728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

قیام کنندگان سوریه در سراسر کشور به تظاهرات علیه بشار اسد پرداختند

-

تظاهرات مردم سوریه برای سرنگونی بشار اسد- آرشیو
تظاهرات مردم سوریه برای سرنگونی بشار اسد- آرشیو
مردم سوریه در سراسر این کشور امروز نیز به قیام و تظاهرات علیه دیکتاتور خونریز برخاستند.
خبرگزاری فرانسه: نیروهای ارتش بشار اسد امروز در جریان تظاهرات مردم، ۲۴تن را به قتل رساندند که در بین آنها ۵ کودک و نوجوان دیده می‌شود.
شهر حمص که از آغاز قیام در سوریه مورد تهاجم شدید نیروهای امنیتی بشار اسد قرار دارد، شاهد تظاهرات بزرگ مردم بود. قیام‌کنندگان خواستار سرنگونی بشار اسد بودند. نیروهای بشار اسد تنها در این شهر ۱۱نفر را به قتل رساندند.
هنگام تظاهرات مردم ادلب، نیروهای امنیتی بشار اسد به آنها حمله کرده و مردم را به گلوله بستند، از تعداد مردمی که به قتل رسیدند آماری منتشر نشده است. در شهر کفرومه در ادلب گزارشها حاکی از شلیک سنگین به مردم می‌باشد. مردم در تظاهرات خود به تشییع کشته شدگان پرداختند.
در شهر آلبو کمال نیروهای ارتش سوریه به مردم حمله کرده و بیمارستانها را به محاصره درآوردند.
در شهرهای سقبا، دوما، حرستا در حومه دمشق، کفرزیتا در حما و کفرومه در ادلب درگیریهای شدید بین نیروهای ارتش آزاد سوریه و نیروهای امنیتی بشار اسد و انفجارهای شدید گزارش شده است.
جفری فلتمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به کمیته فرعی امور خارجی مجلس سنا روز چهارشنبه گفت: درآمد نفتی سوریه در حال حاضر تقریباً از بین رفته است و داراییهای دمشق در بانکهای آمریکا و اروپا مسدود شده است.
فلتمن افزود: دسترسی سوریه به بسیاری از سیستمهای مالی بین‌المللی قطع شده و درحالی‌که نقدینگی آن دولت کاهش می‌یابد، ناپایداری رژیم برای مردم ملموس‌تر می‌شود. وی گفت، اغلب رهبران عربی اذعان دارند که قدرت اسد رو به پایان است.
جفری فلتمن از اتحادیه عرب خواست با یک تلاش هماهنگ بین‌المللی برای وادار کردن بشار اشد به کناره‌گیری، موضع تندتری نسبت به دولت دمشق اتخاذ کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبران عرب به‌طور خصوصی به آمریکا گفته‌اند که آنها به بشار اسد قول داده‌اند اگر از قدرت کنار بکشد به او امان خواهند داد.
از سوی دیگر سفیر روسیه درلبنان، آلکساندزاسپکین، روز گذشته درملاقات با وزیرامورخارجه لبنان، عدنان منصور گفت مسکو نگران خشونت درسوریه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70c3d5cd-d7c5-4103-8104-ffd9cdd86b7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات