728 x 90

رویترز: افزایش تنشها در مرز لبنان همزمان با کشته شدن فرمانده ارشد حزب‌الله در بیروت

ابراهیم عقیل
ابراهیم عقیل

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حمله هوایی اسراییل به جنوب بیروت که در تاریخ ۳۰ شهریور انجام شد، ابراهیم عقیل، فرمانده ارشد حزب‌الله به همراه ۱۴تن دیگر کشته شدند. این حمله بخشی از کارزار نظامی اسراییل برای حفظ امنیت منطقه مرزی لبنان بوده و موجب افزایش تنشها میان اسراییل و حزب‌الله شده است.

حزب‌الله کشته شدن عقیل را تأیید کرد، اما جزئیاتی درباره نحوه مرگ او ارائه نکرد. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده که حداقل ۱۴نفر در این حمله جان باختند و شمار زخمی‌ها به ۶۶نفر رسیده است که حال ۹نفر از آنها وخیم گزارش‌شده است.

نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در واکنش به این حمله اعلام کرد: «اهداف اسراییل روشن است و اقدامات آن گویای خود است». یوآو گالانت، وزیر دفاع اسراییل نیز تأکید کرد که عملیات نظامی علیه حزب‌الله تا بازگشت کامل امنیت در شمال ادامه خواهد داشت.

ارتش اسراییل در بیانیه‌یی اعلام کرد که عقیل به همراه حدود ۱۰فرمانده ارشد دیگر حزب‌الله در جریان یک جلسه کشته شد. این فرمانده در سال‌های گذشته نقش مهمی در عملیات‌های حزب‌الله ایفا کرده بود و ایالات متحده برای دستگیری او ۷میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

این حمله همزمان با افزایش تنشها میان اسراییل و حزب‌الله صورت گرفته و نشانه‌ای از تشدید درگیریهای این دو گروه پس از یک سال تقابل در مرزهای شمالی لبنان و اسراییل است.

 

تایمز اسرائیل- شنبه ۳۱شهریور نوشت: حزب‌الله اسامی ۱۴عضو دیگر از جمله یک فرمانده ارشد کشته شده در حمله هوایی را اعلام کرد.
حزب‌الله شب گذشته اسامی ۱۴تن از اعضای این گروه تروریستی را که در حمله هوایی دیروز اسراییل به بیروت پایتخت لبنان در کنار ابراهیم عقیل فرمانده ارشد این گروه کشته شدند، اعلام کرد.
احمد وهابی، یکی از کسانی که حزب‌الله نام او را به‌عنوان فرمانده معرفی شده است.
حزب‌الله می‌گوید وهابی رئیس «واحد آموزشی مرکزی» این گروه تروریستی بود.
حزب‌الله اسامی ۴۹۷تن از اعضایی را که در جریان درگیریهای ادامه‌دار از اکتبر توسط اسراییل کشته شده‌اند، اعلام کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6729d631-3452-4471-9546-c64a503fef3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات