۴۰بیمار در ICU، مراقبتهای ویژه درمانی دریافت می‌کنند. ۳۲نفر نیز بر اثر کرونا در ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست دادند» (ایرنا ۱۵مرداد۱۴۰۰).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «ظرفیت تخت‌های بیمارستان تکمیل شده، استان در وضعیت بحرانی است و ممکن است بیماران در اماکنی مثل نماز خانه‌ها، حیاط بیمارستانها و هر جا که مجبور هستیم بستری شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵مرداد۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در ۲۴ساعت گذشته بیشترین تعداد مراجعه‌کنندگان از ابتدا تاکنون به بیمارستانها را داشتیم. خدا نکند روزی برسد که تاب‌آوری نظام سلامت و درمان دچار مشکل شود» (ایسنا ۱۵مرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: «ظرفیت بیمارستانها در حال تکمیل است. هم‌اکنون ۱۱۹۱بیمار بستری هستند که ۲۲۳نفر در ICU بستری هستند» (ایلنا ۱۵مرداد۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه پزشکی یاسوج گفت: تمام ظرفیتهای درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال پُر شدن است. روز چهارشنبه ۱۳مرداد ماه ۱۵۰۰ مراجعه کننده داشتیم که طی ۲۸ماه گذشته بی‌سابقه بوده است» (ایسنا ۱۵مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «هم‌اکنون ۲۸۴۵نفر بستری هستند، ۳۹۳نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۲۷بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵مرداد۱۴۰۰ (۶ اوت ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c149e73-dec5-48ad-8d28-8b86257e0e54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات