728 x 90

قربانیان کرونا در ۳۳۹شهر کشور بیش از ۶۰هزار و ۷۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قربانیان کرونا در ۳۳۹شهر کشور بیش از ۶۰هزار و ۷۰۰نفر است

  • محرز عضو ستادکرونا: آمارهای رسمی اشتباه است. چه بسا خیلی وقت است از شاخص ۱۰هزار نفر هم عبور کرده‌ایم.
  • بنا به‌گفته وزیر بهداشت بعد از سه ماه و نیم کمتر از ۳۰درصد از کمک ادعایی یک میلیارد یورویی خامنه‌ای، دریافت شده است.
  • بنا به گزارش دانشگاههای پزشکی، ۹۵۰نفر از کادر درمانی آذربایجان شرقی، ۴۱۲نفر از کادر درمانی بوشهر و ۲۵۰نفر از کادر درمانی هرمزگان به کرونا مبتلا شده‌اند.
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آمار بی‌سابقه بیشترین فوتی کرونا در فارس در روز گذشته خبر داد و معاون این دانشگاه گفت، فارس وارد آمار پنج رقمی ابتلا به کرونا شده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۴تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۳۹شهر ایران بیش از ۶۰هزار و ۷۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۸۶۰نفر، در خوزستان به ۴۵۹۰نفر، در کردستان به ۱۲۱۰نفر، در گلستان به ۱۴۹۰نفر، در گیلان به ۳۰۷۰نفر، در لرستان به ۲۱۵۰نفر، در همدان به ۱۳۵۰نفر و در یزد به ۷۸۰نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۳۳نفر یعنی بالاترین رقم در ۷۸روز گذشته اعلام کرد، اما روحانی وقیحانه گفت: «در استانهای قرمز مثل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، آذربایجان شرقی و غربی و کردستان، از هفته آینده شاهد افت این بیماری در این استانها خواهیم بود».

در حالی‌که کرونا هر روز قربانیان بیشتری در میان مردم ایران به‌جا می‌گذارد و در حالی‌که رژیم هم‌چنان میلیاردها دلار صرف صدور تروریسم و جنگ‌افروزی و پروژه‌های ضدمیهنی اتمی و موشکی می‌کند، امروز وزیر بهداشت اذعان کرد: از حدود یک میلیارد یورویی که خامنه‌ای با هیاهوی تبلیغاتی برای مقابله با کرونا اختصاص داد «بعد از سه ماه و نیم کمتر از ۳۰درصد از آن را دریافت کرده‌ایم که سه هفته پیش در بین دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی توزیع شد». وی افزود «آنچه امروز در برخی استانها مشاهده می‌شود، پیک دوم کرونا نیست بلکه گردش پیک اول در استانهای مختلف است... . امروز در استانهایی مانند کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمانشاه در اوج پیک اول قرار داریم و ... . در استانهایی مانند آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی ممکن است در روزهای آینده پیک بیماری را تجربه کنیم»(ایسنا ۴تیر).

مینو محرز عضو کمیته کرونا گفت: با افزایش مجدد مبتلایان در تهران «بیمارستانهای مسیح ‌دانشوری و خمینی تخت خالی برای مراجعه‌کنندگان جدید ندارند. به‌تازگی تنها یک نفر از یک خانواده مراجعه نمی‌کند بلکه تمام اعضای خانواده به کرونا مبتلا شدند که متأسفانه حال‌شان وخیم است. گرچه هنوز همانند روزهای اواخر اسفند ماه نیست ولی کماکان در شرف وضعیت وخیم در کشور است. اگر همین منوال پیش رود در ماه‌های آینده با یک فاجعه روبه‌رو خواهیم شد. وقتی تعداد مبتلایان زیاد شود در مقابل آمار مرگ‌ومیر هم بالا می‌رود» وی افزود: «آمارهای رسمی اشتباه است. چه بسا خیلی وقت است از شاخص ۱۰هزار نفر هم عبور کرده‌ایم»(جهان صنعت ۴تیر).

در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «در حال حاضر (نوزاد) شیرخوار مبتلا به کرونا داریم و طبق آخرین آمار تعداد مبتلایان زیر ۱۵سال در حال افزایش است... در شرایطی قرار گرفتیم که روزانه بیش از ۴۰۰مورد مبتلا و افزایش تعداد بستری شده را شاهد می‌شویم. در حال حاضر تعداد بستری شده‌ها به بیش از ۱۵درصد افزایش رسیده است. وی گفت: ۸.۳درصد مبتلایان تا این لحظه جان‌باخته‌اند»(انتخاب ۳تیر). رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «۹۵۰ نفر در کل استان از مجموع ۲۷هزار نفری کارکنان سلامت مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند... به‌شدت کادر درمان خسته شده است، تا این لحظه ۳نفر از پزشکان، ۴نفر از پرستاران فوت شده‌اند»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۳تیر).

در بوشهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی «از ابتلای ۴۱۲نفر از کارکنان بیمارستانهای دانشگاهی و غیردانشگاهی استان بوشهر به کووید-۱۹ خبر داد»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۳تیر).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هم‌چنان آمار ابتلاء به کرونا بالاست و اکنون در اوج شیوع کرونا در استان هستیم. بیش از ۲۵۰ کادر از درمان و بهداشتی هرمزگان به کرونا مبتلا شده‌اند. روزانه ۲۰تخت به مجموعه مراکز درمانی استان هرمزگان اضافه می‌کنیم»(خبرگزاری صدا و سیما ۳تیر).

در فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از «آمار بی‌سابقه بیشترین فوتی کرونا در فارس در روز گذشته» خبر داد و گفت: «تعداد فوتی‌های رو به افزایش است». معاون این دانشگاه گفت: «فارس وارد آمار پنج رقمی از ابتلای به کرونا شده است»(صراط ۳تیر).

در اردبیل، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد بیماران سرپایی و بستری نسبت به دو هفته قبل ۲ تا ۳برابر افزایش داشته... بخش جدید راه‌اندازی شده برای پذیرش بیماران نیز در حال پر شدن است و در صورت افزایش موارد بستری ظرفیت بیمارستانها پر خواهد شد و کیفیت رسیدگی به بیماران طبیعتاً کاهش خواهد یافت و در نتیجه آمار تلفات مانند روزهای نخستین شیوع این بیماری بالا خواهد رفت»(خبرگزاری حکومتی مهر ۳تیر).

در گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «ما ۲هفته سخت و تعیین‌کننده پیش‌رو داریم... . در حال حاضر تعدادی کودک در بیمارستان طالقانی گرگان و تعدادی هم در گنبدکاووس بستری هستند که نتیجه آزمایش ۱۳نفر آنان مثبت شده و جواب بقیه هنوز اعلام نشده است. از کودک ۶ماهه تا ۱۲ساله در بین بیماران کرونایی داریم»(همگرایی ۳ تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴تیر ۱۳۹۹ (۲۴ژوئن ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74b12568-caa7-4458-af56-1a353e021779"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات