728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۸هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۸هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

 

  •   طبرسی: اکنون هم خطر امیکرون و هم دلتا وجود دارد مراجعات به بیمارستان مسیح دانشوری نسبت به قبل ۱۰درصد افزایش یافته است.
  • مرکز سلامت وزارت بهداشت: پوشش واکسیناسیون دوز سوم در کشور مناسب نیست. داریم وارد پیک اومیکرون می‌شویم
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: در حال حاضر ویروس غالب در استان اومیکرون است و بیش از ۸۰درصد موارد کرونا ناشی از امیکرن است.
  • در یزد، در ۲۴ساعت گذشته، تعداد بستریهای مبتلا به کرونا به بیش از ۲۰۰نفر و بستری به ۷۲نفر بازگشت.
  • روزنامه حکومتی همدلی: تاکنون دست‌کم ۲۳نفر در پی ابتلا به اومیکرون جان‌باخته‌اند و تعداد مبتلایان، بالاتر از ۱۰هزار نفر برآورد می‌شود.  

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر سه‌شنبه ۲۸دی۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۸هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در بوشهر به ۵۵۵۹نفر، در تهران به ۱۱۶۴۳۵نفر، در خراسان جنوبی به ۴۴۲۱نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۱۵۵نفر، در خوزستان به ۳۰۰۹۰نفر، در سمنان به ۶۵۷۵نفر، در فارس به ۱۸۸۷۵نفر، در مازندران به ۱۸۰۸۵نفر، در هرمزگان به ۸۲۵۵نفر، در همدان به ۹۲۳۸نفر و در یزد به ۸۲۶۸نفر رسیده است.

طبرسی عضو کمیته علمی ستاد کرونا درباره وضعیت کرونا گفت: «اکنون هم خطر امیکرون و هم خطر دلتا وجود دارد مراجعات سرپایی به بیمارستان مسیح دانشوری که مرجع است نسبت به دو تا سه هفته قبل ۱۰درصد افزایش یافته است» (ایسنا ۲۷دی۱۴۰۰).

جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: «پوشش واکسیناسیون دوز سوم در کشور مناسب نیست. داریم وارد پیک اومیکرون می‌شویم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸دی۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «نسبت به هفته قبل موارد مثبت سرپایی ۷۰درصد افزایش یافته است. تعداد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی به‌شدت افزایش یافته است. بیش از ۸۰درصد موارد ناشی از امیکرون است» (ایسنا ۲۸دی۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی با اشاره به بازگشت تعداد بستریها به بیش از ۲۰۰نفر گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۷۲بیمار کرونایی پذیرش شدند و ۲۱۴بیمار بستری هستند. از این تعداد، ۵۵نفر در ICU نگهداری می‌شوند» (ایسنا ۲۸دی۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «با بستری ۷۸بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته، هم‌اکنون ۳۲۱نفر بستری که ۵۴نفر از آنها در ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۸دی۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی همدلی امروز نوشت: «اوضاع کرونا به‌قدری نگران‌کننده است که میزان مراجعات روزانه بیماران تا ۳۰درصد افزایش‌یافته است از مجموع مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا، بیش از ۴۰درصد تست‌های بیماری مثبت است. ، تاکنون دست‌کم ۲۳نفر در پی ابتلا به اومیکرون جان‌باخته‌اند و هم‌چنین تعداد مبتلایان در کشور بالاتر از ۱۰هزار نفر برآورد می‌شود»

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸دی۱۴۰۰ (۱۸ژانویه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/732ef1bf-e2b1-4b17-945c-236ca746df43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات