728 x 90

سوريه,

تظاهرات مردم سوریه در ادلب و دوما

-

تظاهرات مردمی علیه بشار اسد
تظاهرات مردمی علیه بشار اسد
روز جمعه مردم سوریه بار دیگر به خیابانها آمدند و با برگزاری تظاهراتهایی تحت عنوان « انقلاب ما را گردهم می‌آورد» خواستار اتحاد نیروها و سرنگونی بشار اسد شدند.

خبرنگار الجزیره از حومه ادلب:
این تظاهرات به‌خاطر حمایت از آتش‌بس یا مخالفت با آن برگزار نشده بلکه برای تأکید بر استمرار انقلاب برگزار شده است. شهروندان و رزمندگان خواهان سرنگونی رژیم اسد به هر شیوه‌ای حتی به با یک راه‌حل سیاسی و مسالمت آمیز، هستند. زیرا انقلاب، مسالمت‌آمیز شروع شد در نتیجه مردم می‌خواهند که این رژیم با کمترین ضرر ممکن طبعاً ضرر انسانی، سرنگون شود. زیرا تاکنون صدها هزار تن از مردم سوریه در جریان بمبارانها و قتل مستمر طی 6سال گذشته، کشته شده‌اند. لذا تظاهر کنندگان تأکید می‌کنند که انقلاب ادامه دارد حتی اگر با راه‌حل سیاسی باشد. خواست اصلی تظاهر کنندگان سرنگونی رژیم بشار اسد به شیوه‌های مسالمت‌آمیز است و این در پلاکاردها و شعارهای آنها مشهود است طبعاً مردم از برقراری آتش‌بس بهره‌برداری می‌کنند تا بر خواستهایشان تأکید کنند.

بنابراین مردم چه با راه‌حل نظامی که هزینه آن سنگین است و یا راه‌حل سیاسی می‌خواهند این رژیم سرنگون شود.

فعالان در شهر ادلب به برگزاری این تظاهرات فراخوان دادند. کسانی که از همان ابتدا انقلاب سوریه را در این‌جا شروع کردند بار دیگر به آن فراخوان دادند.

تظاهراتها فقط در شهر ادلب برگزار نشده بلکه در شهرهای معرت نعمان، در شهر سرمدا و شماری دیگر از مناطق ادلب برگزار شده که خواهان سرنگونی رژیم اسد چه با راه‌حل سیاسی یا نظامی هستند.

تظاهرات در شهر دوما در حومه دمشق نیز برگزار شد. بخشهایی از تظاهرات اهالی دوما را که با شعارهای خود خواهان سرنگونی بشار اسد هستند، با هم می‌بینیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/730ab9ba-4fea-4fcc-b573-8dd9749969d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات